Gå til innhold

TEST: Gigabyte K8NXP-9: nForce4 Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Layouten for kortet er nærmest ideell

 

Bra du skrev nærmest ideell, da jeg registrerer samme "feilen" på dette som på tidligere kort fra dem, nemmelig den viften på kortet .

Denne bråker noe ufyselig og er i tillegg plassert rett bak porten for grafikkort noe som gjør det umulig å skifte denne ut med passiv kjøling fordi denne da vil komme i veien for grafikkortet.

Er det virkelig så vanskelig for dem å flytte denne en cm eller to, slik det er på Asus og MSI :hmm:

Lenke til kommentar
Det jeg skulle likt og vist var om det er mulig og bruke ALLe ATA ingangene (både p ata og s ata) på en gang, selv om kortet har alle de ingangene så betyr det ikke at alle kan brukes samtidig.

 

Desuten går det sansynelig vis an og gjøre det om til et SLI kort, bare les her http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2322

blir vel littt vanskelig å gjøre gigabyte kortet om til sli, i og med at det bare har en pci-e x16 slot... ;)

Endret av un0kai
Lenke til kommentar
Gjest member-43066

Ehh, en ting jeg ikke får til å stemme er hvordan anmelder kan gi minus for manglende SLi støtte når det er et ULTRA chipset det er snakk om ... skal man ha SLi kjøper man HK'et med SLi støtte. I mine øyne kan jeg ikke se at man kan gi et minus for manglende SLi støtte når det aldri har vært ment at Ultra versjonen skal ha SLi i det hele tatt....

Lenke til kommentar

En sammenligning med tidligere nForce-chipset er ikke så enkelt. nForce 1/2 var for socket A, noe som gjør en sammenligning umulig, mens nForce3 brukte AGP-kort. De testene vi har kjørt som ikke baserer seg på grafikk viser, som vi skriver, at forskjellene ligger på +/- 1%, noe som er innenfor feilmarginene i testprogrammene. Det betyr lik ytelse med nForce3.

Lenke til kommentar
Gjest member-43066
Tanken var at kortet var såpass dyrt at det var nesten en selvfølge med SLI til den prisen, men forstår reaksjonene og punktet er fjernet.

Enig at 1850 spenn var noe i stiveste laget for et kort uten SLi.

Btw, kunne dere ha testet DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D når dette kommer? Sikler litt på det kortet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...