Gå til innhold

Corsair utvider Xpert-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Modulene er godkjent for DDR400-hastighet, med innstillingene 2-3-3-6 for Intel-systemer og 2,5-3-3-6 for AMD-systemer.

Snålt at de velger å ha forskjellig CAS Latency for Intel og AMD-systemer. Men SPD kan vel ikke konfigureres til å oppdage hvilket system brikkene kjører på så da regner jeg med at 2,5-3-3-6 er SPD på 200MHz og at 2-3-3-6 eventuellt må settes manualt på Intel-systemer.

 

En ting til: 300$ eller drøyt 1800kr eller over 2500kr når norsk moms og særavgifter er lagt til synes jeg høres ekstremt dyrt ut for å være 1GB med relativt vanlig ram.

 

Prismessig kjøper jeg mye heller 2GB med rimelig 3-4-4-8 PC3200-ram til samme pris som 1GB med denne Xpert 2,5-3-3-6 ram'en.

Lenke til kommentar

Jeg skjønte ikke helt nyheten med disse brikkene. Ikke for å kritisere HW, men fra Corsairs side. For at mineprodusentene skal ha noe å si på ytelsestoppen begynner det vel å bli obligatorisk å ha timings på 2-2-2-5-1. De få forbrukere som faktisk har oversikt over dette, vil jo ikke synes disse brikkene er noe tiltalende i det hele tatt. Kjempedyrt minne, svære kjølere og harry LEDs for grei mainstream-minne?

 

Eller er det noe helt spesielt jeg ikke har fått med meg her? At disse brikkene uoffisielt klarer DDR600 med samme timings og volt? :p

Da hadde det selvfølgelig vært noe...

Lenke til kommentar
Jeg skjønte ikke helt nyheten med disse brikkene. Ikke for å kritisere HW, men fra Corsairs side. For at mineprodusentene skal ha noe å si på ytelsestoppen begynner det vel å bli obligatorisk å ha timings på 2-2-2-5-1. De få forbrukere som faktisk har oversikt over dette, vil jo ikke synes disse brikkene er noe tiltalende i det hele tatt. Kjempedyrt minne, svære kjølere og harry LEDs for grei mainstream-minne?

 

Eller er det noe helt spesielt jeg ikke har fått med meg her? At disse brikkene uoffisielt klarer DDR600 med samme timings og volt? :p

Da hadde det selvfølgelig vært noe...

Skal man bare skrive om helt banebrytende ting? Kan se for meg VG på tre sider liksom... :)

Lenke til kommentar
Skal man bare skrive om helt banebrytende ting? Kan se for meg VG på tre sider liksom... :)

Som sagt, var det ikke kritikk mot HW. At Corsair utvider en "high-end"-serie er i mine øyne absolutt gode nok nyheter.

 

Det jeg stusset over var at det ikke virket som om Corsair hadde så mye å komme med her. Var liksom ingenting banebrytende fra deres side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...