Gå til innhold

EA om Xbox 2 og PS3 (PS3/Xbox 2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja.. så var denna tråden dømt tell å bli enda en xbox vs ps2 tråd.

 

Det med mindre grafikk og mer historier tviler jeg sterkt på... ihvertfall når det gjelder EA, det er såklart alltid noen som faktisk lager gode historier på spell, men grafikken kommer nok tell å værra det som betyr mest for salga i mange år framover..

 

Jeg håper ihvertfall at ps3 blir best, og hvis den kommer etter xbox 2 så er jo det egentlig det logiske..

Lenke til kommentar

Ikke kunne se forskjell på spill og film TVILER jeg på.. hvis man ser på de grafikk-motorene som kommer framover, f.eks Unreal Engine 3.0, så er det LAAANGT fra "film"-grafikk.. Og det er en grafikk-motor som grafikkkortet som kommer i ps3 og xbox2 ikke har mulighet til å kjøre...

 

Men alikevel så tror jeg nok at vi vil se store forbedringer i grafikken. Spesielt på grunn av HDTV-støtte, altså mange flere pixler. Men da må man jo nesten ha f.eks plasma-tv som er HD-ready.

Lenke til kommentar

Dyrere spill :no:

 

tviler på at jeg blir villig til å gi 700+ for et spill, blir nok heller modchip da...

 

Sony vil nok ikke gi ut en svakere konsoll enn microsoft igjenn, det sier seg jo selv... De har ikke råd til å tape den kampen en gang til, og det tror jeg ikke de vil heller.

 

Hva enn som skjer skal jeg nok ha en av hver :)

Lenke til kommentar
Hva har han røyka?

'Spesialsigaretter' sponset av Sony vil jeg tro :p

 

Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg; og kommer Xbox2 på markedet før PS3 kommer nok Sony til å slite. Da vil den tekniske kvalitetsforskjellen være enorm.

 

Men uansett vil neste generasjon konsoller gjøre et betydelig byks fremover på de fleste måter - husk at PS2 allerede er 5 år gammel (GeForce 2 var da det råeste kortet på PC) og Xbox nærmer seg vel snart 4 (ble lansert samme år som GeForce 3).

 

4-5 år er en evighet når det gjelder teknologi som utvikler seg så raskt som f.eks. grafikk.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Det med at man kommer til å slite med å se forskjell er bare tull. ps3/xb2 kommer uansett ikke til å bli kraftigere enn en pc

Jo PS3 vil bli mye raskere enn dagens PC. Cell teknologien er mange ganger raskere og CPU'en som kjører den ligger på 4.6GHz. Om den vil ha den klokkehastigheten på PS3 vites ikke. MS har ikke kommet med noen som helst informasjon om hvor rask X-box 2 foreløpig vil bli, men den vil garantert ligge over ytelsen på en PC med en prosessor. Men konsoller er mer regnekraftig på vectorgrafikk enn andre utregninger. Cell er veldig kraftig på vectorgrafikk, noe den er designet for.

 

Det jeg syntes er bra med artikkelen er at de endelig satser på å fortelle en god historen framfor å legge vekt på teknologien. Men hva med gameplay?

Lenke til kommentar

Tror nok det er ein ganske stor mulighet for at PS3 vil bli kraftigere enn XBOX2. Dette pga av arkitekturen som ligger bak PS3; nemlig Cell. PS3 vil inneholde 4 Cell prosessorer hver like kraftige som 5 AMD Opteron. Dvs 20 ganger mer regnekraft enn den krafitgaste PC prosessoren på markedet i dag.

 

Sjekk denne linken.

 

Sitat:

"Cell is going to turn the industry upside down, nobody has ever produced such a leap in performance in one go and certainly not at a low price."

 

 

På den andre sida veit vi lite om kva XBOX2 kan gjere. Kanskje dei har eit ess i ermet dei òg, men det er tvilsomt at det kan være like bra som det Sony sannsynligvis ville komme med.

 

 

Ein ting kan vi alle fall være sikre på: Det kommer til å være to HEFTIGE maskiner vi kan slå kloa i i 2006!

Lenke til kommentar
PS3 vil inneholde 4 Cell prosessorer hver like kraftige som 5 AMD Opteron. Dvs 20 ganger mer regnekraft enn den krafitgaste PC prosessoren på markedet i dag.

 

Hva mener du med dette???

 

Er dette regnekraft for rendering du mener?

Da må en sammenligne med GPU i Pcen....

 

Hadde det vært så enkelt å lage så kraftige prosessorer hadde vel Intel og AMD vært på saken for lenge siden.... (Dette er jo ikke akkurat smågutter i prosessor markedet)

 

 

Husker når PS1 kom, den var vel 100 ganger kraftigere enn en pc :roll:

 

Jeg hadde et eller annet 3d kort i pcen på den tia (var det riva 128?), og kjøpte motoracer (sinnsykt kult spill på den tia), en kompis med ps kjøpte det også.

Det så vel ca 100 ganger bedre ut på pcen....

 

Så ta nå dette pr bullet med en kasse salt. :w00t:

Endret av Hagforce
Lenke til kommentar
Det med at man kommer til å slite med å se forskjell er bare tull. ps3/xb2 kommer uansett ikke til å bli kraftigere enn en pc

Jo PS3 vil bli mye raskere enn dagens PC.

Skrev han dagens? Jeg antar at han mente at de to konsollene ikke ville bli raskere enn en PC fra 2006.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...