Gå til innhold

TEST: Dell Latitude D610


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss.. Jeg er litt overrasket over den dårlige batterikapasiteten. :ohmy:

 

På Dell Techtour i Oslo i oktober ble jeg forespeilet at batterikapasiteten skulle bli økt betraktelig. De nevnte 5 timer med standard 6 cells batteri og 7 med ekstra batteriet som leveres til D410.

 

Blir trøbbel hvis det ikke er mer enn 3 timer. Jeg har utsatt alle kjøp siden november for å få den nye versjonen med bedre batterikapasitet. :ermm: Hvis det er 3 timer orginalt synker jo dette ned til 2 timer etter 6 måneder.

 

Jaja.. Får se når jeg får våre D610 om et par ukers ukes tid.

Lenke til kommentar
Jøss.. Jeg er litt overrasket over den dårlige batterikapasiteten. :ohmy:

 

På Dell Techtour i Oslo i oktober ble jeg forespeilet at batterikapasiteten skulle bli økt betraktelig. De nevnte 5 timer med standard 6 cells batteri og 7 med ekstra batteriet som leveres til D410.

 

Blir trøbbel hvis det ikke er mer enn 3 timer. Jeg har utsatt alle kjøp siden november for å få den nye versjonen med bedre batterikapasitet. :ermm: Hvis det er 3 timer orginalt synker jo dette ned til 2 timer etter 6 måneder.

 

Jaja.. Får se når jeg får våre D610 om et par ukers ukes tid.

D410 har bedre batterilevetid. Det vil komme test av denne iløpet av en ukes tid.

Lenke til kommentar

At batteritiden med Sonoma blir svakere kan vel fort bety større etterspørsel etter forgjengeren, slik at det ikke betyr veldig prisfall der. Kanskje røverkjøpene etter nylansering lar vente på seg denne gangen?

 

For øvrig tragisk at et av de viktigste kriterier for bærbar maskin blir satt et par år tilbake.

:hrm:

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Når man benytter PCI Express i bærbare, er det ikke slik at man kan bytte ut skjermkortet da? Dette har vært en utfordring for bærbare spillmaskiner da det har vært nærmest umulig å oppgradere med (med unntak av mer minnne og nyere HD). Hvis dette er mulig syns jeg det burde stått i artikkelen.

Lenke til kommentar
Når man benytter PCI Express i bærbare, er det ikke slik at man kan bytte ut skjermkortet da? Dette har vært en utfordring for bærbare spillmaskiner da det har vært nærmest umulig å oppgradere med (med unntak av mer minnne og nyere HD). Hvis dette er mulig syns jeg det burde stått i artikkelen.

Denne maskinen kan ikke skifte skjermkortet, da den sitter svært vanskelig tilgjengelig, og at det er begrenset med kjøleevne i maskinen.

 

Når det gjelder andre maskiner vi har inne til test som bruker Sonoma plattformen viser spesielt en av dem til å ha et betydlig bedre batteri enn forgjengeren.

Lenke til kommentar

Imponerende minnebåndbredde: Opptil 320% høyere enn PC2700 DDR-minne.

 

Men hvorfor skrive det så klønete, 320% høyere = 320% + 100% = 420%.

 

Når minnebåndbredden oppgis til inntil 4,2 ganger DDR-PC2700 må det kunne gå an å skrive det, - eller rett og slett skrive at den har minnebåndbredde inntil eller opptil 420% av DDR-PC2700 ! !! !!! :dribble:

Endret av enter
Lenke til kommentar
Imponerende minnebåndbredde: Opptil 320% høyere enn PC2700 DDR-minne.

 

Men hvorfor skrive det så klønete, 320% høyere = 320% + 100% = 420%.

 

Når minnebåndbredden oppgis til inntil 4,2 ganger DDR-PC2700 må det kunne gå an å skrive det, - eller rett og slett skrive at den har minnebåndbredde inntil eller opptil 420% av DDR-PC2700 ! !! !!! :dribble:

Skjønner ikke helt hvorfor du skriver 320% + 100%.

