Gå til innhold

Flere Pentium 4 600-detaljer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
115Watt :no:

Hva er galt med det da , det betyr jo ikke at den forbruker dette , desuten regner jeg med at det er med nødvendig kjøler til de som bruker det .

Imidletid ser jeg ikke noen stor nyvinning i denne cpuèn , for som sagt tidligere så tror jeg ikke vi ser noen store endringer hos noen før i 2006 da dobbelkjerneprosessorne kommer for fullt .

Lenke til kommentar
Imidletid  ser jeg ikke noen stor nyvinning i denne cpuèn

Det er vel ikke noen store endringer, men det som er litt spennende er hva 2 MB L2-cache kan gjøre med ytelsen.

Prosessoren beholder sin opprinnelige 1MB L1 cache i tillegg?

 

Ellers er jeg rimelig ening med deg snekkern, Dual core dothan basert ser jeg frem til.. :)

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noen store endringer, men det som er litt spennende er hva 2 MB L2-cache kan gjøre med ytelsen.

Prosessoren beholder sin opprinnelige 1MB L1 cache i tillegg?

 

Den cachen den har nå ligger vel i L2, L1 er vel på 8kb, hvertfall på min NW!

Så da blir vel 1mb oppgradert til 2mb :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvor god er ytelsen på slike cpuer i forhold til nåværende AMD64-cpuer og den kommende cell(den som skulle brukes i PS3??)

tror ikke du vil få så store forskjeller fra dagens , det som er den største forskjellen er vel at denne har 64-bit-instruksjoner (EM64T), SpeedStep-teknologi og Execute Disable Bit (EDB) på plass.

 

Som sagt vent til 2006 om det er store forskjeller fra det vi har i dag du er ute etter .

Lenke til kommentar

Hvorfor lukter det veldig P4 EE her? (Extreme Edition)

 

Intel må finne på noe lurt nå. De har blitt slått gang på gang av AMD i det siste. Så jeg regner med at de inser dette internt og finner på noe lurt. De kan ikke leve videre på avtaler med Dell.

Hva de finner på og om de er lure nok til å finne det ut blir jo spennende og se.

Jeg tror ikke det er et spørsmål om kapasitet. Intel tjener nok penger til å hyre inn ekstra "oppfinnere".

Lenke til kommentar
Nå erobrer Intel "tronen" igjen, da. Etter denne oppgraderingen er det eneste AMD har, som Intel ikke har, integrert minnekontroller (+at Athlon er noe kjøligere enn P4 og at man kan bruke billigere ram, også på toppmodellene). Intel har Hyper-Threading og større cache. nja, men AMD er raskest med programvaren som finnes nå.

Intel aper etter AMD også her, og de kommer nok med prosessorer med både integrert minnekontroller og punkt-til-punkt busser a'la HyperTransport også etterhvert skal man tro dette:

http://www.eetimes.com/showArticle.jhtml?articleID=54200492

 

Hadde nå trodd at INTEL (INTegrated ELectronics) etterhvert skulle leve opp til navnet sitt :p

Lenke til kommentar
Nå erobrer Intel "tronen" igjen, da. Etter denne oppgraderingen er det eneste AMD har, som Intel ikke har, integrert minnekontroller (+at Athlon er noe kjøligere enn P4 og at man kan bruke billigere ram, også på toppmodellene). Intel har Hyper-Threading og større cache. nja, men AMD er raskest med programvaren som finnes nå.

Intel aper etter AMD også her, og de kommer nok med prosessorer med både integrert minnekontroller og punkt-til-punkt busser a'la HyperTransport også etterhvert skal man tro dette:

http://www.eetimes.com/showArticle.jhtml?articleID=54200492

 

Hadde nå trodd at INTEL (INTegrated ELectronics) etterhvert skulle leve opp til navnet sitt :p

Om så var så er det vel på tide at de tar igjen litt av det amd har "lånt" gjennom tidene,eller snakker vi ikke om den siden :whistle:

Lenke til kommentar
Nå erobrer Intel "tronen" igjen, da. Etter denne oppgraderingen er det eneste AMD har, som Intel ikke har, integrert minnekontroller (+at Athlon er noe kjøligere enn P4 og at man kan bruke billigere ram, også på toppmodellene). Intel har Hyper-Threading og større cache. nja, men AMD er raskest med programvaren som finnes nå.

