Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Nå har TV-Stua våres kommet godt i orden, så ett par bilder kommer!

 

TV, og deler av surround-systemet. Henger også ett lærett som kan dras ned når det skal brukes.

Prosjektoren står oppå DVD-spilleren nå. Utstyret skal byttes ut snart (ikke høytalere).

 

 

Sittegruppa, sjeselong fra A-Møbler i Oslo. Ett par bakhøytalere fra JM.LAB og en stor subwoofer i Electra serien til JM.LAB

 

 

Utgang, vindu og skap med en haug med DVD'er (ca 100stk).

 

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er endelig flatskjerm handlet inn, etter en god porsjon tolmodighet. Ble en Tatung 32" V32MCAK til slutt. Vedlig fornøyd med det så langt. Helt annen verden enn bilderørs-tven min på 28". Nå for vi bare se om jeg får solgt CV høytallerne mine så kommer det nok noen Jamo s606 inn tenker jeg. Må downsize litt :p Fra klosse-tv til flatskjerm. Fra klossehøytallere til noen mindre :) Har også fått igjen forsterkeren min.

 

Ellers har jeg fått inn et stort bilde (200x140) fra Ikea på veggen så nå begynner det å bli riktig lekkert. Hvem sa at 12 kvm var et problem :cool:

 

Bilder kommer nok etter jul :)

Lenke til kommentar

n593880873_2286092_1953.jpg

n593880873_2286093_2554.jpg

 

Nerdebula mi. Ser veldig puslete ut i forhold til mykje anna her inne, men eg har iallefall fått opp nerdefaktoren ved hjelp av Rubiks Kuber. Er TV til høgre for PCen.

Satser på ny skjerm og nytt Databord til neste gong. Det databordet eg har no er heilt forferdeleg dårleg.

Treng eit som går i hjørnet og eg ganske stort, skal erstatte det som står der no og hylla.

Nokon tips?

Lenke til kommentar

Kanskje litt OT men noen som vet om et lite program der man kan forminske bilder uten at de blir så veldig kornete. Det blir helt forferdelig i paint.

Har også et program på pcen som heter Picasa, men finner ikke noen måte må forminske på der heller. Noen som vet om jeg kan bruke dette programmet?

 

For å komme litt on-topic igjen:

 

Crossed: Ser at bulen din er preget litt av "litt herifra, litt derifra"-prinsippet :p For en som er litt estetisk, som meg selv, blir det fort litt rotete. Men ser ut som du har alt du trenger sånn generelt sett, og litt til.

 

Når det gjelder databord så er Ikea en god ting. Broderen pusset nettopp opp, og da kjøpte han bare noen bordplater og så noen ben på Ikea. Funker fjell om du trenger mye benkplass for en billig penge.

 

Edit:

Eller kanskje noe slikt som dette kunne vært noe?

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Funket fjell det, takker :)

 

Da legger jeg ut bulen til broderen. Snek meg inn mens han nerdet WOW. Bekrefter vel egentlig bare at dette er en nerdebule ;) Han har nettopp pusset opp og det ser kanskje ikke ut som store greiene. Men om jeg nevner at rommet inneholdt en seng som skulle forestille en borg, så skjønner man kanskje at det var på tide å pusse opp. Kan også nevne at han er nettopp fylt 13 år, så ta det med i beregningen :p

 

Stor plakat har han fått seg.

post-115792-1230073723_thumb.jpg

 

Han har også overtatt tven min, nå som jeg har fått flatskjerm:

post-115792-1230073786_thumb.jpg

 

Her sitter han og nerder. Her kan du se den enkle løsningen jeg snakket om med bordplater og bein. God plass.

post-115792-1230073844_thumb.jpg

 

Til slutt et lite snikbilde av ny ervervingen hans. Misunnelig :ermm:

post-115792-1230073939_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da ble det visst noen bilder av bulen min nå allikevel. Regner med at folk tåler bilder som ikke er tatt med speilrefleks :p Kan også sette rommet i koselig-modus pga dimmede lys, men da ødelagte kameraet hele stemningen, så da får det bli normalt lysnivå :)

 

Dette er det man ser når man går inn døren:

God myk seng, med plass til to :)

post-115792-1230076084_thumb.jpg

 

Så snus man seg til høyre og vips så ser man nerdekroken:

post-115792-1230076157_thumb.jpg

 

post-115792-1230076199_thumb.jpg

 

Oversikt fra sitteplassen: Ny tv, forsterker, xboxene, lamboen min og en ekstern harddisk under tven. Du ser også de fine 3 cdene mine, da jeg har bestemt meg for å begynne å kjøpe litt cder også til en forandring.

post-115792-1230076222_thumb.jpg

 

Her ser du hvor stor forsterkeren egentlig er i forhold til en xbox 360 :wow: :

post-115792-1230076477_thumb.jpg

post-115792-1230076499_thumb.jpg

 

Bilde av den nye plakaten:

post-115792-1230076521_thumb.jpg

 

Bilde av damen :)

post-115792-1230076567_thumb.jpg

 

Oversikt over sengeområdet. Skal bare ha noen enkle hyller på kortveggen med sengen, så er jeg ferdig.

post-115792-1230076603_thumb.jpg

 

Cerwin Vega høyttalerne mine står i kjelleren, og blir kanskje solgt. Da blir det små, snasne Jamo s606 :) Ellers var vel det alt.

Åpen for ris og ros :)

 

Edit: btw GOD JUL alle sammen :) Håper alle får en koselig dag med masse god mat og kanskje noen flotte gaver :)

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Cerwin Vega høyttalerne mine står i kjelleren, og blir kanskje solgt. Da blir det små, snasne Jamo s606 :) Ellers var vel det alt.

Åpen for ris og ros :)

Det er et et godt par høyttalere det, ja. Jeg tror heller ikke du vil få problemer med å finne elektronikk som passer.

Lenke til kommentar
Cerwin Vega høyttalerne mine står i kjelleren, og blir kanskje solgt. Da blir det små, snasne Jamo s606 :) Ellers var vel det alt.

Åpen for ris og ros :)

*host* De er ikke akkurat små, de er bare mindre enn CV'ene *host*

 

Det er en tatung 32MCAK du har kjøpt?

 

V32MCAK ja :) Kjøpt for 3500,- i butikk. Tenker jeg går å ser på Jamoene i romjulen. Kanskje det ender med kjøp.

 

Cerwin Vega høyttalerne mine står i kjelleren, og blir kanskje solgt. Da blir det små, snasne Jamo s606 :) Ellers var vel det alt.

Åpen for ris og ros :)

Det er et et godt par høyttalere det, ja. Jeg tror heller ikke du vil få problemer med å finne elektronikk som passer.

 

Jeg tenkte å bruke den forsterkeren jeg har nå. Klarer den å drive noen svære CVer så tror jeg den klarer Jamoene.

Hvis jeg får solgt CVene for en god pris så blir det kanskje nad forsterker eller noe slikt :)

En ting om gangen.

Lenke til kommentar

Julegaven fra farmor og farfar. Skuffeseksjonen som jeg skulle ha under bordet var det dessverre noe feil med. Kjøpt på IKEA...

Kommer til å bytte ut den lille 17" med en 24" av ett eller annet slag? (Noen forslag :D) Har tenkt på Samsung Syncmaster T240. Erfaringer?

 

GOD JUL! :thumbup:

 

Edit: Skal forresten henge den skjermen som skal kjøpes på veggen, så jeg trenger et veggfeste!

post-154124-1230217294_thumb.jpg

Endret av St0neCld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...