Gå til innhold

AMD Athlon 3000+ Socket-939 (Winchester)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei artikkel :) Ser ut til å være en svært god overklokker dette, men er vel dessverre store forskjeller på hvor heldig man er med CPUen. Får selv en 3000+ 939 til uka som skal testes litt i Promen min, har kjørt opp til 355MHz HTT med 3x LDT med FX-55 og Neo2, så håper 3000+/Neo2 comboen også takler høy HTT. Målet mitt er 3GHz, men da må jeg nok være svært heldig.

Lenke til kommentar
Enig i konklusjonen. Jeg mener at lav multiplier er en fordel (jo lavere dess bedre). Forøvrig en grei test/omtale. :thumbup:

Tildels enig. Men 9 er dessverre for lavt. Når man må over 300FSB for å få klokket CPU'en max så begynner det å bli skummelt. Ikke alle hovedkort som liker dette like godt. Mitt HK maxer ut rett under 330FSB. Kjørere 9x312FSB på min 3000+ til vanlig hjemme. Er da helt stabil. Bruker da samme kjøleren som de gjorde i testen her. Helt klart en helt rå CPU i forhold til prisen.

 

PS. Blir morro å se hvordan din liker seg under en Prommy Kamerat :thumbup:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Enig i konklusjonen. Jeg mener at lav multiplier er en fordel (jo lavere dess bedre). Forøvrig en grei test/omtale. :thumbup:

Tildels enig. Men 9 er dessverre for lavt. Når man må over 300FSB for å få klokket CPU'en max så begynner det å bli skummelt. Ikke alle hovedkort som liker dette like godt. Mitt HK maxer ut rett under 330FSB. Kjørere 9x312FSB på min 3000+ til vanlig hjemme. Er da helt stabil. Bruker da samme kjøleren som de gjorde i testen her. Helt klart en helt rå CPU i forhold til prisen.

PS. Blir morro å se hvordan din liker seg under en Prommy Kamerat :thumbup:

Mener du har gjort det bra... Tror ikke at du ville få igjennom mer om du hadde 9,5 eller 10 til rådighet. Fordi CPU går vel ikke mye fortere .. Hva sier du til det?

Lenke til kommentar
Mener du har gjort det bra... Tror ikke at du ville få igjennom mer om du  hadde 9,5 eller 10 til rådighet. Fordi CPU går vel ikke mye fortere .. Hva sier du til det?

Fult mulig jeg hadde klart litt mer med 10x MP jo. En annen ting er at med 10x så hadde jeg kunne kjørte 1:1 på RAM. Det får man også litt mer ytelse av. Å hva om jeg putter min under en Prommy. Da er det garantert for lav MP som stopper klokkingen min. Så jo jeg synes at 9xMP er for lite. Grunnen til at jeg ikke bytter til en 3200+ som har 10xMP er at jeg sliter nok med å finne en som er like klokkevennlig som den jeg har.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Fult mulig jeg hadde klart litt mer med 10x MP jo. En annen ting er at med 10x så hadde jeg kunne kjørte 1:1 på RAM. Det får man også litt mer ytelse av. Å hva om jeg putter min under en Prommy. Da er det garantert for lav MP som stopper klokkingen min. Så jo jeg synes at 9xMP er for lite. Grunnen til at jeg ikke bytter til en 3200+ som har 10xMP er at jeg sliter nok med å finne en som er like klokkevennlig som den jeg har.

En mulighet for å få samme RAM-hastighet som ved 1:1 og 10x mp er å bruke instillinga for å kjøre RAM på 183MHz, da vil RAMen kjøre 1/10 av CPU-hastiheten ved 9x MP. dessverre er det det veldig få hovedkort som har innstillingen for 183MHz EAM, men det går ann å stille det i A64Tweaker, bare litt tungvint. :)

 

Hos meg klarte dessverre ikke CPU-Z å finne hastigheten til RAM når jeg brukte 183MHz-instillinga, men ved å sammenligne båndbredde fant jeg ut at den funka.

 

Håper en av CPUene jeg får er tilnærmet like klokkevennlig som din. :dribble:

Lenke til kommentar

Ekstremt så bra den var å overklokke! Fra 1,8ghz til 2,6 ghz på luft er rett og slett sykt! Ser ut til at jeg velger en 3500+ "Winchester" framfor 3000+ "Winchester", siden den har høyere rating og derfor høyere multiplier. Er jo så evig mye man sparer ved å kjøpe en 3000+ evt. 3200+ å klokke til FX55 hastigheter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...