Gå til innhold

Asus med ny firmware til WL-500g


knut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant med enda bedre kryptering, men vil laptopen min med Intel 2200BG chip i WinXP SP2 komme seg på nettet hvis jeg bruker WPA2?

 

Skulle gjerne hatt den nye utgaven som kommer, for USB1.1-porten har jeg ikke brukt ennå, siden ting uansett vil bli treigt. Parallellporten kommer jeg nok aldri til å bruke, siden jeg ikke har noen skriver og alle nyere skrivere levers med USB.

 

De andre nyhetene er også interessante, men jeg har nok ikke noe bruk for dem ennå. Eller finnes det en dings som gjør at jeg kan få koblet stereoanlegget (med S/P-DIF) til der?

Lenke til kommentar

Har brukt en beta-firmware med lastbalansering som slettes ikke fungerte slik den skulle en måneds tid nå. Kan man håpe på at denne offisielle versjonen fungerer?

 

For min del er viktigste motivasjon med å ta i bruk lastbalansering å kunne reservere tilstrekkelig båndbredde til ip-telefon. Da er det ikke nok å kunne definere på portnivå for opplasting. Det hadde vært ønskelig å kunne gjøre dette på ip-nivå da adapteret mitt har fast ip. Det faktum at taledata går over en range på flere hundre porter gjør det problematisk å bruke funksjonen som denne firmwaren byr på, all den tid det går an å legge inn kun en og en port så langt jeg kan se.

Lenke til kommentar

Ny modell på nyåret sies det her. Det var spennende. Gleder meg til å lese testen på den hvis dere kjører en test. :roll:

 

Nå skjønner jeg hvorfor komplett.no hadde julegavedryss med kombinasjon router + webkamera. ;) Det skal ikke stå på prisen, for den var rimelig den.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke denne nye firmwaren til å virke etter intensjonene jeg. Den har et standard utsignal på 19 mW, men det kan du justere opp til 83 mW. I alle fall i teorien.

 

Det jeg opplevde var at jeg ikke fikk dekning, selv kun et lite stykke borte. Et par hindringer, og det var slutt på signalet. Dessuten ville ikke enheten refreshe siden med innstillingene etter at jeg hadde endret noe på Advanced-siden. Jeg prøvde også å sette hastigheten til 11 Mbps konstant, og den kjørte fremdele på 54 Mbps. Derfor tror jeg at det er en bug i denne firmvaren.

 

Det skal legges til at når jeg "nedgraderte" til en tidligere cersjon igjen, så virket alt sammen glitrende.

Lenke til kommentar
Har brukt en beta-firmware med lastbalansering som slettes ikke fungerte slik den skulle en måneds tid nå. Kan man håpe på at denne offisielle versjonen fungerer?

 

For min del er viktigste motivasjon med å ta i bruk lastbalansering å kunne reservere tilstrekkelig båndbredde til ip-telefon. Da er det ikke nok å kunne definere på portnivå for opplasting. Det hadde vært ønskelig å kunne gjøre dette på ip-nivå da adapteret mitt har fast ip. Det faktum at taledata går over en range på flere hundre porter gjør det problematisk å bruke funksjonen som denne firmwaren byr på, all den tid det går an å legge inn kun en og en port så langt jeg kan se.

Enig med deg. Jeg har IP24 ip-telefon og ASUS WL500G. Har lagt inn den nye firmwaren, men jeg får ikke båndbreddefunksjonen til å funke. Den slår inn på nedlasting, sannsynligvis fordi en da kun bruker en port og fordi man kan spesifisere på ip-nivå i tillegg til port-nivå.

 

Upload får jeg ikke til å funke, sannsynligvis fordi man da bruker en range med porter som du sier og fordi man ikke kan spesifisere ip-adresse. Dette hadde vært ønskelig å få til. Burde ikke vært så vanskelig.

Lenke til kommentar

Problemer - jeg la også inn den nye firmwaren, men da jeg skulle logge meg på hadde den mistet sine innstillinger. Brk.navn/passord: admin/admin funket ikke - heller ikke det jeg hadde endret det til etter første gangs installasjon.

 

Har noen hatt det samme problemet eller har noen noe tips til hva def. brk.navn og passord kan være på den nye oppdateringen?

Lenke til kommentar

Du får teste med en hardware reset. Funker ikke det har du sannsynligvis en defekt enhet. Tror std. passord er det samme med ny oppdatering også.

 

Derimot bøgger dhcp litt hos meg. Har satt dhcp til å levere faste ip-adresser til klientene basert på mac, men dette har fungert litt vilkårlig etter oppdateringen. Ikke noe større problem å sette fast ip rundt omkring på utstyret, men irriterende.

 

Jeg begynner å få et bestemt inntrykk av at denne firmwareutgaven burde stemples beta...

Lenke til kommentar

Har lasta firmwaren jeg også. reset og prøv admin/admin...

Men jeg har et snodig problem: Er jeg i samme rom så får jeg 100% tilkobling men er jeg i naborommet får jeg 70%. Er jeg derimot i neste rommet eller naboleiligheten der igjen, så får jeg over 90% igjen. Vet ikke hvorfor og det plager meg ikke nevneverdig men litt snodig og verd å nevne...

(Har eksperimentert litt med sendestyrke på både kort og ruter uten noe bedring)

Lenke til kommentar
Problemer - jeg la også inn den nye firmwaren, men da jeg skulle logge meg på hadde den mistet sine innstillinger. Brk.navn/passord: admin/admin funket ikke - heller ikke det jeg hadde endret det til etter første gangs installasjon.

 

Har noen hatt det samme problemet eller har noen noe tips til hva def. brk.navn og passord kan være på den nye oppdateringen?

Dette er ikke en feil. Etter at du oppgraderer fra en gammel firmware (hvor gammel vet jeg ikke), så må du ta en hard reset etterpå for å unngå feil og ustabilitet. Dette vil føre til at alle innstillinger må gjøres på ny. Dette står forøvrig i bruksanvisning som følger med den nyeste firmwaren.

 

Dette var imidlertid ikke noe stort problem, da jeg visste om det på forhånd, tok meg ca. 5 min å stille inn på ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...