Gå til innhold

Thomson støtter Blu-ray og HD DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett, synes de kunne biltt enige om et format.

Slitsomt det her med flere formater hit og dit.

Det samme var det når DVD kom :thumbdown:

 

 

(... med reservasjon for at jeg er helt på jordet her, da jeg i utganspunktet ikke så veldig flink på dette området, og har ikke lest så veldig mye om HD TV og blueray :whistle:)

 

So correct me if im wrong

Lenke til kommentar

HD-TV har ingenting med Blue-Ray eller HD-DVD og gjøre. Man kan lagre filmer/video med HD-TV kvalitet på dagens DVD-er og.

 

Problemet her er at noen har funnet ut at det er lurt med HD-DVD som har for liten lagringsplass i forhold til en moderne film + ekstramateriale. Kanskje de vil ha slutt på ekstramateriallet, siden de lager et format som ikke har plass til mye mer enn filmen på en plate.

 

(Et gedigent sleivspark på slutten der...)

Lenke til kommentar
Mon tro hvor lang tid det vil ta før mannen i gata vil bry seg om de her nye formatene, eller om det rett å slett vil forbli uinteressant på lik linje med DVD-audio/SACD.

Godt poeng, egentlig. Det vil vel ha mye å si om folk kjøper seg HDTV først, og da må tv-kanalene sendes i HDTV format, så det er kanskje det som er begynnelsen. Ellers må XGA prosjektorer bli allemannseie først... Så det er noen teknologier som må på plass først før dette blir "mainstream", tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...