Gå til innhold

Nybegynnerguiden, del 5


Anbefalte innlegg

Når man har brukt masse tid og krefter (for ikke å snakke om penger) på å gjøre maskinen sin til noe helt spesielt er det trist å pakke det hele inn i en grå/ beige boks som ligner et utall andre. Et PC-kabinett er konstruert for å være firkantet, og ikke for å være pent å se på. Det er heller ikke konstruert for å være velegnet som kjøleskap for komponenter.

 

Guiden finner du her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-12 00:32, zuperMensch skrev:

Skal bli mye borring, saging (banning) og lakking i den nære framtid, ser det ut til :smile:


Kjenner jeg meg rett må jeg vel kjøpe nytt kabinett etter jobben.



 

Hehe. det har jeg allerede gjort :grin:. Vis noen trenger skap av kabinett til og å øve har jeg noen.

 

Fra artikkelen:

 

Lysende elektriske dioder (LED) er også en praktisk løsning. De er ikke så veldig lyssterke, men svært enkle å hanskes med.

 

Lysdioder bør ikke vere lysvake. man får lysdioder som lyser som bare det. Har et par på hd led og power led og ser du rett på de så blir du blenna.

 

---

 

De fleste PC-er har nemlig en ekstra plass for en defekt spiller som kan monteres i permanent åpen stilling.

 

Hva mener han?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 09:39, Bøgge Bakken skrev:


De fleste PC-er har nemlig en ekstra plass for en defekt spiller som kan monteres i permanent åpen stilling.


Hva mener han?


 

Han mener at en åpen CD-rom kan brukes som en koppholder. Bruk da gjerne en som ikke er koblet til (gjerne en defekt) i tilfelle den lukker seg!

 

Denne koppholderen funket dårlig på slot-in DVD'en min :razz:

Lenke til kommentar

Hei

 

Synes dette var en grei guide for nybgynnere.

En ting som nesten "gjorde vondt" å lese, var når dere skulle bruke "faguttrykket" på LED.

Dette er _ikke_ Lysende Elektrisk Diode, og vet ikke hvor dere har fått dette fra (?)

LED er forkortelse for Light-Emitting-Diode, altså en diode som avgir lys.

Dere kan godt briljere med hele navn, men det er kanskje greiest hvis dere bruker de rette?

Bare et forslag.

 

Men uansett, jeg liker det dere på overklokking.no gjør, og synes det er bra at dere får såpass mange med på casemodding. Alle har liksom vært innom sidene deres og lest guidene! Ikke dårlig.

 

mvh "en som har fulgt med på overklokking.no siden det ble startet"

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 18:06, ELWiss skrev:


En ting som nesten "gjorde vondt" å lese, var når dere skulle bruke "faguttrykket" på LED.

Dette er _ikke_ Lysende Elektrisk Diode, og vet ikke hvor dere har fått dette fra (?)

LED er forkortelse for Light-Emitting-Diode, altså en diode som avgir lys.



 

Det norske fagutrykket for LED er Lysene elektrisk dings.

Lenke til kommentar

Når jeg skriver at LED-er ikke er spesielt lyssterke er det en sannhet med visse modifikasjoner. Den typen som brukes i sykkellykter lyser ganske bra.

 

Problemet er at alt lyset kommer fra et ganske lite punkt, og det kan være svært ubehagelig å få rett i øynene. Et annet problem er at diodelys har en lei tendens til å gå i en rett stråle, noe i likhet med en laser, i stedet for å spres utover i alle retninger slik som lyset fra et rør eller en pære.

 

Et brukbart uttrykk for LED-er på norsk er lysende dioder eller bare lysdioder. En elektrisk diode er, ganske riktig, bare tull.

 

Å skrive nybegynnerguide på overklokking.no er slett ingen spøk, det er sikkert : )

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Terje Bolling på 2002-06-12 20:23 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Man kan enten bygge på det man allerede har eller bygge sitt eget. Bygger man sitt eget får man desto mer oppmerksomhet på LANs osv. Også får man bestemme absolutt alt selv om hvordan det skal være. Feks om skjermutgangen skal være under maskinen, på siden eller bak, osv.

 

Ta en titt på http://vasli.com/pc/ på kabinettene der. Er kanskje litt store bilder for dere med ISDN, men det er mange bra bilder der så det er verdt det.

 

Tarant|no

 

PS! Har bare bygget en maskin selv tidligere i livet... Så dette er noe alle kan klare.

 

[ Denne Melding var redigert av: svas på 2002-06-13 02:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:


svas skrev (2002-06-13 02:09):

Hei!


Man kan enten bygge på det man allerede har eller bygge sitt eget. Bygger man sitt eget får man desto mer oppmerksomhet på LANs osv. Også får man bestemme absolutt alt selv om hvordan det skal være. Feks om skjermutgangen skal være under maskinen, på siden eller bak, osv.


Ta en titt på
på kabinettene der. Er kanskje litt store bilder for dere med ISDN, men det er mange bra bilder der så det er verdt det.


Tarant|no


PS! Har bare bygget en maskin selv tidligere i livet... Så dette er noe alle kan klare.


[ Denne Melding var redigert av: svas på 2002-06-13 02:18 ]


 

Sitter heldigvis på skolen akkurat nå , så det tok bare ca et halvt minutt og loade siden.

Men jeg fikk beskjed om at det virtuelle minnet var for lite og jeg måtte reboote og øke størrelsen.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...