Gå til innhold

Bærbar med godlyd fra Cinet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fint med bra lyd i bærbare. På tide egentlig. Det blir liksom ikke så bærbart hvis man må dra med seg eksterne lydkort o.l.

 

Synd at den bare har 256 MB RAM som standard. Vet at dette lett kan bygges ut, men 256 er bare for lite nå.

512MB er også for lite på bærbar for tiden :thumbdown:

Lenke til kommentar

Vill da påstå at 512 er rikelig for 95% av alle som kjøper bærbare./QUOTE]

95% er vel litt vel høyt vel. Mange som kjøper bærbar ffor musikkproduksjons (inkl. meg selv) og da duger IKKE 512MB. Se for deg 32 audio tracks og masse VSTi på en bærbar med bare 512MB, å nei du! :!:

 

edit : CPU har jo såklart mest å si, men 1GB kommer veldig godt med.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
De aller aller aller færreste av bærbar-kjøperene driver med musikkproduksjon.

Måtte bare understreke at 95% var vel høyt. Jeg kjører jo selvfølgelig stasjonær også, men bærbar er genialt hvis man flytter på seg ofte. Men jeg står fortsatt på mitt, men klart, det kommer veldig ann på bruksområdet.

Lenke til kommentar
Vill da påstå at 512 er rikelig for 95% av alle som kjøper bærbare.

95% er vel litt vel høyt vel.

Tror ikke 95% er høyt i det hele tatt. Flertallet av dem som kjøper laptoper (her er ikke hardware.nos lesere representative) kjører ikke stort mer enn nettlesr, kontorprogramvare, xp, kanskje en sw brannmur/virusskanner. De har ikke så mye bruk for mer 512MB. Bruksområdet for de aller fleste er heller snevert...

 

Alt står i forhold til behov; du trenger 1GB med ram, mens jeg kjørte med 100Mhz/40MB laptop for 2 år siden, som ble *oppfattet* som kjapp (null ventetid). Den har riktignok tatt kvelden, men jeg trenger fremdeles ikke noen "3.8Ghz desktop replacement killer-laptop med 2GB RAM"...

Endret av 8086
Lenke til kommentar

Den viktigste nyheten på denne laptopen er vel ikke HD Audio, men skjermkortet. Står at den har MXM, noe som betyr at skjermkortet skal kunne byttes ut. Så langt har jeg ikke sett noen andre Sonoma-laptoper som har skiltet med det samme (selv om Nvidia papirlanserte MXM for lenge siden)

Lenke til kommentar
Den viktigste nyheten på denne laptopen er vel ikke HD Audio, men skjermkortet. Står at den har MXM, noe som betyr at skjermkortet skal kunne byttes ut. Så langt har jeg ikke sett noen andre Sonoma-laptoper som har skiltet med det samme (selv om Nvidia papirlanserte MXM for lenge siden)

Det har du jammen rett i. Hadde helt glemt det. Godt sett :thumbup:

Lenke til kommentar

Ærlig talt fatter jeg ikke vitsen med HiDef Audio i en laptop. Det er greit med bedre tekniske specs, men når de ikke følges opp med forbedringer i den fysiske designen er det poengløst, og et ev. kvalitetshopp går tapt.

Tar den siste maskinen fra Asus som eks. Det er greit å høre på musikk om man hører på søplete mp3 kvalitet koblet opp mot en boomblaser.

Starter man derimot med å koble gode hodetelefoner/avslørende høyttalere til laptopen hører man MASSE bakgrunnsstøy. Laptoper generelt har alt for dårlig signalseparasjon s.a. all verdens elektronisk støy påvirker ut-signalet. Hører på mange laptoper periodiske "klikk", eller at man kan høre støy når man kobler til f.eks. usb-mus. HiDef er bara poeng i kvalitetskort på desktop, INNTIL den dagen produsentene skjermer kortene bedre.

Lenke til kommentar
Ærlig talt fatter jeg ikke vitsen med HiDef Audio i en laptop. Det er greit med bedre tekniske specs, men når de ikke følges opp med forbedringer i den fysiske designen er det poengløst, og et ev. kvalitetshopp går tapt.

Tar den siste maskinen fra Asus som eks. Det er greit å høre på musikk om man hører på søplete mp3 kvalitet koblet opp mot en boomblaser.

Starter man derimot med å koble gode hodetelefoner/avslørende høyttalere til laptopen hører man MASSE bakgrunnsstøy. Laptoper generelt har alt for dårlig signalseparasjon s.a. all verdens elektronisk støy påvirker ut-signalet. Hører på mange laptoper periodiske "klikk", eller at man kan høre støy når man kobler til f.eks. usb-mus. HiDef er bara poeng i kvalitetskort på desktop, INNTIL den dagen produsentene skjermer kortene bedre.

Kanskje de har gjort det? Er ikke helt sikker her, men kanskje Intel har krav til hvordan slikt skal gjøres?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...