Gå til innhold

Fem programmeringsnettsider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Ville bare nevne 3 ting:

 

1) www.freevbcode.com er også en bra side (synest jeg)

 

2) Et MEGA tips å gjøre ALLTID før du bestiller bøker er å gå til den beste siden jeg hvet om: www.bokfynd.nu siden er på svensk uten at det burde føre til problemer, og er helt enkelt som prisguiden på HW er, men for bøker. Ofte er det STORE prisforskjeller på bøker. Den legger automatisk til frakt også, slik at man kan være rimelig sikker på det resultatet som den gir. Dersom du søker på en bok som den ikke finner, kan man varsle om dette til webmaster og så legges den til innen ganske kort tid (1 uke). Har spart meg for mange hundrelapper, Amazon er ikke alltid så billig som man tror......

 

3) Nummer 3 viste seg å være en bug som forsvant når jeg reloada siden... glem det.

Lenke til kommentar

Er også stor tilhenger av Joel. Boka hannes skulle vært obligatorisk pensum for alle! Maser på sjefen gang på gang om at han må se å få lest den (hint - hint). Nå kommer snart ny bok, dessverre ikke med Joels egne artikler.

 

Er spent på The Old New Thing. Den så interessant ut.

 

Tips til andre spennende blogs:

 

Larkware News

Dette er en lenke-blog, ingen artikkel-blog. Han deler lenkene inn i software, hardware, informasjon, og rants. Noe .NET sentrert, men alikevel spennende for oss delphi-programmerer. Har funnet mye rart via denne blog'en.

 

 

Eric.Weblog()

Eric Sink er mannen bak Vault, et av de større kildekode-kontroll-systemene. Det er ikke så ofte det kommer noe i blogen hans, men når det kommer er det bra. Skriver bl.a. en serie 'Source Control HOWTO' som er veldig bra.

 

The Daily WTF

En daglig dose elendig kode med dertil finurlige diskusjoner om hva som er galt og hvorfor... Men pass deg - plutselig er det noen som har lest koden din og da vet du hvor du finner den igjen...

 

-Vegar

Lenke til kommentar

Her er et par websider til som absolutt er verdt å sjekke ut:

 

gamedev.net

Her fokuseres det hovedsaklig på spillprogrammering, men det er også artikler/forum der som omhandler andre ting, som programmering generelt, diverse komprimeringsalgoritmer og masse annet.

Masse artikler om mye rart innen programmering, og stort forum med tusenvis av brukere.

Anbefales å sjekke ut, SPESIELT om du har planer om å starte et lite spillprosjekt, men også om du har generell interesse om programmering. :)

 

 

programmersheaven.com

Her er et stort forum og massevis av artikler om de mest populære programmeringsspråkene (C, C++, C#, VB, Perl, osv.osv.)

Absolutt verdt å sjekke ut. :)

 

edit: skirveleif

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...