Gå til innhold

Sikter på høyere salgstall med Turion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er denne cpu kompatibel med AMd 64 hovedkort med lik måte som xp-m med Socket A hovedkort?

Det lurer jeg på også.. står ikke noe om hvilken sokkel det er.. Er det 939, og det går å få hovedkort til å godta den, så har vi kanskje ett ypperlig trimme objekt.. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg tipper den blir Socket 754 som dagens Mobile Athlon64-løsninger er. Kjernen med kodenavn "Lancaster" skal være dobbeltkjerne 35W for bærbare og visstnok bli den første med Sokkel 939 til bærbare. Siden Turion sansynligvis blir Socket 754 så kan vi også regne med at den kan brukes i stasjonære PC'er. Dette har blitt gjort før med tidligere Mobile Athlon64 CPU'er. De mobile utgavene skal klokke ganske bra, men stoppes ofte av lav multiplier. De mobile utgavene kommer uten lokk så man må være ekstra forsiktig når man setter på kjøleren.

 

Ja, Turion vil være bedre enn dagens Mobile Athlon64. Forbedringene ligger i strømforbruket. både når den kjører for fullt og på de lavere nivåene.

Lenke til kommentar
Hvordan er turion i forhold til Pentium M eller Athlon 64 Mobile? ytelsesmessig da mener jeg? jeg fant ikke noe på google...

hm, synes å ha hørt noe om at det skal være ganske lik ytelse. Ikke helt sikker men. Tror den største forskjellen var at turion brukte mindre strøm.

Turion 64 vil også ha 1MB L2 cache og SSE3-støtte, så i praksis vil den yte bedre enn dagens low-power Mobile Athlon 64-prosessorer. Disse vil utgjøre en veldig reell konkurrent til Pentium M, spesielt siden strømforbruket på Turion 64 2800+ og Turion 64 3000+ vil være på bare 25W mot Pentium M (533FSB) sine 27W. I praksis betyr det at man etterhvert kan få tak i rimelige bærbare basert på Turion 64 som har minst like bra eller bedre batteritid og ytelse som Centrino "Sonoma". Dette er fint for konkurransen, for Intel har lenge vært omtrent enerådende i dette markedet. Forhåpentligvis så slipper vi for engangs skyld at eksklusive avtaler hindrer dette produktet i å få fotfeste.

Lenke til kommentar

Siden AMD har mindre markedsandel enn Intel, MÅ de levere BEDRE og BILLIGERE produkter til sin målgruppe... Det er ikke sikkert vi hadde vært tjent med 50/50. Når det gjelder skjermkortmarkedet er det et par ting man ikke må glemme. For det første er de uavhengige av x86-arkitekturen og for det andre til en viss grad av Moores lov.

Endret av ehasl
Lenke til kommentar

Ang. prisene er har du sikkert rett, men jeg synes likevel ikke Intel skal ha fordeler kun basert på merke. Slik som f. eks. DELL som BARE kjøper Intel (har de noen amd?)

 

Men om det hadde vært 50/50 måtte jo Intel senke prisene for å ta markedsandeler og AMD måtte ha fulgt etter. Litt priskrig på prosessorerhadde vel ikke skadet. :D

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Men om det hadde vært 50/50 måtte jo Intel senke prisene for å ta markedsandeler og AMD måtte ha fulgt etter. Litt priskrig på prosessorerhadde vel ikke skadet. :D

Om begge hadde hatt 50% markedsandel burde de være fornøyde, spør du meg... Sånn som det er nå må AMD gi bedre priser for å ta markedsandeler, og Intel må senke sine priser for å forhindre det... Det blir liksom priskrig uansett, tror (TROR ;-)) nå jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...