Gå til innhold

NoiseControl Magic Fleece


Anbefalte innlegg

Støy. Ordet som får de fleste datafriker til å gremmes. Jo flere vifter, 15k RPM HDD'er og forskjellig annet støyproduserende nødvendigheter som vi putter inn i kassene våre, desto større blir sjansen for at vi må opprette støysoner rundt maskinene våre. Vi tester NoiseControl's støydempematter.

 

Testen leser du her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke biltema mattene like greie da???

Jeg betalte 70 kroner for en som dekket det aller meste i mitt chieftec server kabinett. Jeg gjorde dette samtidig som jeg gikk over til vannkjøling, og nå kan ikke maskinen høres!!!

Summingen fra skjermen er mye verre...

 

Jeg vil anbefale alle andre biltema mattene, for de koster ingen ting og har gitt meg svært gode resulteter

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 17:53, [nicko] skrev:

Er ikke biltema mattene like greie da???

Jeg betalte 70 kroner for en som dekket det aller meste i mitt chieftec server kabinett. Jeg gjorde dette samtidig som jeg gikk over til vannkjøling, og nå kan ikke maskinen høres!!!

Summingen fra skjermen er mye verre...


Jeg vil anbefale alle andre biltema mattene, for de koster ingen ting og har gitt meg svært gode resulteter


chiftech server kabinett!!!! de koster jo 10 000 kr!!!

du mener vel big tower, eller?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 18:10, fat_guy skrev:

Quote:


Den 2002-06-04 17:53, [nicko] skrev:

Er ikke biltema mattene like greie da???

Jeg betalte 70 kroner for en som dekket det aller meste i mitt chieftec server kabinett. Jeg gjorde dette samtidig som jeg gikk over til vannkjøling, og nå kan ikke maskinen høres!!!

Summingen fra skjermen er mye verre...


Jeg vil anbefale alle andre biltema mattene, for de koster ingen ting og har gitt meg svært gode resulteter


chiftech server kabinett!!!! de koster jo 10 000 kr!!!

du mener vel big tower, eller?

 

 

Han mener server tower. mange steder blir noen av fulltowra kalt servertower.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 17:16, fat_guy skrev:

var du ikke litt snill med den karakteren? kan godt ha feil, jeg har aldri prøvd disse mattene, men etter hva jeg leste høres det ut som om du burde ha satt en litt strengere karakter.



 

Mattene fungerer for det de er ment til - men jeg synes ikke de gjør hele jobben. De demper ikke støy som forplanter seg i kabinettet godt nok.

Disse mattene gir deg mye igjen for pengene, men de gjør ikke en vesentlig jobb - forplantningsstøy.

 

Jeg følte det var riktig å gi 4, fordi mattene ikke er dårlige - de fungerer bare ikke i alle kabinett - typer. Kvaliteten er god, og de demper mye støy.

Sånn var nå i allefall min vurdering, så karakteren tror jeg er ganske riktig. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg også benytter 2 stk 40x60x1 cm Biltema matter. Kostet ca 80kr tilsammen. Fungerer veldig bra mot viftestøyen fra GeForce3, men dempet nesten ikke HD-støy. Absolutt verdt de 80 kronene. Fikk ingen temperaturøkning som er målbar i Chieftec DX01BD kassa mi. Mattene måtte kuttes 1-2 cm på kortsiden og rundt dørhåndtaket. Passet ellers perfekt i bredden. Har fylt opp alle 80mm vifteplassene med vifter som drives av 5V. Hjalp vel også litt på støyen fra CD'rom tror jeg.

 

Disse mattene består av en skumgummilignende blanding. Ser ut som flerfarget skumgummi. På en side er det lim (som sitter veldig godt fast - tolkes som: MÅ ABSOLUTT IKKE monteres skjevt fordi de IKKE løsner igjen) og på den andre siden er det en aluminiumsfolie. Disse mattene er lagd for å støydempe motorrom på f.eks. snekker og tåler derfor mye varme. Vet ikke hvor godt de isolerer mot varme fordi dørene blir varmet opp utvendig spesielt ved baksiden av hovedkortet.

 

Har du et skjermkort med rå vifte eller noen støyende CPU'vifter så hjelper disse mattene mye.

 

[ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-06-04 22:53 ]

Lenke til kommentar

Vil tro disse mattene fungerer best sammen med asfalt. Dette er nok mattene jeg har ventet på. Jeg har dempet kabinettet mitt med asfalt stortsett over alt, spesiellt viktig er nok de største flatene, og HD-opphenget. Asfalten dempet stort sett all vibrasjon/forplantningsstøy, harddisken er så godt som lydløs nå, men det hjalp nesten ingenting på viftehylinga. Her er det vel Magic Flees kommer inn.

Jeg har også klabbet inn Biltema 10mm skum-plater med alu-film på. Disse er jeg ikke fornøyd med. De er billige, men trolig bortkastet. Grunnen til at jeg sier det, er at jeg mener de hindrer lyd å trenge gjennom ganske bra, men alu-filmen gjør at viftestøy ikke "suges opp", men reflekteres rundt i kabinettet til den finner veien ut gjennom en vifte.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Quote:


Bøgge Bakken skrev (2002-07-01 12:10):

Men en ting som ikke er nevnt er vekta på platene? Mange som er på LAN er oppdatt av dette, svake datanerder kan ikke bære alt for mye.



 

Synes du burde trene litt bøgge.

Du spør altid på hvor mye ting veier og sånt.

Kjøp deg vekter til 500kr og tren mens du brenner CDèr.

Virket fint for meg da jeg hadde 10X brenner.

Nå har jeg 40X så jeg må trene utenom nå.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
"Når mattene er limt på, og kulda setter inn;

da sier vesle Vidarfar til lille data'n sin:

Hvis harddisken fungerer og viftene går rundt,

Da kommer det en blåskjerm, kanskje to eller tre.

 

Heisan og hoppsan, og fallerallera!

Hvis Windows får regjere, vil nok pc'n gå i stå!"

 

:lol: Bra! :lol:

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
... alu-filmen gjør at viftestøy ikke "suges opp", men reflekteres ...
Det är vad jag trodde också, innan jag provade den själv. Filmen är så tunn och sitter så löst att den i mitt tycke faktiskt förvånansvärt effektivt suger upp ljudenergin. Det är bara kraftigt basljud som studsar.

 

Hälsningar

Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...