Gå til innhold

EA kjøper seg inn i Ubisoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd, synd. Ikke at jeg har noe i mot EA, men vil ikke at de skal kjøpe opp Ubi. Grunnen er et gammelt barndomsminne, gode gamle Rayman 2. Det er nok det spillet jeg har spilt som jeg har blitt mest glad i (ikke at det ligger foran Counter-Strike Source i dag, men jeg var virkelig glad i det for noen år siden), og det er fra Ubi Soft. Dessuten har de laget Splinter Cell, som står nærmere meg enn Medal of Honor, så hold dere unna Ubi Soft, EA! :(

Lenke til kommentar

:nei:  Neiiii! Hvem skal få stoppet EA? Hvem!?  :ermm:

Om Ubi også forsvinner.. :cry:

Nintendo, Valve, Konami, ID og Microsoft. :mrgreen:

 

Vel, nå kan dere vente dere FarCry 2,3,4 og 5.

1. EA eier ikke hele UBI foreløpig.

2. UBI lager ikke Far Cry.

 

Synd for spillindustrien det EA gjør.

Forundrer meg ikke om vi får en konsoll fra EA etter neste generasjons konsoller er sluppet. :hmm:

Lenke til kommentar
Vel, nå kan dere vente dere FarCry 2,3,4 og 5.

1. EA eier ikke hele UBI foreløpig.

2. UBI lager ikke Far Cry.

Jo, Ubisoft eier Far Cry navnet... etter det jeg har forstått.

 

Dette er ikke bra, håper inderlig ikke at Ubisoft blir kjøpt opp i nær framtid, de lager jo så mange kvalitetstitler :(

Lenke til kommentar
Synd, synd. Ikke at jeg har noe i mot EA, men vil ikke at de skal kjøpe opp Ubi. Grunnen er et gammelt barndomsminne, gode gamle Rayman 2. Det er nok det spillet jeg har spilt som jeg har blitt mest glad i (ikke at det ligger foran Counter-Strike Source i dag, men jeg var virkelig glad i det for noen år siden), og det er fra Ubi Soft. Dessuten har de laget Splinter Cell, som står nærmere meg enn Medal of Honor, så hold dere unna Ubi Soft, EA! :(

:!: barndomsminne ja.. kaller du Rayman 2 for en gammel klassiker fra Ubisoft, da skulle du ha levd på den tiden når Rayman, det første kom.

Lenke til kommentar
Vel, nå kan dere vente dere FarCry 2,3,4 og 5.

1. EA eier ikke hele UBI foreløpig.

2. UBI lager ikke Far Cry.

Jo, Ubisoft eier Far Cry navnet... etter det jeg har forstått.

stemmer det. ubi eiger navnet far cry, medan crytek eig resten. (på same måten som at eidos eig namnet cm, medan SI eig resten).

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke så positivt dette her. Men, og det er et svært viktig men her, det er slik markedsøkonomien er. Store bedrifter blir større, og kjøper opp mindre konkurrenter. De er konglomerater. Slik er det i alle markeder. Spillindustrien er ikke noe særtilfelle i så måte. Så lenge dere støtter friheten til å bruke penger på det dere vil, må dere også godta at store selskaper som MS og EA bruker sparepengene sine på det de vil. Dette er beinhard kapitalisme, og slik har det vært så lenge vi har hatt markedsøkonomi. For min del, så er dette greit så lenge det ikke dannes et monopol. Konkurranse må man ha. EA er fremdeles ganske langt unna å ha et monopol i markedet, selvom de dominerer toppen av salgslistene. Dersom dere ikke ønsker at EA skal få for mye makt i markedet, så slutt å kjøp produktene deres! Enkelt og greit.

 

Når det er sagt, så kan jeg ikke fatte og begripe hvordan EA har blitt så store. Stort sett bare møl de lager uansett..

Lenke til kommentar
Vel, nå kan dere vente dere FarCry 2,3,4 og 5.

1. EA eier ikke hele UBI foreløpig.

2. UBI lager ikke Far Cry.

Jo, Ubisoft eier Far Cry navnet... etter det jeg har forstått.

stemmer det. ubi eiger navnet far cry, medan crytek eig resten. (på same måten som at eidos eig namnet cm, medan SI eig resten).

Men så kan de bare lage et "Crappy" FPS spill og sette FarCry 2 eller 3 på det.

Lenke til kommentar
Ammagad!!!

EA kan godt bli lagt ned for min del, why God!!!!  :thumbdown:

vist ea hadde blitt lagt ned hadde det ført til store konsekvenser for heile spel industrien. dei er tross alt ein av dei aller største utgiverar/utviklarane på spelmarkede, så hadde dei forsvunne hadde nok dette ført til eit tap for heile spel industrien.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...