Gå til innhold

Omtale av Alexander (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spill som handler om filmer ødelegger jo som regel ryktet til filmen.( Ikke alltid filmen er noe bedre da)

Et RTS spill skal egentlig godt gjøres for å bli dårlig!

Har man gode utviklere, med nok tid, så skal det fungere PERFEKT!

Tydeligvis hadde ikke disse utviklerne det... :thumbdown:

 

Filmen har også fått dass-kritikk, noe som jeg synes er skrekkelig synd, med mange flotte skuespillere (Angelina Jolie, Anthony Hopkins, Colin Farell, og Val Kilmer), og en fenomenal regissør (Oliver Stone)!!!

 

Dette er virkelig trist ,da nært sagt alle de andre filmene Stone har regissert, er meget gode... :no:

Lenke til kommentar

Tragisk.

 

Skrivefeil er ikke et sjeldent syn. Upresise beskrivelser av enheter løfter kanskje på et øyebryn eller to, men er ellers til lite hjelp. Gjentatte ganger fikk jeg øye på soldater som faktisk på magisk vis gikk gjennom bygninger. På toppen av det hele kommer et uoversiktlig og til tider horribelt kontrollsystem, som sørger for å forvirre spilleren ytterligere.

Andre ganger nekter de enkelt og greit å følge ordre. Nå og da setter de seg også fast i ulike objekter.

 

 

:no::thumbdown:

Lenke til kommentar
[iC,20/12/2004 : 22:00]
det var god film men spilet ødeleger alt :no:

Filmen var da aldeles ikke god. Troja var bedre, og det sier litt...

Hvorfor skulle det si litt, da Troja fikk rimelig GOD kritikk?!

 

Det er jo bare DIN smak som er slik at "Troja suger"...

Jeg tror du misforstod ganske kraftig det han forsøkte å si. Han skriver "filmen [Alexander] var aldeles ikke god. Troja var bedre [altså god kritikk], og det sier litt ..." Han sier ikke noe om at "Troja suger", jeg tror faktisk han liker Troja.

Lenke til kommentar
Jeg tror du misforstod ganske kraftig det han forsøkte å si. Han skriver "filmen [Alexander] var aldeles ikke god. Troja var bedre [altså god kritikk], og det sier litt ..." Han sier ikke noe om at "Troja suger", jeg tror faktisk han liker Troja.

Ehh, nei?

 

Han sier jo at Alexander må være forferdelig dårlig når den faktisk klarer å være dårligere enn Troja. Dermed "sier det litt" (om Alexander) at Troja er bedre.

Lenke til kommentar
Interessant er det at grafikken beskrives som god (og det ser jo pent ut) men får en 6'er. Jaja. Og  ( 4 + 6 + 5 + 4 + 6 ) / 5 = 5 slik jeg lærte det på skolen. Men det er vel mulig å gi et spill høye karakterer men gi en total som er lavere?

Totalkarakteren er ingen snittverdi av delkarakterene. Det hadde ikke fungert slik, fordi grafikk, lyd og flerspiller veier svært ulikt i forskjellige spill. Grafikken er nokså god, dermed en 6-er. 6 av 10. Informasjon rundt karaktersystemet vårt her: http://gamer.no/art.php?artikkelid=11793 og her: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=342426 - Spørsmål stilles her: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=331418

 

Jeg tror du misforstod ganske kraftig det han forsøkte å si. Han skriver "filmen [Alexander] var aldeles ikke god. Troja var bedre [altså god kritikk], og det sier litt ..." Han sier ikke noe om at "Troja suger", jeg tror faktisk han liker Troja.

Ehh, nei?

 

Han sier jo at Alexander må være forferdelig dårlig når den faktisk klarer å være dårligere enn Troja. Dermed "sier det litt" (om Alexander) at Troja er bedre.

Oki, var vel jeg som misforstod litt da. :-)

Lenke til kommentar

Det kan se pent ut, men som det ble nevnt i omtalen, stiller problemene ofte seg i kø når bildet er i bevegelse. Lav fps (frames per second), grove animasjoner, osv. Dette trekker naturligvis ned, og resultatet er at grafikken (i mine øyne) bare er "nokså god".

Endret av Farnoy
Lenke til kommentar
[iC,20/12/2004 : 22:00]
det var god film men spilet ødeleger alt :no:

Filmen var da aldeles ikke god. Troja var bedre, og det sier litt...

Hvorfor skulle det si litt, da Troja fikk rimelig GOD kritikk?!

 

Det er jo bare DIN smak som er slik at "Troja suger"...

Jeg tror du misforstod ganske kraftig det han forsøkte å si. Han skriver "filmen [Alexander] var aldeles ikke god. Troja var bedre [altså god kritikk], og det sier litt ..." Han sier ikke noe om at "Troja suger", jeg tror faktisk han liker Troja.

