Gå til innhold

NVIDIA skrur på PureVideo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

About time!

 

Forresten er artikkelen noe mild mht. at GeForce 6600 og de "oppdaterte" PCI-express 6800ene har "utvidet støtte" i forhol til 6800GT og Ultra. Faktum er at det er en feil i første generasjons 6800 som gjør at du ikke får utnyttet video-dekodingen fullt ut. Du får akselerert DVD-avspilling, men det er det.

 

De fikset det først når 6600 kom ut, og så i PCIe-versjonen av 6800.

 

Litt for drøyt, når 6800 ved lanseringen ble annonsert med "markedets beste video-akselerering."

Lenke til kommentar

Sikkert en fin teknologi, men jeg må si at det var ganske så mye skuffende ting angående dette:

  • Nvidia brukte 8 måneder fra "introduksjon" til folk får brukt dette. Hvorfor ventet de ikke med introduksjon til de hadde produktet klart og i godt opplag klart til å selges?
  • Teknologien fungerer bare delvis på 6800GT og Ultra
  • Anbefalt mediaavspiller: Windows Media Player 10 eller Windows Media Center Edition 2005. Jeg vil velge avspiller selv.
  • Anbefalt OS: OS: Microsoft Windows XP SP2 eller Windows Media Center Edition. Jeg vil velge OS selv.
  • Programvaren koster 20 dollar (~130kr).

Ser ut som det er helt uaktuelt for meg å bruke dette. Jeg er sikker på at bare en liten prosentandel av Geforce 6xxx-eiere kommer til å teste eller bruke dette. Når da alle Geforce 6xxx-eiere måå betale for en ganske dyr implementerin (20M transistorer + utvikling av disse) så synes jeg det blir feil.

 

Sorry, men jeg klarer ikke å være så positiv til så mange ulemper.

Lenke til kommentar

Noe frekt kanskje. En ting JEG la merke til var de spesifikasjonene som var krevd. Det er litt uprofft kanskje, det med å si bare intel 2.0 men spesifisere Amd XP 2000.

 

Er det egentlig så stor forskjell på CPU-arkitekturen fra disse to produsentene at en hvilken som helst celeron 2.0 kan drive det, mens en AMD løsning må være minst XP for å kunne kjøre tilsvarende? (Ok, så finnes det kanskje ikke Duroner som yter så høyt, men det er vel en annen ting igjen det..

Lenke til kommentar

Hold an et øyeblikk nå...

 

Først av alt, hvis dette bare fungerer delvis på ultra og GT, hvilke deler spesifikt er det ikke fungerer? Jeg er glad for å få NOE i stedet for ingentig (trodde all HW-akselerasjon var død på 6800), men hva er det som vil fungere likevel da?

 

Og, skal dette liksom bare fungere i Nvidias eget program eller? I såfall, hva i alle dager er det for noe tull? Det vil jo i såfall redusere nytteverdien til minimalt. Spesielt om du må betale for å benytte noe du allerede har kjøpt! Alt jeg vet er at mitt 6800 ultra GS/2600 til langt over 5K ikke en gang klarer å dra en HD-TV mpeg. (Bruker foreløpig en gammel xp1800+ dog, til den nye CPUen kommer, men likevel). Det drittbillige 5500-kortet i serveren min derimot har ingen problemer.

 

Hvor finnes det flere detaljer om dette?

-Stigma

Lenke til kommentar
Hold an et øyeblikk nå...

 

Først av alt, hvis dette bare fungerer delvis på ultra og GT, hvilke deler spesifikt er det ikke fungerer? Jeg er glad for å få NOE i stedet for ingentig (trodde all HW-akselerasjon var død på 6800), men hva er det som vil fungere likevel da?

 

Og, skal dette liksom bare fungere i Nvidias eget program eller? I såfall, hva i alle dager er det for noe tull? Det vil jo i såfall redusere nytteverdien til minimalt. Spesielt om du må betale for å benytte noe du allerede har kjøpt! Alt jeg vet er at mitt 6800 ultra GS/2600 til langt over 5K ikke en gang klarer å dra en HD-TV mpeg. (Bruker foreløpig en gammel xp1800+ dog, til den nye CPUen kommer, men likevel). Det drittbillige 5500-kortet i serveren min derimot har ingen problemer.

 

Hvor finnes det flere detaljer om dette?

-Stigma

hardforum.com finnes alle detaljene om dette.

 

Hårreisende hvis det bare virker med Nvidias egen software, som man må betale for enda man har kjøpt kortet....

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Sikkert en fin teknologi, men jeg må si at det var ganske så mye skuffende ting angående dette:
  • Nvidia brukte 8 måneder fra "introduksjon" til folk får brukt dette. Hvorfor ventet de ikke med introduksjon til de hadde produktet klart og i godt opplag klart til å selges?
  • Teknologien fungerer bare delvis på 6800GT og Ultra
  • Anbefalt mediaavspiller: Windows Media Player 10 eller Windows Media Center Edition 2005. Jeg vil velge avspiller selv.
  • Anbefalt OS: OS: Microsoft Windows XP SP2 eller Windows Media Center Edition. Jeg vil velge OS selv.
  • Programvaren koster 20 dollar (~130kr).

Ser ut som det er helt uaktuelt for meg å bruke dette. Jeg er sikker på at bare en liten prosentandel av Geforce 6xxx-eiere kommer til å teste eller bruke dette. Når da alle Geforce 6xxx-eiere måå betale for en ganske dyr implementerin (20M transistorer + utvikling av disse) så synes jeg det blir feil.

 

Sorry, men jeg klarer ikke å være så positiv til så mange ulemper.

Du glemte den siste

 

* Jeg vil være vansklig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...