Gå til innhold

Detaljer om Cell-prosessoren (PC/PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jo alltid vert ett utrolig ståhei rundt spesifikasjoner til nye kosolller og slikt.Ser altid fantastisk ut på papiret,men lever seldent opp til det i"røynda" Men for all del eg tviler ikkje på at PS3 blir ett helvedes monster azzå :dribble: Er vel i for seg ganske så klart at SONY kommer til å lede ann innen neste generasjons konsollene også denne gang. Seff dette tar eg ut fra løse luften, men eg vil tippe det blir ett faktum,uansett kor kraftig xbox 360 og N5 blir ;) Men håper at SONY for en gang skyld kan vippes ett par hakk av pinnen, sef av NINTENDO da :D

Lenke til kommentar
Nå skal denne prosessoren brukes til datamaskiner også, men om disse blir kompatible med programvare skrevet for Intel og AMD-prosessorer vet jeg ikke.

Tvilsomt og i såfall ville den nok ha vært noe særlig rask for "normal" PC bruk. Cell er "all about" multi-threading slik at software designet for dette er alpha omega for at den skal yte bra. Cell vil neppe bli en Intel og AMD killer.

Lenke til kommentar

Cell er jo som en multifunksjonell-GPU egentlig. Jeg tviler på at den vil komme til å bli noen særlig suksess utenfor PS3 (som en direkte konkurrent til AMD/Intel/G-serien i alle fall).

 

Hadde vært morsomt om noen hadde laget et hybrid-system med Cell prosessorer som drahjelp (et par Cell som co-prosessorer på et AMD/Intel-system f.eks.).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...