Troja var bedre enn Alexander. Men Troja var ikke spesielt bra, en terningkast 3 ca. Det sier litt om Alexander. Hvis PC-spillet igjen er dårligere enn Alexander-filmen, må jo spillet mildt sagt være svært dårlig.

 

Hvis man først skal ha en film/spill i den sjangeren bør man tydeligvis velge "Gladiatoren" og "Rome Total War".

 

Forresten suger ikke Troja, jeg forventer bare mer av en film med Brad Pitt og hvor fokuset ligger på store antikke slag. Det kommer uansett ikke som en bombe at Alexander-spillet feilet, da film-spill sjelden gjør suksess.

Lenke til kommentar
[iC,20/12/2004 : 22:00]
det var god film men spilet ødeleger alt :no:

Filmen var da aldeles ikke god. Troja var bedre, og det sier litt...

Hvorfor skulle det si litt, da Troja fikk rimelig GOD kritikk?!

 

Det er jo bare DIN smak som er slik at "Troja suger"...

Jeg tror du misforstod ganske kraftig det han forsøkte å si. Han skriver "filmen [Alexander] var aldeles ikke god. Troja var bedre [altså god kritikk], og det sier litt ..." Han sier ikke noe om at "Troja suger", jeg tror faktisk han liker Troja.

Troja var bedre enn Alexander. Men Troja var ikke spesielt bra, en terningkast 3 ca. Det sier litt om Alexander. Hvis PC-spillet igjen er dårligere enn Alexander-filmen, må jo spillet mildt sagt være svært dårlig.

 

Hvis man først skal ha en film/spill i den sjangeren bør man tydeligvis velge "Gladiatoren" og "Rome Total War".

 

Forresten suger ikke Troja, jeg forventer bare mer av en film med Brad Pitt og hvor fokuset ligger på store antikke slag. Det kommer uansett ikke som en bombe at Alexander-spillet feilet, da film-spill sjelden gjør suksess.

Var det jeg trodde du mente...

 

Personlig syntes jeg Troja var overraskende god, jeg! (trodde den skulle bli en 3er).

 

Men pga en original historie, godt skuespill, god action, og en uventet slutt, ble jeg overbevist om at dette er en 5er... (min peronlige mening da).

 

EDIT: Det er laget et spill som er delvis basert på filmen "Gladiator", og dette spillet er sikkert ganske morsomt, om noen bare kunne fikse bøggen som gjør til at karakteren min NEKTER å flytte seg i Elysium, etter at jeg har fått se/spille igjennom prologen... :thumbdown:

 

Jeg synes egentlig Alexander kunne slå igjennom som spill, jeg! Fordi mange FPS etc. må ha lagt til masse ekstra (ofte dårlig ekstra) for å gjøre selve spillet lengre, men når man lager et RTS-spill utifra en film med store slag og en god historie, burde saken være klappet og klar!

 

Men det er nok (som nevnt i omtalen) slik at tid har vært en ressurs utvikleren manglet da han skulle lage spillet... Sad but True...

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC' date=20/12/2004 : 14:25]

Filmen har også fått dass-kritikk, noe som jeg synes er skrekkelig synd, med mange flotte skuespillere (Angelina Jolie, Anthony Hopkins, Colin Farell, og Val Kilmer), og en fenomenal regissør (Oliver Stone)!!!

 

Dette er virkelig trist ,da nært sagt alle de andre filmene Stone har regissert, er meget gode... :no:

smaken er som baken.

 

det som er bra med disse filmene er budsjettet. men penger skaper ikke gode filmer, det gir bare middelmådige reggisører muligheten til å lage noe bra.

forutsigbare handlinger og en standard dramaturgimodell med de samme klisjene. som skapt for pop publikumet, den store mengden av mennesker.

 

enhver idot kan lage noe slikt, det trengs ikke kunstneriske sanser. bildene er selvfølgelig pene i slike filmer, men de overskygger handlingen. noe som er bra siden det ikke fins noen handling eller sjel i slike filmer.

 

troja, alexander og king arthur er de nyeste filmene der de har tatt fabelaktige historer, strippet dem og ristet dem helt til det ikke er noe sjel igjen i dem. dermed har de putten inn den klassiske dramaturgimodellen, gode skuespillere og nok penger til å kjøpe et land. så hiver de ut filmen til et ureflektert publikum som bryr seg mitt i ræva, bare det er det samme de har sett før så de slipper å bruke flere hjerneceller.

 

heldigvis kan en gjenkjenne slike filmer med å se på coveret eller se traileren. men det værste er at det blir slike "må se filmer". pga alle pengene som er brukt i markedsføringen blir det en film alle tror alle skal se og alle tror den er bra.

 

takk, hade

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...