Gå til innhold

Et enklere liv med Series 60


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Per i dag finnes følgende Nokia-telefoner med det såkalte Series 60-grensesnittet: Nokia 3650, 3660, 6260, 6600, 6630, 6670, 7610 og 7650.

 

Her har dere glemt N-gage og N-gage QD.

 

Dette er standardoppsettet for Series 60-telefoner. De forskjellige snarveiene kan redigeres i telefonens innstillinger.

 

Piletasten

Opp - Kamera

Ned - Kontakter

Venstre - Ny tekstmelding

Høyre - Kalender

Vil bare informere om at ingen av disse snarveistastene funker på 7610. Det finnes heller ingen mulighet til å redigere de i telefonens innstillinger som dere sier. Regner med at dette da også gjelder 6260 og 6600 som bruker samme versjon av grensesnittet, men kanskje ikke 6630?

 

Det samme gjelder dette:

Hold inne #-knappen for å aktivere eller deaktivere profilen "lydløs".

 

Kunne også nevnt at *-tasten aktiverer fullskjermmodus i bildegalleriet.

 

Det var alt fra meg. Takk for fin artikkel.

 

edit: Dere bør altså teste litt med ulike modeller, og informere om at mye ikke funker på alle.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Stemmer. Vi fikk informasjonen fra Nokia, der det er informert om at snarveiene er tatt fra Nokia 6630. På denne modellen fungerer altså alle snarveiene, men alle snarveiene fungerer ikke nødvendigvis på alle andre Symbian S60-modeller.

 

Informasjon om dette er lagt til i artikkelen. Takk for tipsene :).

 

 

EDIT: N-gage-modellene er også lagt til.

Lenke til kommentar
Fin artikkel. Hmm, de som har vel en Series 60 telefon visste vel dette uansett(?) :blush:

Njææ...

Jeg vissete ikke det med #- og *knappen. Jeg eier ingen series 60modell, men har lest og tukla så mye med/om de at jeg visste det meste.

 

Husk at det også finnes folk som ikke er teknologisk smarte med for mye penger her i verden også.

Lenke til kommentar

For øvrig kan det jo sies som en digresjon at fremtidige Series 60-telefoner fra Nokia nok vil bruke den samme utgaven av menysystemet som Nokia 6630, så snarveiene og tipsene vi skriver om burde være aktuelle for stadig flere modeller i tiden fremover.

 

Ellers håper jeg det faller i smak med litt praktisk orienterte guider som dette. Jeg lærte selv et par småtriks fra denne artikkelen, som for eksempel den veldig stilige funksjonen med autosending av meldinger når du blir oppringt i et møte.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Fortsatt bra artikkel, men en ting har dere glemt som er relativt viktig:

Kataloger!

 

Programmet gjør det mulig å laste ned programvare, temaer, lyd, bilde osv. som passer til din mobil direkte via mobilen. Betalingen ordnes også på mobilen. Følger med alle mobiler med S60 v3 så vidt jeg vet..

Lenke til kommentar

Det som er mest fascinerende med S60 i mine øyne, er ikke små snarveier og fikse funksjoner, men et par av tredjepartsprogrammene som er geniale. Da jeg hadde min Siemens SX1, var den koblet med Bluetooth mot winamp, så jeg kunne browse i playlist mens jeg satt i stua, bruke messenger-klient over gprs, og ikke minst det utrolig godt lagde videoprogrammet, som kommer med en egen encoder-del for pc'en for å senke oppløsning og framerate før overføring, husker ikke navnet i farten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...