Gå til innhold

TEST: Dell 1905FP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MEGET interessant. Hadde jeg hatt penger til overs så hadde dette nok blitt min neste skjerm. Selv om den heter DELL ;) (og ja, det var en dårlig vits)

 

Edit: Selv om den ikke var kommet inn i prisguiden så står noe jeg tror er den samme skjermen til kr 3678. Surt. Dette var jo omtrent det jeg betalte for min 17" BenQ for ikke et halvt år siden. Lover godt for dere som vurderer LCD-skjermer, det.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Det står responstid på 20 ms, og etterslep kan ikke ses i testen. -Har jeg misfortsått noe, det må da være noe etterslep i en 20 ms skjerm ???

Er det forskjell i etterslep mellom 20 ms skjermer ???

 

Har dessverre ikke så god greie på LCD skjermer.

 

Edit: En fristende skjerm å skaffe :yes:

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Jeg synes det er alt alt for mange tester av skjermer på Hardware.no for tiden... Regner med at dette kanksje kommer av at det er det dere oftest blir tilsendt til testing for tiden, men jeg hadde gjerne sett at dere hadde jobbet litt for å få tak i litt flere andre typer produkter ;)

 

Liker ikke å "klage" på dere, for dere gjør et fantastisk arbeid. Alt dere foretar dere er av høy kvalitet, også denne testen :thumbup:

 

Ganske fristende skjerm egentlig, men jeg vil ha høyere oppløsning jeg :hmm:

Lenke til kommentar
Har jeg misfortsått noe, det må da være noe etterslep i en 20 ms skjerm ???

Er det forskjell i etterslep mellom 20 ms skjermer ???

Det er etterslep på alle lcd skjermer på markedet nå, spørsmålet er bare graden av etterslep.

 

Det kan variere stort fra modell til modell, "ms" ratingen er i høyeste grad tvilsom, om ikke ren pr. Gamle Dell fp2000 hadde f.eks. den beste responstiden jeg noen gang har sett på en 25ms lcd, mens de gamle Samsung skjermene var i motsatt ende av spekteret. Så skjermer må nesten ses med egne øyne, om ikke man leser en test som sammenlikner de man vurderer å kjøpe ved siden av hverandre. Uavhengige tester av bare en skjerm er nesten uten verdi.

Lenke til kommentar
Har jeg misfortsått noe, det må da være noe etterslep i en 20 ms skjerm ???

Er det forskjell i etterslep mellom 20 ms skjermer ???

Det er etterslep på alle lcd skjermer på markedet nå, spørsmålet er bare graden av etterslep.

 

Det kan variere stort fra modell til modell, "ms" ratingen er i høyeste grad tvilsom, om ikke ren pr. Gamle Dell fp2000 hadde f.eks. den beste responstiden jeg noen gang har sett på en 25ms lcd, mens de gamle Samsung skjermene var i motsatt ende av spekteret. Så skjermer må nesten ses med egne øyne, om ikke man leser en test som sammenlikner de man vurderer å kjøpe ved siden av hverandre. Uavhengige tester av bare en skjerm er nesten uten verdi.

Bare som en liten info :) Er Samsung som produserer LCD skjermene til dell. Dell har bare festet merket sitt på dem. Har selv en dell skjerm og når jeg da åpner bruksanvisningen så står det at produsent er samsung.

Lenke til kommentar
Enig! Ser bra ut, hadde jeg hatt jobb og penger til overs så hadde denne straks blitt bestilt!   :thumbup:

 

Stemmer det at den ikke leveres med USB-kabel? :hrm:  (Dette burde ikke være for dyrt å legge ved, liker absolutt muligheten med USB-hub i skjerm..  :yes: )

Det følger med USB-kabel til skjermen.

 

Moren min kjøpte denne skjermen for 2 uker siden. Hun er veldig fornøyd. Jeg har ikke testet den i spill enda, men denne testen så jo lovende ut. Kanskje jeg burde kjøpe en nå som den er på tilbud.

 

Noen som vet hvem som har laget denne skjermen? Samsung?

Endret av Lættis
Lenke til kommentar
Det er ikke mer enn 5-6 produsenter av LCD paneler i verden...

 

Hitachi

Samsung

Sharps

 

er tre av de....

 

Alle skjermprodusenter bruker paneler fra disse 5-6 produsentene.

Og Dell fra flere av dem. Jeg så en oversikt over dette for en stund tilbake, men husker ikke adressen. Det jeg imidlertid kan garantere er at FP2000 ikke ble laget av Samsung. Uansett har det ikke noe å gjøre med poenget jeg prøvde å få frem, men rett skal være rett.

Lenke til kommentar
Det er en rekke forskjellige fabrikanter som har laget skjermene til Dell. Den eneste jeg vet at Samsung står bak var gamle FP1900. FP2000 var laget av Benq hvis jeg husker riktig... Den var definitivt ikke fabrikert av Samsung.

Ok, godt mulig at de har hatt annen leverandør før, men jeg mener at de har samsung nå ihvertfall. Så det stemmer sikkert at fp2000 ikke ble lagd av samsung...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...