Gå til innhold

"Vanderpool" kommer i Pentium 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer AMD med noe tilsvarende som det her betyr det så og si døden for Windows hos meg. Eneste som redder den er det faktum at jeg spiller spill, og forutsatt at det blir enkelt å switche mellom OSene kan jeg jo da sitte med linux når jeg gjør alt annet enn spilling.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Ja :) Jeg vet hva virtualisering generelt går ut på, og Google har ingen kvalitetsfaktor i sitt søk...

 

Så jeg er fortsatt åpen for tips på en god artikkel (gjerne skrevet av uteneforstående) på hvordan virtualiseringsteknologien til Intel skal fungere.

http://en.wikipedia.org/wiki/X86_virtualization

Mulig denne blir litt for generell, dog.

 

Ellers har man alltid Intels egen informasjonsside:

http://developer.intel.com/technology/computing/vptech/

Lenke til kommentar

Kommer P4P (6xx) i ANNEN halvdel av 2005? Det var da snakk om annen måned (februar) eller annet kvartal for ikke lenge siden... og smithfield skulle komme før sommeren?

 

Jeg kom på en ting med Smithfield... vil ikke deaktiveringen av hyperthreading føre til en kjempeforbedring av ytelsen i enkeltapplikasjoner? i en HL2-prosessortest så jeg et screenshot fra "Oppgavebehandling" på en P4-maskin mens HL2 kjørte. Prosessoren ble bare brukt 50%. Vil dermed smithfield yte dobbelt så godt i HL2? :woot::roll:

Lenke til kommentar
Jeg kom på en ting med Smithfield... vil ikke deaktiveringen av hyperthreading føre til en kjempeforbedring av ytelsen i enkeltapplikasjoner? i en HL2-prosessortest så jeg et screenshot fra "Oppgavebehandling" på en P4-maskin mens HL2 kjørte. Prosessoren ble bare brukt 50%. Vil dermed smithfield yte dobbelt så godt i HL2?  :woot:   :roll:

Motsatt. Det betyr at HL2 bare har en ytelsesbegrenset tråd, som igjen betyr at spillet i seg selv ikke vil få noen betydelig ytelsesøkning av to kjerner.

Lenke til kommentar
Jeg kom på en ting med Smithfield... vil ikke deaktiveringen av hyperthreading føre til en kjempeforbedring av ytelsen i enkeltapplikasjoner? i en HL2-prosessortest så jeg et screenshot fra "Oppgavebehandling" på en P4-maskin mens HL2 kjørte. Prosessoren ble bare brukt 50%. Vil dermed smithfield yte dobbelt så godt i HL2?  :woot:   :roll:

Motsatt. Det betyr at HL2 bare har en ytelsesbegrenset tråd, som igjen betyr at spillet i seg selv ikke vil få noen betydelig ytelsesøkning av to kjerner.

Hmmmm... Jeg tillater meg å tvile på om du forstod hva jeg mente. :p

 

Hvis Smithfield består av to kjerner vil den ha dobbelt så stor regnekraft som en vanlig P4. P4 har Hyperthreading som skal likne på dualcore, ikke sant? dermed skulle jeg tro at en 3GHz P4 med HT tilsvarer en dualcore med 2x1,5GHz, mens smithfield vil være ekte dualcore 2x3GHz. Jeg vet at HL2 ikke utnytter begge kjernene, men hver kjerne blir jo like kraftig som en hel p4 (EDIT: og HL2 utnytter bare halve p4?)? :yes:

Endret av ehasl
Lenke til kommentar
Hvis Smithfield består av to kjerner vil den ha dobbelt så stor regnekraft som en vanlig P4. P4 har Hyperthreading som skal likne på dualcore, ikke sant? dermed skulle jeg tro at en 3GHz P4 med HT tilsvarer en dualcore med 2x1,5GHz, mens smithfield vil være ekte dualcore 2x3GHz. Jeg vet at HL2 ikke utnytter begge kjernene, men hver kjerne blir jo like kraftig som en hel p4 (EDIT: og HL2 utnytter bare halve p4?)?  :yes:

Sammenligningen din er dessverre feil. :) En P4 3.0 med HT kan _ikke_ sammenlignes med en "dualcore 2x1.5GHz". Med kun en ytelsesbegrenset tråd vil det i Windows se ut som at prosessoren kun utnyttes 50%, men i virkeligheten er den allerede "makset ut", om man kan bruke et slikt uttrykk. Med en faktisk dualcore vil dette bilde bli mer korrekt, da det faktisk kun er halvparten av prosessoren som blir benyttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...