Gå til innhold

6x DVD+R DL firmware fra Plextor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser bra ut det, men håper de snart kommer med Dual Layer enheter med S-ATA... er keen på å luke ut flest mulig IDE/P-ATA enheter fremover. Kommer de med en S-ATA brenner med DL kjøper jeg!!

Ja. Det skal bli godt å bli kvitt alt av P-ATA.

De digre fæle kablene tar jo så voldsomt med plass.

 

Jeg kommer nok heller ikke til å kjøpe en ny brenner nå som ikke er serial ata.

Lenke til kommentar

Man snakker om at det enables 6x DL brenning gjennom firmware. Men er det slik at man grenseløst kan oppgradere hastighet på brenning gjennom firmware?

 

Trodde det var slik at det var enheten fysisk som satte maks brennehastighet og ikke firmware. Virker for meg meget forvirrende.

 

Hva kan jeg forvente av maks brennehastighet på min BenQ DW1620 om 1 år?

Lenke til kommentar
Man snakker om at det enables 6x DL brenning gjennom firmware. Men er det slik at man grenseløst kan oppgradere hastighet på brenning gjennom firmware?

 

Trodde det var slik at det var enheten fysisk som satte maks brennehastighet og ikke firmware. Virker for meg meget forvirrende.

 

Hva kan jeg forvente av maks brennehastighet på min BenQ DW1620 om 1 år?

Det er vel heller snakk om at det i dette tilfellet er mulig å øke hastigheten gjennom denne firmwareoppgraderingen fordi hardwaren støtter det. Det er så ikke ofte man ser at dette gjøres, og det er vel nettopp fordi de fleste brennere allerde støtter max hastighet.

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Man snakker om at det enables 6x DL brenning gjennom firmware. Men er det slik at man grenseløst kan oppgradere hastighet på brenning gjennom firmware?

 

Trodde det var slik at det var enheten fysisk som satte maks brennehastighet og ikke firmware. Virker for meg meget forvirrende.

 

Hva kan jeg forvente av maks brennehastighet på min BenQ DW1620 om 1 år?

Jeg regner med at det også er fysiske begrensninger i enheten, men kanskje de satte for lav hastighet på denne brenneren i første omgang, og fant ut at den faktisk klarte å yte bedre senere? :p

Lenke til kommentar
eneste oppdateringen jeg fant var denne på plextor sine nett side.

http://www.plextor-europe.com/technicalser...e=DVD-Recorders

Oppdatereringen av denne firmwaren kommer trolig ikke før i slutten av februar eventuelt når den nye versjonen av brenneren blir produsert. Det er nok en grunn til at de ikke slipper denne versjonen før i mars.

 

Testing, testing og atter testing.

Lenke til kommentar
Man snakker om at det enables 6x DL brenning gjennom firmware. Men er det slik at man grenseløst kan oppgradere hastighet på brenning gjennom firmware?

 

Trodde det var slik at det var enheten fysisk som satte maks brennehastighet og ikke firmware. Virker for meg meget forvirrende.

 

Hva kan jeg forvente av maks brennehastighet på min BenQ DW1620 om 1 år?

Jeg regner med at det også er fysiske begrensninger i enheten, men kanskje de satte for lav hastighet på denne brenneren i første omgang, og fant ut at den faktisk klarte å yte bedre senere? :p

Jepps da, forstår bakgrunnen. Men dette gjør det også mer uoversiktlig for oss kjøpere når man skal handle en vare. Men selvf. bra for de som blir begunstiget av dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte ikke SATA brenner fordi jeg kun har mulighet for å koble 2 stk SATA enheter på hovedkortet mitt, og de tenkte jeg brukte til 2 SATA harddisker. Dessuten har jeg vel bare 2 stk SATA kontakter på den nåværende psu'en min. Hvordan i huleste klarer dere isåfall bygge opp et system bestående kun av SATA enheter? Hvilket hovedkort/psu støtter dette?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte ikke SATA brenner fordi jeg kun har mulighet for å koble 2 stk SATA enheter på hovedkortet mitt, og de tenkte jeg brukte til 2 SATA harddisker. Dessuten har jeg vel bare 2 stk SATA kontakter på den nåværende psu'en min. Hvordan i huleste klarer dere isåfall bygge opp et system bestående kun av SATA enheter? Hvilket hovedkort/psu støtter dette?

Det finnes mange hovedkort med opptil 8 s-ata kontakter integrert. Og i tillegg kan sikkert noen tenkes å bruke et PCI S-ATA kort kun for å oppnå fordelene med S-ATA(ikke ren MB/s)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte ikke SATA brenner fordi jeg kun har mulighet for å koble 2 stk SATA enheter på hovedkortet mitt, og de tenkte jeg brukte til 2 SATA harddisker. Dessuten har jeg vel bare 2 stk SATA kontakter på den nåværende psu'en min. Hvordan i huleste klarer dere isåfall bygge opp et system bestående kun av SATA enheter? Hvilket hovedkort/psu støtter dette?

Mitt Asus P5AD2 støtter inntil 8 S-Ata enheter. For øyeblikket har jeg 3, men regner med å putte inn minst 2 disker og 1 ny dvd-brenner i maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...