Gå til innhold

TurboCache fra Chaintech


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin teknikk det med TurboCache, men hvorfor tilbyr de ikke TurboCache som tillegg på litt kraftigere GPU'er også?

 

Greit nok til 2D bruk lissom ... Men til 3D? Hva kan man forvente til 500 spenn?
Tydeligvis mer enn man fikk for 500 spenn før TurboCache ble lansert... ;) Dvs. at du får mer ytelse for 500 spenn enn 2-3 år gammle High-end grafikkort (Radeon 8500, Geforce4 Ti4800 o.l.)

Nå er jo disse 2-3 år gamle "high-end" kortene veldig dårlige nå til dags ;)

Så det er ikke så rart. Dessuten er dette ny teknologi.

Lenke til kommentar

Må nesten nevne at disse kortene bruker vanlig ram til textures osv.. Med andre ord 6,4gb/s eller 3,2gb/s minnebåndbredde. Til sammenligning har mitt 4+ år gamle gf2mx 2,7gb/s. Med andre ord: disse skjermkortene er ikke i nærheten så kjappe som 3-4 år gamle high-end kort. Gf2mx var et bra budsjett kort når jeg kjøpte det, ikke high-end.

Lenke til kommentar

http://www20.graphics.tomshardware.com/gra...ce_6200-11.html

 

Med andre ord, ca 50% - 70% av ytelsen i forhold til kun bruk av minne på skjermkortet. Forskjellen i pris er 579kr vs 829kr (www.komplett.no)

 

I tillegg så krever dette at du har endel minne i pc'n. TurboCache bruker jo av systemminnet. så, la oss si du har 512mb ram, så vil TurboCache ta opp 96mb når du spiller, så du sitter igjen med 416mb. Dette kan jo finne på å få os'et til å swappe mer? Tregere load tider osv osv... Nei jeg er ikke så utrolig imponert...

Lenke til kommentar

Synes ikke dette turbocatche var noe bra i det hele tatt tter jeg leste testen på toms hardware og leste det som sto her.

Synses også det er merkelig at nvidia ikke har puttet denne teknologien inn i highend kort.

 

"Alle" vet jo at marginene på hva som er best av high end kort (ati vs nvidia) er veldig små.

Hvis turbocatch kunne levere bare 5-10% bedre ytelse i noen senarioer ville jo mange fart i taket over det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...