Gå til innhold

geektools vol #1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville vært skeptisk til å benytte denne støvsugeren hvor som helst i datamaskinen. Nå har ikke jeg sett produktet eller lest bruksanvisningen.

 

Men artikkelen din nevner ingenting om at støvsugeren har vern mot statisk elektrisitet. Støvsugeren selv har sikkert noen roterende deler som kan bygge opp statisk elektrisitet. Men hva med røret på tuppen, er det jordet for å unngå statisk elektrisitet?

 

Uansett bør en unngå kontakt med CPU og minne og andre "mikrochips" uten først å forsikre seg om at du gjør ting ordentlig. Ligg unna maskinens innvendige deler hvis du ikke vet hva du driver på med.

 

Tenker mange gir blaffen i å ta hensyn til statisk elektrisitet uansett.

 

:whistle:

Lenke til kommentar

fronten på støvsugeren er vel lagd i gummi/plast. det og ha noen form for løst metall inni en pc som står på vet alle ar er skummelt farligt. det er vel ingen problem og koble en strømforsyning på en usb forlenger, om du skjønner?

 

selv ser jeg ikke en stor ulempe med at den bare har USB kontakt

Lenke til kommentar

Som "G" sier, er det selvfølgelig veldig viktig å sky statisk elektrisitet som pesten når man jobber med en PC. Men det skal ikke mer til enn at man stikker børsten på støvsugeren borti en bar metalldel på kabinettet før evt. oppbygget statisk elektrisitet er utladet. Men - selv med denne enkle forhåndsregelen, bør støvsugeren ikke benyttes på sensitive kretskort. I og med at støvsugeren må ha strøm fra USB-porten, ser jeg mest for meg at bruksområdet begrenses til tastatur, vifter og øvrig eksteriør.

Inni maskinen er trykkluft på boks alltid den beste løsningen uansett.

Lenke til kommentar

Haha, ganske tragisk at ein støvsugar meint for PC må ha straum frå PCen. Du vil jo i dei fleste tilfeller slå av maskina og koble vekk all straum før du begynner å rote rundt inni PCen med ein støvsugar.

 

Men det er kanskje mulig å bruke eit adapter som straumforsyning.

Lenke til kommentar

Så for meg noen kjekke verktøy, og må si jeg ble grundig skuffet av hva man hadde testet her.

 

støvsuger for datamaskin, som krever at datamaskina er på = ubrukelig

 

verktøysett som blir sløvt etter et par ganger, og som i tillegg ikke er isolert = ubrukelig (Da hjelper det lite at det har med en fin gripetang)

 

PSU-tester = ubrukelig (iallefall for meg)

 

 

Takker forresten for tipset til det Clas-Ohlson-settet. Ellers vil jeg si at det er kult at dere tester litt alternative ting. Burde vært flere slike tester av verktøy og annet kjekt utstyr :)

Lenke til kommentar

Ministøvsuger, USB: Egentlig ville jeg ikke trodd at noe slikt kunne ha en sugestyrke som var bruklig når den trekker strøm over USB porten. Det virker som om den er brukbart til noe, så den må jag ha den..

 

Spenning 5v (USB)

Strøm 0.45A (Ifølge Tekniske data @ Microplex)

Effekt 2,25W :p

 

LOZER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...