Gå til innhold

Disney støtter Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den eneste måten dette kan gå bra på, er om det nye formatet er kompatibelt med dagens DVD-standard. Folk kommer til å bli utrolig sure hvis deres nye DVD-spiller (og de ti-talls med filmene de har kjøpt), ikke er bra nok om 1,5 år.

Hehe, det er defor det er tøft å bruke pcen til slik, uovertruffen kvalitet og ekstremt billig oppgradering.

 

AtW

Lenke til kommentar

På sikt vil det nok bli en naturlig løsning som vi har i dag, med spillere som leser alle formater.

 

På en måte så er det jo greit, da kan alle lage sitt eget lille format. Forbrukeren kan jo sitte på rumpa og vente til det kommer en spiller som gjør dette. Oppgaven er opp til produsentene av spillere..

Lenke til kommentar
Uff. Kan de ikke bli enige?

 

DVD-R/RW, DVD+R/RW, DVD-RAM, HD-DVD, og til sist Blu-ray.

 

Når kan de bli enige om ett format? :hrm:

ja, det er relativt håpløst å se at man faktisk klarte dette bedre for 20 år siden enn i dag. CDen fungerte greit som en standard, det gjorde kassetten også. VHS hadde vel utfordrere, men ingen alvorlige(BETA var vel det nærmeste).

Lenke til kommentar

I denne saken håper jeg EU eller noen andre store går inn og bestemmer hva som skal bli det neste formatet. Jeg er egentlig en stor tilhenger av at markedet skal bestemme, men en ny formatkrig blir bare teit.

 

Når var det egentlig DVD kom? Mange mange år siden. Siden de brukte så mange år på å bestemme hva som var det beste formatet, ble ikke DVD ordentlig akseptert før for ca. 3 år siden. Da det endelig kom var HDTV like rundt hjørnet (noe som er hovedgrunnen til at det trengs et nytt format).

 

Jeg husker da CD-R kom, harddiskene du fikk kjøpt da var ikke veldig store (snittet var kanskje rundt 3-4 GB). Du fikk plass til MYE data på en CD. Det var vell egentlig i fjor at DVD-brennere slo ordentlig igjennom. Da hadde vi harddisker på over 120 GB. En DVD-plate blir litt spinkelt da...

 

Edit: Nå synes jeg egnetlig de nye formatene er ALT for dårlige. Lag et format som tar over 100 GB som standard, slipper å skifte format hele tiden da.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar

Enig med Darth Kjell, 50 GB er ikke akkurat noen sensasjon. (HD DVD er ikke 50GB engang).

 

I dette tilfellet taper nok en av partene, det blir ikke som med DVD+ og DVD- hvor begge formatene lever side om side.

 

Vel, er kanskje bra med konkuranse, da slipper man kanskje at en produsent er enerådende og hviler på lauvbæra.

 

Synes formatene virker rimelig like (ala DVD+ vs DVD-) så er vanskelig å si hvem som vinner. Fordelen med HD DVD er jo at den spiller av DVD, tror Sony taper stort om de ikke fikser dette. (mulig jeg husker feil, men holdt ikke Sony nylig på med å lage en laser som gjorde at BlueRay kunne spille av DVD og HDTV ?)

 

Noe av grunnen til at Disney satser på BluRay er kanskje pga at Disney håver inn penger på spill, Disney-spill som i fremtiden kan selges på Sony's BlueRay PlayStation3.

 

StarWarsIV V VI på HDTV :thumbup: (+LOTR +MATRIX), kanke' vente :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...