Intel aper etter AMD også her, og de kommer nok med prosessorer med både integrert minnekontroller og punkt-til-punkt busser a'la HyperTransport også etterhvert skal man tro dette:

http://www.eetimes.com/showArticle.jhtml?articleID=54200492

 

Hadde nå trodd at INTEL (INTegrated ELectronics) etterhvert skulle leve opp til navnet sitt :p

Aper etter AMD? Blir jo som å si at AMD apet etter 90nm. Iallefall nesten :whistle:

 

At Intel CPUer får integrert minnkontroller hadde jo bare vært toppen det for oss.

Lenke til kommentar
Nå erobrer Intel "tronen" igjen, da. Etter denne oppgraderingen er det eneste AMD har, som Intel ikke har, integrert minnekontroller (+at Athlon er noe kjøligere enn P4 og at man kan bruke billigere ram, også på toppmodellene). Intel har Hyper-Threading og større cache. nja, men AMD er raskest med programvaren som finnes nå.

Intel aper etter AMD også her, og de kommer nok med prosessorer med både integrert minnekontroller og punkt-til-punkt busser a'la HyperTransport også etterhvert skal man tro dette:

http://www.eetimes.com/showArticle.jhtml?articleID=54200492

 

Hadde nå trodd at INTEL (INTegrated ELectronics) etterhvert skulle leve opp til navnet sitt :p

Om så var så er det vel på tide at de tar igjen litt av det amd har "lånt" gjennom tidene,eller snakker vi ikke om den siden :whistle:

ikke nødvendig å prate om det siden AMD aldri har satt ære i å ikke herme etter Intel, mens Intel gang på gang har sagt at de er de ledende og de finner opp alt.

Lenke til kommentar
Nå erobrer Intel "tronen" igjen, da. Etter denne oppgraderingen er det eneste AMD har, som Intel ikke har, integrert minnekontroller (+at Athlon er noe kjøligere enn P4 og at man kan bruke billigere ram, også på toppmodellene). Intel har Hyper-Threading og større cache. nja, men AMD er raskest med programvaren som finnes nå.

Erobrer tronen? hvilken trone?

Ytelses tronen? mye tyder på at AMD fortsat sitter med den etter 6 serien kommer.

 

Funksjons tronen? Nei, intel kommer nå på lik linje (ambefaler alle som tror HT er noe som er sensasjonelt og ville tattt seg pent ut på alle cpuer om å lese litt mer om teknologien og hva den gjør, P4 blir nemlig ikke mer responsiv enn amd me denne teknologen, det er mer rikig å si at de blir nesten like responsive).

OK, de har sse3, men det har AMD om ikke mange dagene også.

 

Utsetelses tronen? definitivt Intel sin for tiden, de har tatt amd sine gamle vaner, mens amd har tatt intel sine.

 

Varmetronen? Den har de hatt lenge, og det bare øker med denne prosessoren. Den kommer sannsynligvis å throttle som et uvær med boxed kjøler, slik at ytelsen blir dårlig.

 

For all del, dette er posetivt, men det skal mer enn litt ekstra cache og 64 bit for å inponere meg med den slags strømbruk. En del tester jeg har sett (ikke helt politlige, siden det er vanskelig å måle) har vist at Intel ofte bruker litt mer på full load enn det de er spesifisert for).

 

Lurer på hvordan i huleste de skal klare å holde seg innenfor 130 watt med dualcore...

 

Intel må snart tenke helt nytt og gå bort fra netburst, vil ikke at de skal bytte til Pentium m heller. De må lage noe helt nytt,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...