Gå til innhold

Yesico FL-420ATX Passiv PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du sier "elektronikkstøy".. det er ingen bevegelige deler i en psu.. ergo ingen lyd. det du hører kan nok være trafo bromming, noe som signaliserer lavkvalitets komponenter, ikke høykvalitet.

Ja, det er jeg enig i, men sammenligner man denne mot andre strømforsyninger på markedet i dag(av høyere kvalitet) så lager denne meget lite lyd.

 

Jeg sammenlignet forresten støyen fra Yesico mot en Forton/Source 400 Watt strømforsyning der jeg hadde koblet av viften.

 

PS! Man må også legge øret inntil chassis for å i det heletatt høre det :)

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar

Fin test, og et bra resultat også! :dribble:

Ang. støy: Er det ikke også slik at et "switched power" av og til kan generere høyfrekvent støy? Antakelig finnes det også oscillatorkretser i et slikt power, som i uheldige tilfelle kan få spoler og drosler til å lage uønsket lyd.

Så lenge man ikke kan registrere dette, så er vel det også et kvalitetsstempel?

Jeg synes i alle fall at det så bra ut, men alt for dyrt for min lommebok. :cry:

Lenke til kommentar

Har en Yesico FL-420ATX selv og er meget godt fornøyd, men jeg fant ingen steder i artikkelen noe om at den har sikkerhetstilkopling for vifte, som i mitt bruk har vært nødvendig titt og ofte.

 

Den fungerer helt ypperlig, spes. for mitt kabinett (Coolermaster Stacker) der jeg koplet den rett på kabinettvifta i bakkant (som er _svært_ stille). Dersom tempen overstiger ca. 65C kommer lyset i bakkant på samtidig som viften snurrer i rundt 2 min., lyset går av og tempen er behagelig igjen. Har funnet at det er svært lite luftstrømning som skal til for å blidgjøre denne strømforsyningen så viftesikringen er for meg i alle fall ganske viktig.

Lenke til kommentar
Har en Yesico FL-420ATX selv og er meget godt fornøyd, men jeg fant ingen steder i artikkelen noe om at den har sikkerhetstilkopling for vifte, som i mitt bruk har vært nødvendig titt og ofte.

 

Den fungerer helt ypperlig, spes. for mitt kabinett (Coolermaster Stacker) der jeg koplet den rett på kabinettvifta i bakkant (som er _svært_ stille). Dersom tempen overstiger ca. 65C kommer lyset i bakkant på samtidig som viften snurrer i rundt 2 min., lyset går av og tempen er behagelig igjen. Har funnet at det er svært lite luftstrømning som skal til for å blidgjøre denne strømforsyningen så viftesikringen er for meg i alle fall ganske viktig.

Det hadde jeg faktisk helt glemt å nevne, skal få gjort det i løpet av dagen, tak for at du ga beskjed :) Og ja, det er en genial liten løsning på "problemet" med passive strømforsyninger.

Lenke til kommentar

etter at jeg begynte å få greie på elektronikk og hvordan det funker, er jeg blitt temmelig kresen av meg, og mener dessuten at jeg klarer å lage bedre selv :green: .

 

skrue: joda, det er en oscillatorkrets i en switch mode power suply (smps).

switshingen som foregår med mosfets genererer magnetfelt også utenfor trafoen, i lederne og andre steder det går strøm. dette kan helt reiktig spille inn på spoler og trafoer som er dålig viklet.

 

dette vil man helst unngå.

Lenke til kommentar
Hmm, for å unngå varme. kan man ikke plassere Psu'en utenfor kabinettet?

Har tenkt på det samme, men da må du jo ha er voldsom mengde skjøtekabler, da. Og pent blir det ikke... ;)

du kan vel faktisk ha den oppå kabinettet. Og tar du ledningene inn hølet der psu'en står går det vel. Jeg har en yesico 350 og det er høvelige lange ledninger på den.

De fleste kabinett står vel skjult uansett så om det er pent eller ikke spiller vel ingen rolle? :ermm:

 

A8 :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...