Gå til innhold

Økonomisk og rask fargelaser fra Epson


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På jobb leaser vi en fargelaser, kostnad ca 1kr pr ark A3/A4, uansett dekning.

Synes det er en bra deal siden vi skriver ut mye farge..

 

Kjenner ikke til eksakt pris for farge, per utskrift.

 

Det jeg kan si er at det høres ut som om dere bruker farge mer aktivt enn Acculaser 3000 er beregnet for. Dette med "uansett dekning" høres også bra ut.

 

Slik sett kan det hende det ikke lønner seg med en skriver som AccuLaser C3000, som jeg tolker til at er beregnet på primært sort/hvitt og "farge når nødvendig".

 

Det kan hende denne skriveren har god nok kapasitet, men det tør jeg ikke si på stående fot.

 

Dessuten, har dere behov for A3, blir saken en helt annen. Startprisen på slike skrivere er vesentlig høyere, skjønt det kan hende stykkprisen per utskrift er ganske god.

Lenke til kommentar

datating: Hehe, kommer vel ann paa hvordan du ser paa det. Jeg har naa en Canon blekkskriver, og jeg trodde at den var grei. Men da jeg hadde 8 skole prosjekter paa skolen i 8mnd, saa skiftet jeg svart patron titt og ofte. Heldig for meg saa bor jeg i Singapore hvor blekk ikke er alt for dyrt(?).

 

Men jeg har ihvertfall gaatt lei av aa skifte patron hele tiden, saa min neste skriver skal være en laser med farge muligheter.

 

Anyway, tilbake til artikelen. Det nevnes "okonomisk" skriver, det jeg lurer paa hvor mange sider skal denne skriveren klare aa printe ut i de forskjellige fargene for man maa skifte?

 

Jeg husker forrige gang HW hadde en kort artikel, var det Konica eller Minolta (husker ikke i farta), men ihvertfall den laser printeren skulle klare en plass mellom 5000 og 7600 sider (farge og sort).

 

PS: Naar kommer HW med en liten roundup paa farger laser fronten. Jeg kunne godt tenke meg aa se hva som er bra der ute. Gjerne i 2 eller 3 sjikt (Hjemme-kontor, liten bedrift, mellom-stor bedrift?). En ide er vel aa ikke bare ta med de store blekkskriver merkene som HP, Canon og Epson, men ogsaa Brother, Minolta, Konica osv? Det har jo kommet endel farge laser paa stammen i 2004 saa det burde vel være mulig med en roundup eventuelt en fin test paa 4-10 farge laser? (Sikkert en stor job, men er vel verdt det?)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Hehe, økonomisk har vel laser aldri vært?

Det finnes jo ingen skriver som er mer økonomisk enn laserskriveren da!

Greit at den koster noen tusen ekstra i innkjøp, men skriver man mer enn ca 1.000 ark/mnd så tar det ikke så veldig lang tid før det er innspart kontra blekkskrivere.

Lenke til kommentar

Med litt volum er det ingenting som er i nærheten av laser når det gjelder økonomi. Ok, en hjemmebruker som skriver ut 10 sider i året vil kanskje aldri tjene inn en laserskriver, men for en typisk bedrift som skriver ut flere 1000 sider i måneden er det ikke mye å lure på. Typisk kostnad for sorthvitt utskrifter ligger idag på mellom 5 og 10 øre med laser, det finnes ikke noen blekkskrivere som er i nærheten av det. Når det gjelder denne Epson skriveren ligger sorthvittprisen enda lavere siden Epson selger sort-toner uvanlig billig.

 

Prisen på fargeutskrifter vil variere etter hvilken type utskrifter det er snakk om, typisk pris for all-round bruk vil vel ligge rundt 30 øre, men hvis mange av utskriftene er bilder vil kostnadene bli høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...