Gå til innhold

Lanserer Sonoma neste uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flotters! Da blir det vel mulig å overklokke Pentium-M :)

 

Jeg tenkte på å kjøpe en Pentium-M dothan 1,6GHz og skru opp FSB fra 400 til 533. Da skulle hastigheten bli 2,133GHz. Det bør vel duge? :)

 

PS. Det nye brikkesettet bruker DDR2 så SO-ram blir nok litt dyrere, men det skal jeg klare.

Jeg ville ikke ha klokket en bærbar. :!:

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som lurer på om Intels neste platform virkelig kommer til å leve opp til navnet sitt, jeg mener yte som en real Sonoma b!t€h? Vel, det blir spennende å se hva den vil klare, med tanke på den har Centrino som "mor" ...

 

Å hoppe rett fra 400MHz FSB til 800 MHz ville vært litt vel optimistisk, ja. Markedet skal melkes, og det spørs hva Intel ville hatt i bakhånd til neste gang da i så fall. Det blir gøy å se hva nytt 2oo5 vil inneholde. Vi har mye i vente.

Lenke til kommentar
Å hoppe rett fra 400MHz FSB til 800 MHz ville vært litt vel optimistisk, ja. Markedet skal melkes, og det spørs hva Intel ville hatt i bakhånd til neste gang da i så fall. Det blir gøy å se hva nytt 2oo5 vil inneholde. Vi har mye i vente.

Det handler nok i større grad om at et slikt FSB hopp ville gitt en vesentlig økning i effekttap i kombinasjon med at den enorme L2 cachen bidrar ganske effektivt til å minimere ulempen ved en "treg" FSB (jf den generelt svært gode ytelsen og det ekstremt lave effekttapet).

 

Har selv en P-M laptop, med "bare" 1.5GHz, og personlig må jeg si at prosessorytelsen i 99.9% av tilfellene er mer enn tilstrekkelig, jeg ville heller likt å se batterilevetiden forbedret (har 4-5t nå), tror mange P-M kunder tenker det samme som meg her.

 

Med dobbel kjerne P-M produktene så vil det komme 667FSB meg forstått (det kreves litt mer for å fôre to kjappe kjerner) men denne tror jeg vil klokkes ned når den ene kjernen går i dvale (dvs når batterilevetid, ikke ytelsen er fokus).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...