Gå til innhold

33,5 GB kombidisk fra JVC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Utviklingen på slikt går jammen unna for tiden.

 

Er ganske mye man kan få på en slik en i motsetning til en vanlig cd.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Ser at Bly-ray diskene har en fastsittende beskyttelse rundt seg i likhet med floppy disketter og minidisker. -Er det noen som vet om det konkurerende HD-DVD også har dette? -Og gjør ikke dette at produktet blir fordyrende både som medie og som medieavspiller? -Man kan jo ikke akkurat kjøpe 100 slike i kakeboks...

Lenke til kommentar
-Man kan jo ikke akkurat kjøpe 100 slike i kakeboks...

Bedre med beskyttelse enn en ripete CD ;)

Enig, det var en av de sterke sidene men minidiscene og som jeg håpet dvd førte videre. I tillegg er jo disse platene mye mer ømfintlige da data blir lagret mye tettere, tenk hvor mange mb som vil forsvinne bare av en liten ripe.

Lenke til kommentar
-Man kan jo ikke akkurat kjøpe 100 slike i kakeboks...

Bedre med beskyttelse enn en ripete CD ;)

Enig, det var en av de sterke sidene men minidiscene og som jeg håpet dvd førte videre. I tillegg er jo disse platene mye mer ømfintlige da data blir lagret mye tettere, tenk hvor mange mb som vil forsvinne bare av en liten ripe.

 

Eller GB ;)

 

Bra det er feiltolernase på slike plater. Det jeg ønsker meg er spillere til 500kr til data og 1000 til stuebruk (slik som nå med dvd) og plater til et par tre kroner, som man selv velger om skal ligge trygt beskyttet i dvd cover, cd cover eller i papir konvolutt. Synes andre media med beskyttelse, som musikk kassett, floppy og VHS blir litt klumpete...

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Vel.. Jeg frykter at dette blir nok en nyvinning som overprises så mye at det ikke får fotfeste i markedet..

 

Hvis disse sakene lanseres om 1 år så vil de konkurrere med eksterne harddisker på ca 300GB til under en tusenlapp. Siden platene rommer 1/9 så bør platene i det minste koster under 100kr før det blir noe vits. Prisen av brenneren kommer i tillegg, og den bør ikke være så veldig dyr den heller. I hvertfall under tusenlappen. Koster det mer enn dette så tipper jeg at det ikke får fotfeste, produsenten taper penger, og produktet dør ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...