Gå til innhold

Epson relanserer rimelig fargespreder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker jo veldig aktuell å ha hjemme, for å få ned kostnaddene sammenlighet med en blekkskriver. Noen som hvet hvordan kvaliteten på utskrift av bilder blir på denne? Sammenlignet med noen av de beste blekkskriverene for hjemmmarkede nå ?

Endret av eolaih
Lenke til kommentar
Noen som hvet hvordan kvaliteten på utskrift av bilder blir på denne?

 

Har ikke testet dette selv, men min kollega i PCWorld Norge, Iver Gamme, har gjennomført tester med dette for øyet.

 

Hans helt klare konklusjon er at det ennå er langt frem til laserskrivere gir god nok kvalitet til å sammenliknes med blekkskrivere.

 

Så det er nok ikke anbefalt å kjøpe en fargelaserskriver for å skrive ut fotoutskrifter.

 

Inntil videre må man nesten klare seg med enten en god allround-blekkskriver (for eksempel Canon Pixma iP4000), eller en dedikert fotoskriver + en laserskriver.

Lenke til kommentar

Man får en hel fargelaserskriver for 2695kr, men for 1905kr ekstra får man bare et usselt nettverkskort? Nettverkskortet koster altså nesten like mye som hele skriveren. Er det flere enn meg som synes det nettverkskortet er en smule overpriset? (for det er jo i bunn og grunn et ganske så vanlig nettverkskort som er forskjellen på disse, selv om nettverkskortet har en spesiell type tilkobling)

Lenke til kommentar

Vel kan no legge inn eit ord eg også .... Mange av Epson sine Fargelasere tildømes c1900 er så å seie identiske til Minolta sine MagiColor 2300DL seire ... å gud kor eg har skrudd på desse :( ... Forøverig så har jo Minolta videreført ein tonerteknologi som er frukt på fargekopimaskiner til nokon av dei nye fargelaserene sine ... Denne teknologien er delvis brukt i Kopimodellene CF2002 og BizHub C350 .... Toneren som er bruk her skal være mykje bettre enn vanlig toner, men kem av produsentene driv ikkje å forbedrar toneren sin :) ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...