Gå til innhold

"Vanderpool" kommer i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... spennende. Jeg for min del ser et stort poeng å ha det, selv som privatperson. Nå kan jeg benytte Linux hele tiden untatt når jeg skal spille litt noe som for tiden er det eneste momentet som holder meg unna en komplett overgang til Linux-verdnen.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Hmmmm. Hva er egentelig poenget med å kunne kjøre flere operativsystemer om gangen? Man bruker da vel ikke så mye mer enn et OS om gangen?

Det kan jo være en fin løsning for servere f.eks.

Men jeg ser heller ikke store poenget med å kjøre 2 OS som privatperson egentlig nei.

Skulle tro de fleste familier godt kunne tenke seg å ha én PC, som kunne kobles til 2-3 skjermer og 2-3 mus/tastatur og ha fler brukere. Personlig kunne jeg gjerne hatt en "alt i ett" stasjonær PC, videomaskin og server (stappet vekk i et skap med kabler hit og dit.

 

Praktisk og billig :)

Lenke til kommentar
Skulle tro de fleste familier godt kunne tenke seg å ha én PC, som kunne kobles til 2-3 skjermer og 2-3 mus/tastatur og ha fler brukere. Personlig kunne jeg gjerne hatt en "alt i ett" stasjonær PC, videomaskin og server (stappet vekk i et skap med kabler hit og dit.

 

Praktisk og billig

 

Går det an? :dribble:

Lenke til kommentar

 

Går det an? :dribble:

Ingen ting er umulig :p

 

Det er mye nærmere en realitet og vil trolig fungere mye mer effektivt med omtalt teknologi ;)

Mange bruker datamaskinen mest til "kontorapplikasjoner" (regneark, tekstbehandling osv.) og surfing på Internett. Da kan det være økonomisk, plassmessig og miljømessig å ha en datamaskin som har tilkoblet 3 skjermer, 3 muser, 3 tastaturer! Den kan brukes av flere brukere og de vil ikke bli påvirket av hverandre. Slike applikasjoner krever ikke så mye dessuten vil kanskje bare en av brukerne kunne trenge ekstra ytelse i noen sekunder og da er det tilgjengelig...

 

Vet ikke om det er dette teknologien er tiltenkt for, men vet slike systemer har vært brukt tidligere :p

Lenke til kommentar
Skulle tro de fleste familier godt kunne tenke seg å ha én PC, som kunne kobles til 2-3 skjermer og 2-3 mus/tastatur og ha fler brukere. Personlig kunne jeg gjerne hatt en "alt i ett" stasjonær PC, videomaskin og server (stappet vekk i et skap med kabler hit og dit.

 

Praktisk og billig

 

Går det an? :dribble:

Har hvertfall hørt snakk om det, nå jo ikke Intel kjent for å fortelle veldig mye om ikke lanserte produkter men dette er jo i teorien ikke vanskelig å få til, hvertfall ikke når hardwaren støtter det.

 

Uten dette kan jeg heller ikke helt se hva Vanderpool skulle gjøre i et vanlig hjem - dual boot (linux) interesserer 9 av 10 mennesker midt bak men å måtte betale for én PC, når man trenger 2-3 derimot - det interesserer de fleste ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...