Gå til innhold

Spillåret 2004 - på godt og vondt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

YAY! Rome vant i RTS-kategorien (ikke uventet).

 

Rome skulle nesten vinne i Racing-kategorien også, bare fordi at det er så jævlig bra! :p

 

Sykt bra artikkel, btw! Er enig med dere i alle de valgte spillene (har ikke lest alt, men so far so good).

 

Takker for denne artikkelen, den vil nok hjelpe mang en spill-jeger som er ute etter det beste, men fortsatt ikke har det! :thumbup:

 

EDIT: Er ikke helt fornøyd med at Pandora Tomorrow fikk rankingen "3. dårligste tittel".

Joda, det at de klistrer på Tom Clancy her og der er jo litt sært, men...

Synes heller at "Star Wars Battlefront" er værre!

Ren rip-off fra Battlefield! De kunne like så godt sagt "Ja, vi prøver å banke opp Battlefield ved å lage akkurat samme spill, bare at det foregår i Star Wars-universet". Altså, de har ikke bare rippet gameplay (som ikke er galt), men de har jo egentlig stjålet navnet også!

 

Hadde BF2 kommet ut i år, ville jeg si at det var en god kanidat.

Klarer de virkelig ikke å finne på noe bedre enn "2" som tittel?!

Men dette er jo egentlig off-topic.... :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

var enkelte ting eg ikkje var enig med dykk i, men det er vel sånn det skal være i denne typen kåringar.

 

syns det var rart at far cry ikkje var med i lista over visuelle opplevelse (var riktignok nemnt under), var og rart at hl2 var der.

 

er også uenig i at riddick er eit betre skytespel ein far cry (som etter min meining var fjorårets beste fps). riddick er eit veldig bra spel, men skytinga er etter mi meining noko av det som er mindre bra med spelet (PC versjonen).

 

syns og at FM2005 burde ha vunne sport kategorien. men dette er og bare snakk om smak og behag.

 

 


  •  
  • Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude
     
  • Catwoman
     
  • DRIV3R
     
  • Spider-Man 2
     
  • Half-Life 2
     

dette var dei spela eg syns utmerka seg på skammekroken (var ikkje mange av dei eg hadde prøvd)

Lenke til kommentar
Spiderman 2 på konsoller er også et veldig bra spill (PC versjonen er ikke samme spillet).

det var pc og game boy versjonen som var nemnt i artikkelen, og dei eg tenkte på.

 

Hvordan kan du vite at de utmerka seg om du ikke har testet de ttt?

dei spela som eg trekte fram frå skammekroken, var dei spela eg hadde prøvd i større eller mindre grad. medan dei andre spela var spel som eg ikkje har prøvd.

Lenke til kommentar

Fin og interessant lesning som konkluderer kun med 1 ting: Jeg har spillt for få spill. Massevis av titler jeg burde ta en nærmere kikk på. Uansett er jeg mer eller mindre enig med det meste, selv om jeg synes "TOCA Race Driver 2: The Ultimate Racing Simulator" burde danket ut "Tom Clancys Splinter Cell: Pandora Tomorrow"

 

Likevel syns jeg Far Cry burde blitt nevnt på top 3 listen over grafikk, kom jo ut ganske tidlig i år og imponerer jo kraftig fortsatt. Men de hadde jo tross alt harde konkurrenter, blir litt vanskelig å slå superdetaljerte spill som Half-Life 2 og Myst.

 

Half-Life 2 har forresten vunnet det meste av kåringer her til lands. Dagbladet, TV2 og VG's brukerkåring og anmelderkåring har erklært det som årets spill. Bra jobba Valve ;)

 

Vi får håpe 2005 serverer oss enda flere godbiter, men denne gangen skal jeg få sørget å få spillt flere titler.

Lenke til kommentar

Under Årets beste visuelle opplevelse, så synes jeg Doom 3 burde vært byttet ut med The Chronicles Of Riddick: Escape From Butcher Bay. Jeg synes hvertfall det så mye bedre ut, og at det generelt var mer imponerende.

 

Nå har ikke bransjen vært så veldig kunstnerisk orientert utenfor de store paraplyutgiverne heller, men delvis uavhengige instanser som Lionhead Studios, Valve og Jonathan Boakes viser i det minste at det fortsatt finnes muligheter.

Her synes jeg Starbreeze Studios hadde fortjent å bli nevnt.

Lenke til kommentar

Det er jo mange spill som det allerede er verdt å følge med på.

 

- Resident Evil 4 (GC) - Ute allerede

- Zelda (GC)

- Brothers in Arms (PC/X-box)

- F.E.A.R (PC)

- Quake 4 (PC) - Ikke 100% sikkert at den kommer i år ennå

- Starcraft Ghost (GC/PS2/x-box)?

 

Jeg glemmer sikkert noen..

Lenke til kommentar
Det er jo mange spill som det allerede er verdt å følge med på.

 

- Resident Evil 4 (GC) - Ute allerede

- Zelda (GC)

- Brothers in Arms (PC/X-box)

- F.E.A.R (PC)

- Quake 4 (PC) - Ikke 100% sikkert at den kommer i år ennå

- Starcraft Ghost (GC/PS2/x-box)?

 

Jeg glemmer sikkert noen..

Ja, du glemmer nok noen...

 

-Gothic 3

-Star Wars: Republic Commando

-Star Wars: KOTOR 2

-GTA: San Andreas (PC)

-Halo 2 (PC, om det kommer i 2005 da)

 

Glemte jeg noen da?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...