 

Med enkel utregning blir det 533 * 2 = 1066, 1066 / 333 = 3,2

Om man har 400 MHz minne blir det 400 * 2 = 800, 800/ 333 = 2,4

 

Det er også mange Centrinosystemer som har PC2100 minne, som da gir en enda høyere forskjell i båndbredden.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor du skriver 320% + 100%.

 

Med enkel utregning blir det 533 * 2 = 1066, 1066 / 333 = 3,2

Om man har 400 MHz minne blir det 400 * 2 = 800, 800/ 333 = 2,4

Men da skjønner du ikke hva du skriver selv da. Det var sjokkerende :cry: !

 

Når du skriver 320% høyere enn noe, er det du skriver 100% + 320%.

 

Om ytelsen på en bil er 10% høyere enn på en hest, så har den 1,10 hestekraft. Og om ytelsen er 100% høyere enn hesten, har den 2 HK. Det er nettopp derfor jeg skriver 320% + 100%. Jeg trodde det var helt unødvendig å forklare det.

 

Men regnestykket ditt nedenfor beviser jo at du har misforstått det du selv skriver. Du mener jo helt klart at minneytelsen er 220% høyere enn DDR-PC2700.

 

En gang til :dribble: :

 

1066 / 333 = 3,2. Det betyr at tallet 1066 er 3,2 ganger så stort som tallet 333!

 

3,2 = 1 + 2,2.

3,2 er 3,2 ganger så stort som 1.

3,2 = 320% av 1. Ikke 320% større enn 1 !

3,2 = 320%

320% er 220% "høyere" enn 100% (1)

220% + 100% = 320%

 

Vel - dette kan jeg ikke fortsette med. Enten har du en særdeles dårlig dag, - eller så må du være forsiktig med hva du skriver fremover. Jeg syns ikke du bør gjøre slike banale feil i tester eller omtaler. Det jeg tok opp i den forrige posten kan alle forstå, men du har altså problemer. :cry:

Endret av enter
Lenke til kommentar
Vel - dette kan jeg ikke fortsette med. Enten har du en særdeles dårlig dag, - eller så må du være forsiktig med hva du skriver fremover. Jeg syns ikke du bør gjøre slike banale feil i tester eller omtaler. Det jeg tok opp i den forrige posten kan alle forstå, men du har altså problemer. :cry:

Ja vi kan alle ha en dårlig dag, jeg får ta å forholde meg til hvor mange ganger høyere båndbredden er istedet for å drive med prosentregning, da jeg tydligvis ikke egner meg til det ;)

 

Har endret i testen at minneytelsen er opptil 3,2 ganger høyere enn ved bruk av PC2700 minne.

 

I forhold til forgjengeren D600 har den opptil 5,33 ganger høyere ytelse. Maskinen vi hadde til test benytter seg av 400 MHz minne og hadde to brikker som gir den doble minnekanalen. Det gir da at den har 4 ganger så høy båndbredde som forgjengeren.

Lenke til kommentar

PC2100 (DDR1 200 MHz) har 2,1 GBps

PC2700 (DDR1 266 MHz) har 2,7 GBps

 

PC400 (DDR2 400 MHz) har 3,2 GBps

PC533 (DDR2 533 MHz) har 5,4 GBps

 

915 brikkesettene har mulighetene til å kjøre med doble minnekanaler, som vil si at båndbredden kan dobles i forhold til DDR2 tallene som står ovenfor.

Lenke til kommentar
LOL. Stakkars bludern. Han gjør jo bare sitt beste. Og når du tester en PC så er ikke det viktigste å skrive alt ordrett :D

 

Men hvor stort båndbredde har DDR2700 minne i MB/s eller GB/s?

 

Og tilsvarende med DDR2 minne?

Synes at det er en overdreven pirk på skrivefeil generelt, og dette var enda et eksempel på at personer skal påpeke skrivefeil istedet for å komme med noe konstruktivt om selve testen

 

Selv skulle jeg gjerne ha sett flere ytelsestester siden jeg vet det er mange som tviler litt med å kjøpe Dothan pga at Sonoma er like rundt hjørnet.

 

PC2700 skal ha en båndbredde på 2656MB pr sekund hvis jeg ikke husker feil. (ligger jo tross alt i navnet =P)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...