Gå til innhold

Orkla Media inn på eiersiden i Hardware Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi får håpe at de klarer å bevare den "uavhengige" og nøytrale profilen. Blir spennende å se hvilke endringer som kommer som følge av inntreden til en stor kommersiell aktør.

Var på vei til å skrive noe slikt selv. Det som blir skummelt når det blir større selskap er at det ofte lir en agenda. Kanskje ikke alltid like synlig, men den mister ofte sitt uavhengige og nøytrale egenskap.

 

Vel uansett lykke til, og la oss håpe det blir et bedre produkt ut av dette.

Lenke til kommentar
Vi får håpe at de klarer å bevare den "uavhengige" og nøytrale profilen. Blir spennende å se hvilke endringer som kommer som følge av inntreden til en stor kommersiell aktør.

Var på vei til å skrive noe slikt selv. Det som blir skummelt når det blir større selskap er at det ofte lir en agenda. Kanskje ikke alltid like synlig, men den mister ofte sitt uavhengige og nøytrale egenskap.

 

Vel uansett lykke til, og la oss håpe det blir et bedre produkt ut av dette.

"[...] Ikke minst har deres redaksjonelle integritet og uavhengighet vært med på å befeste deres stilling. Vi gleder oss til å samarbeide med dem, sier Jan M Moberg, direktør for forretningsutvikling i Orkla Media Dagspresse."

 

Vi får håpe det beste. Integritet er viktig. *host* theinquirer *hark* thg :tease:

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Syntes dette virker spennende jeg. Virker som endel andre her tenker "det er fali det" (Sitat Ludvig). Men jeg tviler på at denne avgjørelsen ble tatt uten en ganske grundig vurdering fra hw.no sin side.

 

Men jeg syntes iallefall at det virker spennende, gleder meg til å se hva som skjer i fremtiden.

Lenke til kommentar
Noen som hvet hvor mye Orkla måtte ut med for de 35%'ene?

Det finner du muligens ut om et drøyt år ved å lese notene til Orklas årsregnskap for 2005 hvis da ikke noen vil offentligjøre det før den tid.

 

Regner med at Orkla ikke går inn her uten å ha en plan for videre utvikling av nettstedet ?

35 %, Har Orkla opsjon på å kjøpe mer ?

Lenke til kommentar
(...)

<i>Pressemelding:</i>

Super off topic:

[I]pressemelding[/I]

Bruker BBCode her :green:

Hmmm... ja sånn kan det gå når det er litt for mange automatiske systemer som ikke alltid snakker så godt sammen... ;)

 

Jeg skal se om jeg får fikset opp litt i den koden.

Lenke til kommentar

La oss håpe at dette er til det beste for hw.no! Må innrømme at jeg ikke liker det noe særlig. Hva skal Orkla med Hardware Online AS? Kommer de til å spytte inn en del penger? Kommer det til å bli flere tester av hardware og ikke bare av lcd-skjermer som er det er nå. Blir spennende å se.

Får vel gratulere, jeg regner med at de involverte vet hva de driver på med. :D

Lenke til kommentar
Håper også at teamet bare solgte aksjer, ikke sjela...det er så kjipt når gode nettsteder ødelegges av kommersielle hensyn. Bare se på hva TV2 gjorde med nettavisen.

Nettavisen leser jeg ikke mer, pga TV2. Men det har blitt mange andre bra aviser med tiden da. Så om hw.no har solgt sjela si, kan det godt hende at det dukker opp et nytt forum/data-nettsted.

Lenke til kommentar

Kan vi vente oss å druknes i reklame for elkjøp og lefdals.? Ikke for å være grinebiter, men Orkla går ikke inn i et firma med mindre de ønsker å tjene penger på det. Hva er onlinestrategien til Orkla media? Direkte Markedsføring, adresse og bilagsformidling, analyse og telemarketing. Din epostadresse er gull verd, fordi du er stoler på HW og HW har cred. ta en titt på de andre sidene i Orkla media konsernet, for eksempel Hjemmepc.com eller Kampanje.com. Nok en gang, jeg vil ikke sippe, men dette holder ike den standarden vi er vant til.

Hva betyr så oppkjøpet for den redaksjonelle linjen og friheten til Hardware.no? vil vi se Elkjøp PC'en rase til tops i neste test? :-).

 

Avslutningsvis vil jeg si at jeg har fiulgt HW siden '99 som norges desidert beste Hardware site. Styrken slik jeg ser det har hele tiden vært uavhengigheten og objektiviteten. Jeg tror heller ikke at dere har solgt sjela deres eller at Orkla media er den store satan, men vi kommer til å se endringer, og jeg er redd det ikke bare blir positivt.

 

Lykke til gutter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...