Gå til innhold

Hauppauge med dobbel TV-tuner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kortet er designet for Windows XP Media Center Edition. XP Media Center skal støtte opp til tre TV-tunere i samme system.

Det er første gang jeg hører om at Windows støtter mer enn noe som tilsynelatende nødvendig. Tre TV-tunere skulle vel holde for de aller fleste. Når jeg sier dette, mener jeg ting som f.eks max 127GB uten SP1 i Windows XP, og ikke native USB2-støtte.

Her virker det som om Microsoft har lagt inn støtte for mer enn det som trengs i utgangspunktet.

Veldig off-topic, men ble litt forbauset.

Lenke til kommentar

Det var en god nyhet. Jeg har tidligere sett bilder og artikler på www.tv-cards.com om folk som har installert opp til 6 TV-kort i en PC og fått det til å fungere med Windows. Akkurat denne karen med 6 stk PCI TV-kort hadde nok spesielle interresser, men at folk kan trenge to skjønner jeg.

 

Får bare håpe prisen ikke blir høyere enn dobbelt så mye som et enkelt kort med tilsvarende kvalitetsnivå. Da kjøper heller folk 2 stk enkle kort.

 

Får også håpe programvaren fungerer fint. Det er mange stygge eksempler på dårlig programvare for TV-kort.

Lenke til kommentar

En meget interessan nyhet ja.

Og som Simen1 sier er det mange eksempel på dårlig programvare. Får håpe at dette er noe de vil begynne å ta tak i!

Ellers vil jeg tro at 3 tunere er mer en nok for de fleste privatpersoner, de fleste vil nok ikke ha noe savn med denne versionen med "bare" 2 heller :)

Lenke til kommentar

Kewlt, dette virker veldig interresant. En ting som jeg lurer paa (ikke skyt meg, for jeg har ikke peiling). Men er det mulig aa kople dette kortet mot en parabol og bruke den som en direkte parabol-tuner.

 

En annen ting jeg lurer paa i samme slengen er, for aa se paa to kanaler samtidig fra en parabol, maa man ha to hoder og to tunere, eller kan man bruke ett hode men to tunere? Dette var litt offtopic da, haaper noen har peiling :)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Slik jeg har fotstått det, har mikrobølgehoder til paraboler to polariteter, horisontal og vertikal. Noen kanaler sender på horisontal, mens andre på vertikal. Har du 1 hode og 2 tunere kan det da føre til krasj. Dersom de på den første tuneren ser på en kanal med horisontal polaritet, og den andre tuneren bytter til en kanal med vertikal, vil den første tuneren miste signalet.

 

Det er derfor best å ha 1 hode per. tuner.

Lenke til kommentar
Kewlt, dette virker veldig interresant. En ting som jeg lurer paa (ikke skyt meg, for jeg har ikke peiling). Men er det mulig aa kople dette kortet mot en parabol og bruke den som en direkte parabol-tuner.

 

En annen ting jeg lurer paa i samme slengen er, for aa se paa to kanaler samtidig fra en parabol, maa man ha to hoder og to tunere, eller kan man bruke ett hode men to tunere? Dette var litt offtopic da, haaper noen har peiling :)

 

Frankie

Singapore

Mener du trenger egne kort som har støtte for dette, da med egen cam modul...

Om du søker litt runt (leter i nettbutikkene) vil du nok finne noe som kan hjelpe deg videre.

Skulle det da være noe mer du lurer på kan du jo starte en egen tråd om dette :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kewlt, dette virker veldig interresant. En ting som jeg lurer paa (ikke skyt meg, for jeg har ikke peiling). Men er det mulig aa kople dette kortet mot en parabol og bruke den som en direkte parabol-tuner.

Paraboltunere tar i mot på mye høyere frekvenser enn vanlig tv (mange GHz, kontra under 1 GHz). I tillegg er parabol digitalt, mens vanlig tv er analogt, så de er forskjellig på stort sett alle områder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...