Gå til innhold

SLI med noen få musetrykk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde det ikke vært mulig å ha en enkel bryter eller jumper på hovedkortet?

Det er 8 PCI-e kanaler dvs. 16 ledere som må kobles om. Dette kan ikke gjøres direkte med en eneste jumper men kan godt gjøres via en brikke som fungerer som elektronisk bryter for alle 16 lederne. Brikken kan godt styres av en enkelt jumper, men når man er så langt, hvorfor ikke styre den via programvare slik ASUS gjør?

 

Den vanlige manuelle SLI-velgeren fungerer egentlig bare som 16 jumpere som er "montert sammen".

Lenke til kommentar
I hvilken grad har man egentlig behov for å bytte SLI-modus i tide og utide?

Kjøres systemet i non-SLI har man muligheter for 4 skjermer samtidlig (for den som har behov for det), mens i vanlig SLI begrenses det til "kun" 2 skjermer.

Dette velges på driverstadiet, ikke ved hjelp av "jumperene".

 

Om man bytter til non-SLi på selve HK'et (ved hjelp av "kontrollerkortet") så er det kun den ene PCIe-slotten som er aktiv.

 

Edit: Egentlig fatter jeg ikke nødvendigheten av å kunne deaktiver/aktivere skjermkortet i slott to "real-life" i tide og utide. :roll:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Kanskje ikke noen revolusjonerende brag, men jeg liker det allikvel. Synes ASUS ofte er tidlig ute med nye og nyttige funksjoner. Om de bare kunne begynt med lys for error varsling, i tilleg til piping, slik som MSI, så hadde jeg blitt glad.

 

AtW

Asus har jo den søte snille damen som sier hva som er feil da.

Lenke til kommentar
Kanskje ikke noen revolusjonerende brag, men jeg liker det allikvel. Synes ASUS ofte er tidlig ute med nye og nyttige funksjoner. Om de bare kunne begynt med lys for error varsling, i tilleg til piping, slik som MSI, så hadde jeg blitt glad.

 

AtW

Asus har jo den søte snille damen som sier hva som er feil da.

Hehe, liker å være uavhengig av høyttalere og sånn når ting ikke funker som det skal. Dessuten har de ikke "Post-dama" på det splitter nye hovedkortet jeg kjøpte (p4gd1), har de sluttet med det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...