Gå til innhold

Utstyrer nForce4-kort med AGP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bortkastet mulighet til å få til et godt hovedkort som støtter både agp og pci-e.

Idiotisk rett og slett, når det først har støtte for agp så bør de støtte det fult ut, er nok mange kunder som kunnet ha tenkt seg å migrere til Amd64 uten å måtte bytte ut sitt 9800pro / x800 / N6800 agp kort.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Kortet har faktisk en pci-e 16x som kan brukes til pci-e grafikk kort .

Så helt bortkastet er det ikke ,da man kan sette inn/bytte til pci-e

grafikk senere hvis ønskelig .

Nettopp.

 

Egentlig overraskende at det ikke er kommet flere (og/eller bedre) hybrid løsninger med tanke på AGP og PCIe, men det er vel OEM markedet som styrer slikt muligens? Intel klarte ihvertfall å komme med brikkesett som var såpass oppgraderingsvennlig at de støttet både DDR og DDR2

Lenke til kommentar

På bakgrunn av at dette kortet kom har jeg selv en rimeligere måte på å gå over til pci-e og med en 1x port i reserve .

Ellers hadde det blitt 2.2ghz s939cpu til 2600,- hk til 1300 gfx kort til 1900,-

 

Nå kan jeg slippe unna med 2700,- ( hk + 6600GT) og kjøre videre med 754 cpu . Kankskje komplettere med et one-lane pci-e sataII Raid kontroller kort som vil gi 2.5Gbps . Eller skikkelig lydkort hvis noen

får ut fingern og lager noe skikkelig til pci-e .

Lenke til kommentar
Ehh, hva er så vitsen med å oppgradere til nForce4 hvis man skal ha AGP? Den største nyheten med nForce4 er jo PCI-E og SLI.

Jeg er nå en av de som mener AGP8x er mer en bra nok til grafikkort og kunne tenke meg PCIe til helt andre formål enn skjermkort. Derfor hadde det vært suverent med et hovedkort som støttet AGP fult ut og i tillegg hadde PCIe kanaler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg har rarely råd til en stor upgrade av både hk, ram, cpu OG GPU, så jeg har lenge venta på en slik løsning slik at jeg kan kjøre på min GF FX 5900 en liten stund til, og så oppgradere den delen av setupen min når jeg har penger til det.

5900-kortet ditt vil yte enda dårligere på dette hovedkortet. Mitt stalltips: spar mer, og svi av i overkant av 1500 på et 6600GT. Sleng med et SLI-hovedkort, det blir sikkert ikke så mye dyrere enn den combo-løsningen anyway.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Nok en gang mange navlebeskuende lavpanner som ikke forstår nødvendigheten av et hovedkort som snakker begge språk.

 

Det er de av oss (meg bl.a.) som sitter på grafikkort vi betalte 5000+ penger for i agp-smak og ikke har lyst til å ofre sjela for et nytt PCIe hovedkort med dertilhørende skjermkort og høy ytelse. Med dette kortet går det an å bruke passe med penger for å komme inn i både en god AMD64-konfigurasjon og ha muligheten til å benytte PCIe i tillegg selv om man har et kraftig AGP-kort. Selv sitter jeg på et i875 hovedkort og kunne tenke meg å gå over til AMD64 i løpet av dette halvåret. Det faktum at jeg da har mulighet til å velge et hovedkort med chipset av litt nyere dato og med busser som peker framover i stedet for bakover frister meg.

 

Jeg regner med at flere av posterne her aldri var oppe i denne problematikken da VESA Localbus kranglet med PCI om grafikkstandardene på 486-platformen. På den tiden hadde jeg et Trident VLBus-kort og skjønte at PCI sikkert var en Lur Ting™ å ha, så jeg kjøpte hovedkort som støttet begge standarder og benyttet det i nesten to år ved bare å sette i litt mer ram, litt mer prosessor og litt mer PCI-skjermkort. Og det kostet meg ikke skjorta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...