Gå til innhold

TEST: GeForce 6800 og 6800 LE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trivelig liten test der. En ting bare.

 

Under bildekvalitet-2d står det

 

Begge kortene ble testet fra 1024x768 @ 120 Hz til 2048x1536 @ 85 Hz. Det er noe spesielt å sette fingeren på når det gjelder kvaliteten ved 2D-bruk. Begge kortene er identiske både når det gjelder fargegjengivelse og skarphet.

 

 

Det skal vel være "Det er ikke noe spesielt å sette fingeren på"?

Lenke til kommentar
God test! Ble overraska over hvor godt 6600GT gjorde seg mot 6800LE. Kan det skyldes GDDR3 mot GDDR1?

 

Takler ikke kortet det, så blir det nok å benytte seg av 14-dagers returrett :)

 

Takk for at du gjør det dyrere for oss andre å handle da...

Å du syter som vanlig over at andre forbrukere benytter seg av en lovpålagt forbrukerrett :thumbdown: Se heller på bjelken i ditt eget øye før du ser på splinten til andre.

 

Om man ikke får låst opp 6800le så er det jo ikke noe spesiellt bra kort i forhold til 6600gt, og i mangel på tester av disse korta opp mot hverandre sånn som vi fikk nå så er det mange her på forumet som blir "lurt" av å lese her at alle tror det går å låse opp 6800le og nu korta. Kjøpte selv et 6800le for ca 1mnd siden etter å ha lest masse tråder her med folk som hadde fått det til. Virker som det stort sett bare er de som får det til som poster, mitt kort funka ikke med noen pipes ekstra. Valgte også å benytte meg av angreretten ettersom 6800le såvidt var bedre enn 9800pro@xt. I stedet har jeg valgt å gå for et ekte 6800gt med 16pipes og 1000mhz minne.

Lenke til kommentar

Det samme gjaldt testen av 6600 GT: også der var det noen som savnet 9800 Pro.

 

9800 Pro var (den kommersielle) kongen på haugen i forrige generasjon skjermkort, og det virker som en veldig naturlig sak å inkludere den i tester av nyere skjermkort. GF4 Ti4200 var med som REFERANSEGRUNNLAG (som er veldig viktig, derav CAPS) i skjermkorttester helt til de ble faset ut av produksjon, og denne rollen burde nå tilfalle 9800 Pro.

 

Men ellers var det en bra test. Kult at 6600 GT kom så godt ut, også i høyere oppløsning med AA/AF påslått.

Lenke til kommentar
God test! Ble overraska over hvor godt 6600GT gjorde seg mot 6800LE. Kan det skyldes GDDR3 mot GDDR1?

 

Takler ikke kortet det, så blir det nok å benytte seg av 14-dagers returrett :)

 

Takk for at du gjør det dyrere for oss andre å handle da...

Å du syter som vanlig over at andre forbrukere benytter seg av en lovpålagt forbrukerrett :thumbdown: Se heller på bjelken i ditt eget øye før du ser på splinten til andre.

 

Om man ikke får låst opp 6800le så er det jo ikke noe spesiellt bra kort i forhold til 6600gt, og i mangel på tester av disse korta opp mot hverandre sånn som vi fikk nå så er det mange her på forumet som blir "lurt" av å lese her at alle tror det går å låse opp 6800le og nu korta. Kjøpte selv et 6800le for ca 1mnd siden etter å ha lest masse tråder her med folk som hadde fått det til. Virker som det stort sett bare er de som får det til som poster, mitt kort funka ikke med noen pipes ekstra. Valgte også å benytte meg av angreretten ettersom 6800le såvidt var bedre enn 9800pro@xt. I stedet har jeg valgt å gå for et ekte 6800gt med 16pipes og 1000mhz minne.

Men ingen webshopper har sagt/garantert at dette er mulig ,skal de da bli skadelidende fordi dere ikke får eventuelle modds til å funke ?

:no: Ser ikke noen lovpålagt forbrukerrett i dette , ser det heller som en ytnyttelse av systemet som i neste omgang kan føre til strengere regler og ferre rettigheter nettop fordi enkelte tøyer grensene .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
God test! Ble overraska over hvor godt 6600GT gjorde seg mot 6800LE. Kan det skyldes GDDR3 mot GDDR1?

 

Takler ikke kortet det, så blir det nok å benytte seg av 14-dagers returrett :)

 

Takk for at du gjør det dyrere for oss andre å handle da...

Å du syter som vanlig over at andre forbrukere benytter seg av en lovpålagt forbrukerrett :thumbdown: Se heller på bjelken i ditt eget øye før du ser på splinten til andre.

 

Om man ikke får låst opp 6800le så er det jo ikke noe spesiellt bra kort i forhold til 6600gt, og i mangel på tester av disse korta opp mot hverandre sånn som vi fikk nå så er det mange her på forumet som blir "lurt" av å lese her at alle tror det går å låse opp 6800le og nu korta. Kjøpte selv et 6800le for ca 1mnd siden etter å ha lest masse tråder her med folk som hadde fått det til. Virker som det stort sett bare er de som får det til som poster, mitt kort funka ikke med noen pipes ekstra. Valgte også å benytte meg av angreretten ettersom 6800le såvidt var bedre enn 9800pro@xt. I stedet har jeg valgt å gå for et ekte 6800gt med 16pipes og 1000mhz minne.

Men ingen webshopper har sagt/garantert at dette er mulig ,skal de da bli skadelidende fordi dere ikke får eventuelle modds til å funke ?

:no: Ser ikke noen lovpålagt forbrukerrett i dette , ser det heller som en ytnyttelse av systemet som i neste omgang kan føre til strengere regler og ferre rettigheter nettop fordi enkelte tøyer grensene .

Jeg har da aldri sagt at noen webshopper har garantert dette. Men det er vel fakta fan at nesten alle som kjøper 6800le kjøper det for å modde de siden ytelsen ikke er bedre enn på de billigere 6600gt korta.

 

Og om dette ikke går og jeg ikke får det produktet JEG hadde håpet på så er det ingen som har noe med å flame meg og andre som sender kortene tilbake. Vi må da betale portoen begge veier selv og webshoppene selger kortene demobrukt og taper ikke mye. De har tross alt fortjeneste i utgangspunktet. I tillegg må man jo vente flere uker på å få igjen pengene. Mine penger ble brukt på et vannkjølingssett i stedet fra samme webshoppen så syns ikke synd på de. Dette er første gang på mine ca 10 år med handling av datadeler at jeg returnerer et produkt.

Lenke til kommentar
Ikke egentlig en stor overklokker dette PoV kortet, nei...  :no:

Mitt Club3D 6800 klokker MYE mer.  :thumbup:

:yes: mitt kjører 400/900 stabilt etter å ha bytta ut thermalpads og ekle limaktige gugga på core med as5.

skal kjøpe meg en nv5 kjøler etter jul :D

 

edit: klokka og modda til 16x1,6 ^^ laster ned 3dmark05 nå så skal jeg se hva jeg får uklokka

Endret av F-14
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...