Gå til innhold

Kraftigere grafikk fra Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel merker nok konkurransen fra ATI Xpress 200 IGP, som er verdens raskeste integrerte grafikkbrikke akkurat nå med en ytelse på som ligger imellom Radeon 9100 og Radeon X300 SE og omtrent dobbelt så raskt som Intel Graphics Media Accelerator 900:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...spx?i=2269&p=18

 

5320.png

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2143&p=6

 

3370.png

 

Se også disse testene:

http://3dgpu.com/archives/2004/11/08/ati-r...-200g-review/3/

http://www.driverheaven.net/reviews/Radeon.../onboardgfx.htm

 

Når man kan spille Half-Life 2 så burde ATI Xpress 200 IGP absolutt være mer enn brukbart, så det spørs om Intel Graphics Media Accelerator 950 blir like bra.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Så er vi alle enige om at skal du spille grafikkintensive spill så er ikke Intels intregrerte grafikk tingen. Ja den blir raskere, men så blir spillene også.

 

Men det betyr at det fortsatt er et enormt marked der ute av folk som ikke spiller spill. Folk som i likhet med meg er litt opp i årene, men som ulik meg har vokst fra spill (eller aldri begynte.) Folk som bruker PC'en på jobben til Word og Excel og databaser og regnskap.

 

Å måle GMA og andre intergrerte teknologier med spillytelse er neppe interessant utover våre rekker. Pris er sikkert en langt mer avgjørende faktor.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Å måle GMA og andre intergrerte teknologier med spillytelse er neppe interessant utover våre rekker. Pris er sikkert en langt mer avgjørende faktor.

Ja, men man kan faktisk få tak i hovedkort med ATI Xpress 200 IGP til en rimeligere penge enn hovedkort med Intel 915G (Intel Graphics Media Accelerator 900)...

Lenke til kommentar
Så er vi alle enige om at skal du spille grafikkintensive spill så er ikke Intels intregrerte grafikk tingen. Ja den blir raskere, men så blir spillene også.

 

Men det betyr at det fortsatt er et enormt marked der ute av folk som ikke spiller spill. Folk som i likhet med meg er litt opp i årene, men som ulik meg har vokst fra spill (eller aldri begynte.) Folk som bruker PC'en på jobben til Word og Excel og databaser og regnskap.

 

Å måle GMA og andre intergrerte teknologier med spillytelse er neppe interessant utover våre rekker. Pris er sikkert en langt mer avgjørende faktor.

 

Geir :)

enig, de fleste maskiner som selges er vel brukt til helt andre ting enn spill :hmm:

Lenke til kommentar
med alle pengene som Intel sitter på så burde de klare å mekke et AGP/PCIe kort som hadde gitt Nvidida og ATi bøtter og spann med konkuranse.

Ja, la oss ikke håpe det skjer.. Da er det svært lett for intel å lage løsninger som ikke er kompatible med ATI og Nvidias løsninger. Dvs. at konkurransen i spillgrafikkmarkedet faktisk kan bli svekket i stedet for styrket dersom Intel blander seg inn. Jeg ser for meg at Intel om noen år kombinerer CPU, brikkesett og grafikkbrikke i en og samme kjerne.. Dvs. umulig med uavhengige konkurrenter.

 

Men det betyr at det fortsatt er et enormt marked der ute av folk som ikke spiller spill. Folk som i likhet med meg er litt opp i årene, men som ulik meg har vokst fra spill (eller aldri begynte.) Folk som bruker PC'en på jobben til Word og Excel og databaser og regnskap.

Til dette markedet er det 2D som gjelder. Da er det totalt uinterresant om GMA950 yter bedre enn GMA900 eller for den saks skyld Intel Extreme graphics 1 eller 2.

Lenke til kommentar
Men det betyr at det fortsatt er et enormt marked der ute av folk som ikke spiller spill. Folk som i likhet med meg er litt opp i årene, men som ulik meg har vokst fra spill (eller aldri begynte.) Folk som bruker PC'en på jobben til Word og Excel og databaser og regnskap.

Til dette markedet er det 2D som gjelder. Da er det totalt uinterresant om GMA950 yter bedre enn GMA900 eller for den saks skyld Intel Extreme graphics 1 eller 2.

Tja... Sant nok, men man skal jo generere litt nysalg innimellom. Da er "kraftig nok til at du kan..." et greit argument, selv om hva du eventuelt skal kunne som du ikke kan allerede ikke er spesifisert.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Her på skolen sitter vi på p4c 2.8ht med 512 ddr 400 ram og intel "extreme 2" grafikkort. Tro det eller ei så går det helt oki å spille feks Call of Duty på nettverk etc. Men da med ræva grafikk. Kan legge til at dette systemet scoret ca 2700 3d marks i 2001 versjonen. Den gamle pcen min jeg bruker som filserver hjemme med xp2000 og gf1 ddr scorer 3400...det sier vel det meste om hvor bra intel extreme er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...