Gå til innhold

TEST: Apple iPod Photo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv en 3. genererasjons iPod, er sånn ca fornøyd med den, men tror ikke jeg kommer til å kjøpe iPod igjen. Den er pen og liten, men det er det. Jeg liker ikke helt navigeringen: Det tar for lang tid å bla seg gjennom en liste på nesten ti tusen sanger. Man burde ha mulighet til å rulle seg frem til rett forbokstav først.

 

Jeg synes fargeskjerm er interressant, men man burde helst ha støtte for video for at dette skal være noe å skryte av.

 

Forresten: Lyden i de medfølgende hodetelefoenen blir etter min mening mye bedre om man bruker høyre propp i venstre øre og omvendt ;)

Lenke til kommentar
Tenk kor bra denne iPoden hadde vært om Apple hadde prioritert batterilevetid og radio framfor fargeskjerm og bilder. Ingen som gidder sitte å sjå på ein mp3-spelar bla bilder heile dagen...

 

Tåpelig funksjon på eit bra produkt :thumbdown:

Det samme kan man si om Archos sine mediespillere. Svært få gidder å se på skjermen som er på spilleren. Kobler man det til en TV kan det jo være veldig kjekt.... Ipod photo er visstnok veldig populær, så et eller annet må de jo ha gjort rett :)

Lenke til kommentar
Forresten: Lyden i de medfølgende hodetelefoenen blir etter min mening mye bedre om man bruker høyre propp i venstre øre og omvendt ;)

Hører du dårlig på det ene øret? heh

 

Uansett... synes iPod Photo ser grei ut, men er litt i største og tyngste laget.

 

Ser at mange her ønsker seg radio og bedre batterilevetid.

 

Når det kommer til radio, så synes jeg det er noe av det mest unyttige man kan putte på en mp3spiller. Ser ikke helt bruksområdet for det, men det er vel noen som gjør det. Har selv radio på mobilen og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har brukt den (utenom samme dagen som jeg fikk mobilen) og jeg har hatt den i 8-9 måneder nå.

 

Og bedre batterilevetid, det hadde jo vært greit, men hvilken forskjell gjør det i praksis? Hvor mange er vekke fra en strømkontakt i over 12 timer? Og hvor mange _hører_ på musikk over 12 timer i strekk. Greit at noen liker å ha musikk i øret uten å høre på den, men det er ikke mye vits etter min mening. 12 timer holder i lange baner, og hvis ikke det er nok er det jo bare å kjøpe en batteripakke (finnes dog ikke til iPod Photo enda, bare til mini og vanlig)

Lenke til kommentar

Jeg savner også radio. Kan vel ikke koste så mye å legge til en enkel FM-radio?

 

Uansett, bør liten fysisk størrelse, høy lagringsplass og høy batteritid være førsteprioritet...

 

Forøvrig klarer jeg meg forsåvidt med mobiltelefonen som har MP3 og radio. Når 1" harddisker kommer ned i pris (les: 10 GB til under tusenlappen) og blir standard i mobiltelefoner, kommer nok det til å bli iPod's viktigste konkurrent...

Lenke til kommentar
ser ikke helt behovet for radio i en mp3 spiller.

Forstår heller ikke dette, slike radioer har somregel svært dårlig kvalitet uansett.

 

Personlig forstår jeg heller ikke poenget med bildevisning og fargeskjerm på en MP3 spiller, men det er kanskje bare meg. Langt mindre ser jeg poenget med å kleise dårlige kameraer på absolutt alle elektroniske duppeditter. Det irriterer meg faktisk at man snart ikke får kjøpt en bra telefon uten det utrolig idiotiske og dårlige kameraet, har enda tilgode å se en slik telefon som faktisk tar bra bilder. Dersom jeg vil ha ett kamera kjøper jeg ett bra digital kamera og ikke en mobil, håper produsentene forstår dette snart.

 

Har selv en 3. genererasjons iPod, er sånn ca fornøyd med den, men tror ikke jeg kommer til å kjøpe iPod igjen. Den er pen og liten, men det er det. Jeg liker ikke helt navigeringen: Det tar for lang tid å bla seg gjennom en liste på nesten ti tusen sanger. Man burde ha mulighet til å rulle seg frem til rett forbokstav først.

