Gå til innhold

Omtale av Scrapland (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mcgroven: Vil du si at Scrapland kan minne litt om Giants? Så ganske spennende ut. Har lenge lett etter en tittel med den samme sprø historien/humoren og det utradisjonelle spillforløpet som denne herlige klassikeren. Elsker sære spill! :)

Vel, vanskelig å sidestille noe spill med Giants: Citizen Kabuto. Uansett er Scrapland sikkert perfekt for deg hvis du liker litt sære spill, noe jeg nevner i omtalen. :)

Lenke til kommentar

Et nytt Giants er det ikke, men det er fortsatt utrolig morro om du liker denne formen for spill. Litt vel mye A til B ja, men det blir bedre etterhvert.

 

Det beste var nesten at alt var veldig variert, selvom det er mye av det samme. En liten selvmotsigelse, men la meg forklare.

Om du f.eks skal drepe en robot, og det er 10 slike missions, så skjer det nesten aldri i samme bydel.

Et mission skal du følge etter en dum leiemorder til et skjulested, for å stjele noen planer. Du kjører langt og lenge, og finner endelig frem. Ikke mange oppdragene senere møter du på akkurat samme leiemorderen, og han fører deg tilbake til skjulestedet. Trodde jeg skulle spy når dette skjedde, for det var utrolig kjipt første gangen. Men så skjønner du, kommer det noe herlig. Det skjer absolutt ikke det samme denne gangen. Den dumme leiemorderen er med i en gjeng, og denne gjengen liker selvfølgelig ikke at du overtalte idioten til å vise deg planene (som alltid er til et nytt våpen, kjøretøy eller motor), og vil nå likvidere deg.

Og slik er det med resten av spillet også, ser noe helt likt ut som noe du har gjort tidligere, så er det som oftest langt i fra sannheten. Kommer hele tiden en sprø vending i det.

 

Humoren i spillet er god, men langt ifra like underholdene som Giants, men gir en god dose latter nå og da.

Noe jeg virkelig likte var konseptet Crazy bets, som går utpå å gjøre mange forskjellige småoppdrag for å gjøre deg fortjent til et super crazy bet (som igjen gir deg en plan til våpen, kjøretøy eller motor. Nevnt i anmeldelsen så sier ikke mer)Uansett, de er svært varierte, hvor du må gjøre ting som flere personer, og ikke bare hovedpersonen. Husker jeg virkelig storkoste meg når jeg skulle ta livet av 3 staplers som nurse. Staplers = stiftemaskin, og de er så knøttsmå og nusselige. Nurse er en svær robot med ei slegge under seg, som "bedøver" pasientene. Staplers stakkars, overlever selvfølgelig ikke og det blir en herlig suppe av alt sammen. Morro, om man liker slik humor :)

 

Liker man spill i samme sjanger som blant annet Giants, så passer nok Scrapland ganske utmerket. Dessverre har det liten gjenspillingsverdi, da all den A til B greia virkelig var irriterende, men jeg nøt meg igjennom første gang. Hvem vet, kanskje tar jeg det fram om 1 år eller 2...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...