Gå til innhold

LightScribe også fra HP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så HP-brenneren er produsert av LiteOn? Er det ikke LiteOn som er en av de to største prispresserne i markedet?

 

Betyr det at vi snart får se samme brenneren med LiteOn-merket?

Kanskje 50-100kr billigere enn HP-brenneren?

 

Ikke at jeg trenger DVD-brenner, men kanskje jeg kjøper en for gøy om det blir veldig billig og den kan skrive på platene.

Lenke til kommentar

er det bare jeg som syns at det dl hastigheten burde gå opp syns at 2.5 har vært helt siden dl brenere kom og det er en stund få se minst 8 på dl siden da skal jeg vurdere å kjøpe en :yes:

vet at det er problemet med dvd plater som takler det men skulle gjerne hatt breneren først så kan platene komme.

Lenke til kommentar
Jeg antar det er snakk om blekk. Så ja, du må nok belage deg på å kjøpe blekk til brenneren om du kjøper en slik. Men nå bruker man sikkert ikke så mye blekk per plate som per A4-ark og prisene på blekket blir forhåpentligvis ikke så overpriset som skriverprodusentene gjør.

Hehe. Det blir genialt. Gå på en butikk å si. Eh, jeg må ha blekk til DVD-brenneren min.

 

Så får man håpe at det blir noenlunde edruelige priser på det hele.

Lenke til kommentar
Jeg antar det er snakk om blekk. Så ja, du må nok belage deg på å kjøpe blekk til brenneren om du kjøper en slik. Men nå bruker man sikkert ikke så mye blekk per plate som per A4-ark og prisene på blekket blir forhåpentligvis ikke så overpriset som skriverprodusentene gjør.

Les litt om LightScribe-teknologien du. :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg antar det er snakk om blekk. Så ja, du må nok belage deg på å kjøpe blekk til brenneren om du kjøper en slik. Men nå bruker man sikkert ikke så mye blekk per plate som per A4-ark og prisene på blekket blir forhåpentligvis ikke så overpriset som skriverprodusentene gjør.

Er nok snakk om laser... :)

Using the same laser that burns data in their disc drives, customers simply burn their

data as always, flip the disc over, reinsert it into the drive and burn a precise and

permanent iridescent label.

Lenke til kommentar
Jeg antar det er snakk om blekk.

Oki, jeg har lest litt mer nå og vet at jeg tok feil.

 

For de som ønsker å vite litt mer om hvordan det virker:

http://www.lightscribe.com/howlightscribeworks.aspx

 

HOW IT WORKS

 

A RADICAL REVOLUTION IN DISC LABELING.

 

Once you've burned your first LightScribe label and experienced the amazing result, you'll never want to use a permanent marker or sticky label again. LightScribe makes it easy. It truly is a revolution in disc labeling.

 

JUST HOW DOES IT WORK?

 

How can you burn a label onto your disc right from your computer? Suppose you have just created a music CD of your favorite songs. Now you want to make a label that contains the song titles, artists' names, and some personal information and design elements to make it special.

 

Burn your tracks onto the data side of the disc. Flip the disc over to the label side and put it back in the drive. Burn your label by opening your favorite LightScribe-enabled label-making software and going to the CD template work area. Now you do all of your creative design work-imported pictures, copy, and artwork. When you are satisfied with what you have done, click "print." It really is that simple! No ink, no messy markers, no clumpy adhesive labels . just an amazingly beautiful label right before your eyes.

 

LIKE TO KNOW MORE?

 

Your LightScribe-enabled CD/DVD disc drive contains a special laser that pumps light energy into a thin dye coating on the label side of the disc. The light from the laser causes a chemical change in the dye coating that shows up as a visible point on the disc. With laser precision, LightScribe delivers closely controlled light energy to multiple points on the disc as it spins in the drive. The result is a high-resolution reproduction of the artwork, text, or photos you composed in the software application. Seeing is believing!

Edit: Det er altså snakk om å bruke den vanlige brenne-laseren til å brenne inn et et mønster på toppen av plata. (man må snu plata for å brenne mønsteret på toppen). Det står ikke noe om det på den linken men jeg antar at platene må ha et spesiellt overfaltebelegg for å være skrivbare. Dermed må man velge blandt spesielle Lightscribe-kompatible plater som trolig er dyrere enn andre plater.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...