Du vet at du kan lage ID3 tags og spillelister? tror neppe du vil finne en spiller som gjør det enkelt å bla igjennom 10000 sanger :) Å lage spillelister i iTunes er faktisk ganske lett, du bare drar katalogen med f.eks ett album over i spilleliste raden og vips så har du en spilleliste.

Lenke til kommentar
Det som eg lurer på er korleis bildene skal komme seg inn på denne spillaren sidan den ikkje har kortlesar?? Kan en overføre direkte fra kamera via kabel?

Ja, via en kabel.

 

Radio på en mp3 spiller hvor du har plass til 60GB med musikk... Nå i granskauen skal du ha tid til å høre på radio...?

Lenke til kommentar
jeg synes dette er idiotisk, har ingen interesse av se bilder på mp3 spilleren. der vil jeg høre musikk.

Tror det er noen som ikke helt fatter det. iPod PHOTO Det er en iPod med 2 timer ekstra batterikapasitet, og mulighet for å se på bilder på en overaskende god skjerm. Er selv en eier av en 60GB iPod photo, og jeg hadde selfølgelig kjøpt ipod hvis alt jeg trengte var en mp3 spiller. Ipod photo er for de som vil se bilder på den. Så jeg synes at kritiken grunnet at en ipod photo kan vise bilder, er litt vel sær. Hadde forstått kritikken hvis den ikke kunne vise bilder.

 

For de som vil ha en liten flash ting. ipod suffel

En helt kurant mp3 spiller som er lett og liten ipod mini

MP3 spiller med mer lagring ipod

mp3 spiller som kan brukes til å se bilder iPod PHOTO, samt de som er show off.

 

Det er slik apple tenker.

 

De to tingene jeg har i synes kunne forbedres på ipod photo 60gb er pris og størrelse, alt annet har for min del vært en dans på roser.

 

De som ikke har lyst å se på bilder blir jo ikke tvunget til å kjøpe en ipod photo.

 

Edit: Radio ?? hæ hva i svarte skal du med det?

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Ipod photo er visstnok veldig populær, så et eller annet må de jo ha gjort rett :)

Slettes ikke en forutsetning, det er en iPod. Som jeg har hørt det det bli sagt får man "cred" av å ha en iPod. Musikkavspilling er bare en bonus ...

 

Radio kan jo være kjekt hvis man har lyst til å høre et radioprogram.

 

Et lite spørsmål angående testen: Sto det noe om hvor lenge batteritiden var i praksis? Jeg fant det ikke.

Kan ikke huske å ha sett dette i noen av MP3-spiller-testene på hw.no, når jeg tenker meg om. Det burde vel vært testet, spesielt på spillere som koster flerfoldige tusenlapper, og ikke har mulighet for å bytte batterier i.

Lenke til kommentar
Du vet at du kan lage ID3 tags og spillelister? tror neppe du vil finne en spiller som gjør det enkelt å bla igjennom 10000 sanger :) Å lage spillelister i iTunes er faktisk ganske lett, du bare drar katalogen med f.eks ett album over i spilleliste raden og vips så har du en spilleliste.

Jeg bruker selvfølgelig spillister og ID3-tags! La meg gjøre hva jeg mener litt klarere:

 

 

Situasjon:

Jeg kommer på en kul sang, jeg husker tittelen "summer sun", men klarer ikke å komme på artisten.

 

Slik løser jeg det i dag:

Jeg går inn på naviger-menyen, velger sanger og blar nedover til jeg finner "summer sun". Jeg er nødt til å bla forbi ca 9000 sanger før jeg kommer til sangen jeg er ute etter.

 

Slik ønsker jeg å løse det:

Jeg går inne på naviger-menyen, velger sanger, velger 's', og blar så til jeg finner "summer sun". Her ville jeg bare ha trengt å rulle seg forbi ca 20 bokstaver og ca 500 sanger.

 

 

Dette er ett av flere steder hvor jeg mener man kunne ha valgt smartere løsninger. Derfor irriterer det meg litt at alle skal skamrose navigeringssystemet på iPoden. Det er langt ifra perfekt, selv om det kanskje er bedre enn det konkurrentene kan stille opp med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...