Gå til innhold

Shuttle med nForce4-boks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende saker, men jeg får klare meg meg min SHuttle SN95G5 og en Winchester@2,6GHz en stund til.

 

En ting jeg ikke skjønte:

På grunn av den innebygde minnekontrolleren i Athlon 64 har man blitt nødt til å lage nye luftekanaler inne i kabinettet.

:ermm: ...Fordi det da blir så mye varmere med en innebygd minnekontroller? Dette er jo det samme som for Socket 754 og 939 det...

Lenke til kommentar
De gamle med bare 1 stor vifte bak ble veldig varme og kunne ikke ha mye HW inni.

1 Raptor

1 Seagate 200GB

1 DVD-brenner

1 6800LE@16 pipelines

2 512MB RAM

1 Winchester på 2,6GHz

 

Jeg har stappa´n full for å si det sånn, ikke mye mer luftrom inni der. Men allikevel holder diskene seg rundt 40 grader hele tia, CPU ned i 25 grader CnQ-idle, chipset på rundt 40 grader og CPU aldri over 52 full load.

Selvfølgelig er det trangt og varmt, men langt i fra så ille som jeg hadde trodd.

Lenke til kommentar
FET. ikke noe SLI? :(

Fra Anandtech:

The XPC has two PCIe slots, a x16 slot and a x1 slot. A future version of the XPC will feature two x16 slots for use in SLI configurations, impressive for a SFF.

http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2317&p=6

 

Det gjenstår å se om det faktisk kommer til å skje eller bare var en uttalelse fra en overivrig salgsape...

Endret av vwik
Lenke til kommentar
De gamle med bare 1 stor vifte bak ble veldig varme og kunne ikke ha mye HW inni.

1 Raptor

1 Seagate 200GB

1 DVD-brenner

1 6800LE@16 pipelines

2 512MB RAM

1 Winchester på 2,6GHz

 

Jeg har stappa´n full for å si det sånn, ikke mye mer luftrom inni der. Men allikevel holder diskene seg rundt 40 grader hele tia, CPU ned i 25 grader CnQ-idle, chipset på rundt 40 grader og CPU aldri over 52 full load.

Selvfølgelig er det trangt og varmt, men langt i fra så ille som jeg hadde trodd.

ehh, du har CnQ enabla og CPU @ 2,6?

 

hvorfor tror jeg deg ikke :whistle:

Lenke til kommentar
Totalt har Shuttle puttet fem vifter inn i den nye maskinen. Dette er et tall som kan gjøre sitt til at folk blir skeptiske til støynivået.

 

dette er vel ikke noe nytt da? det har jo jeg hatt lenge på min shuttle! :p

 

Flere vifter på lav hastighet kjøler bedre og gir lavere støy!

Lenke til kommentar
ehh, du har CnQ enabla og CPU @ 2,6?

 

hvorfor tror jeg deg ikke :whistle:

Fordi du enten ikke skjønte hva jeg mente/leste riktig, eller du ikke vet hva CnQ er.

 

Ved idle er CPU på 1,3GHz pga. CnQ. Da ligger CPU på rundt 25 grader.

Ved full load skrur jo CPU seg opp på full hastighet, 2,6GHz (260x10). Full load temperatur blir da max 52 grader.

 

SKjønte det nå?

Lenke til kommentar
De gamle med bare 1 stor vifte bak ble veldig varme og kunne ikke ha mye HW inni.

1 Raptor

1 Seagate 200GB

1 DVD-brenner

1 6800LE@16 pipelines

2 512MB RAM

1 Winchester på 2,6GHz

 

Jeg har stappa´n full for å si det sånn, ikke mye mer luftrom inni der. Men allikevel holder diskene seg rundt 40 grader hele tia, CPU ned i 25 grader CnQ-idle, chipset på rundt 40 grader og CPU aldri over 52 full load.

Selvfølgelig er det trangt og varmt, men langt i fra så ille som jeg hadde trodd.

Sett inn en disk til, så skjer det noe magisk med tempraturen. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...