Gå til innhold

Ion Storm stenger dørene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei og nei! :( Nok et genialt utviklerstudio som blir lagt ned av valutagjerrige eiere. Hvordan skal det gå med spillindustrien dersom denne tendensen fortsetter? Jeg frykter at markedet etter hvert kan komme til å bli konsentrert rundt noen få gigantfirmaer som styrer hvordan produktene skal være og se ut. Det snakkes alltid om at dagens utviklere er for feige, og ikke tør å være nyskapende, men er det virkelig noe rart? Det ser ut til at alle som faktisk tar noen sjanser og lager de beste spillene, før eller siden blir lagt ned på grunn av manglende masseappell. Nå håper jeg bare at det samme ikke skjer med Monolith, etter at de ble kjøpt opp av Warner Bros.. De har typisk ikke solgt særlig mange kopier av sine fantastiske spill, men det kan naturligvis endre seg med F.E.A.R. og The Matrix Online.

Lenke til kommentar

:no:

 

Blant de aller beste spillene jeg har spilt i mitt relativt lange liv, er Final Fantasy 7 og Deus Ex. Jeg brukte vanvittig mye tid på begge, og storkoste meg. Dette er trist, og tanken på all kosen jeg hadde med Deus Ex frembragte en sentimental tåre i øyekroken.

 

Balansen i spillet i Deus Ex var nesten perfekt; Man er nødt til å drepe noen minst 3-4 steder i spillet, men utover det elsket jeg å snike meg rundt, lure vakter og hacke meg inn forskjellige steder! Deus Ex var spesielt: Måten jeg gikk inn i kollegaenes kontor og ødela alt jeg kom over mens de kom med fornærmede kommentarer, hvordan jeg etter å ha vært forsiktig med purken gav F og drepte alle jeg kom over, masseslakten i diskoteket når jeg var i dårlig humør.. de helt utrolig flotte områdene å utforske.. dodge missiler fra supersoldatene mens jeg spratt over takene etter å ha snipet en av dem med headshot.. custom skills.. gode gamle minner..

 

Alle som ikke har spilt Deus Ex: Kjøp det billig fra Play.com eller en eller annen norsk butikk som har det liggende i tilbudskorgen. Det er fremdeles verdt hver krone, og like spillbart i dag som det var da det kom ut. Grafikkhorer vil vel neppe bli fornøyde, men alle andre vil elske det.

 

R.I.P. .. *snufs*

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...