Gå til innhold

BenQ-brenner skriver grafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forhåpentligvis vil det funke med vanlige "printable"-plater.

Tror ikke du kan benytte vanlige printable-plater om jeg har forstått dette riktig. Printable platene har ett "ru" belegg oppå platen som gjør at blekk fra blekkskrivere fester seg til platen sant ?

 

I følge linken til HP står det at man snur platen og så brenner laseren bildet på platen.

 

<saks>

LightScribe-compatible media – A micro-thin, low-cost coating of a highly specialized

material enables a LightScribe-enabled ODD laser to impart energy to the label side

of compatible media. Consumers can readily identify LightScribe-compatible media

through the LightScribe logo, found on media packaging and in the lower hub of

every disc

</saks>

Lenke til kommentar
Men det var jo på datasiden av platen. Skal det overhodet være noe poeng med å punge ut med ekstra kroner og tid for å skrive på platen, så bør det jo sees i de fleste lysforhold også..

Men det er mulig jeg bare er kravstor.. :)

Du er nok inne på noe. Grafikken man ser på bildet ser jo ut til å være svart, og ikke slik det ble med Yamahas brenner på data siden.

Lenke til kommentar

Yamaha skrev gfx ved å brenne det på samme siden som man brente data. Mediet var dye'n som også ble brukt til å lagre data.

LightScribe baserer seg på å skrive på logo-siden (ergo, man må flippe platen mellom brenning og gfx skriving) og å skrive på et eget medie-lag. Ergo så burde synsvinkelbegrensningen til yamaha være eleminert.

Lenke til kommentar

Rette spesifikkasjoner for brenneren, de som er postet i artikkelen her er feil i følge mine informasjoner fra BenQ HQ Taiwan.

 

DVD+R: 16x

DVD-R: 16x

DVD+RW: 8x

DVD-RW: 6x

DVD+R DL: 4x

CD-R: 48x

CD-RW: 24x

 

Ja du må ha spesielle lightscribe plater for å kunne bruke lightscribe teknologien.

 

Foreløpig finnes kun en produsent av lightscribe plater: CMC Magnetics. Disse produserer også plater for Mitsubishi/Verbatim. Samt HP og Imation.

Lenke til kommentar
Rette spesifikkasjoner for brenneren, de som er postet i artikkelen her er feil i følge mine informasjoner fra BenQ HQ Taiwan.

 

DVD+R: 16x

DVD-R: 16x

DVD+RW: 8x

DVD-RW: 6x

DVD+R DL: 4x

CD-R: 48x

CD-RW: 24x

 

Ja du må ha spesielle lightscribe plater for å kunne bruke lightscribe teknologien.

 

Foreløpig finnes kun en produsent av lightscribe plater: CMC Magnetics. Disse produserer også plater for Mitsubishi/Verbatim. Samt HP og Imation.

Ser nesten ut som min neste brenner det der :p

Ser spennende ut ihvertfall. Bra spec også.

Lenke til kommentar

30 minutter ja... lenge nok å vente. Hadde den fiksa biffen på 30 sekunder så... men halvtime, jeg er ikke tålmodig nok...

 

Er det forresten noen som har testet printable plater ? Jeg fikk med meg en tipakk Verbatim DVD-R "Printable" for en stund siden, og brenneren var ikke like glad i disse som i "vanlige" plater... Skulle overflaten ha noe å si for dette, eller hadde jeg bare "uflaks" med en pakke ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...