Gå til innhold

VIA forbedrer integrert lydkontroller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns ikke dette er unødvendig, ville være som om Intel og VIA skulle slutte å legge ny funksjonalitet i integrerte grafikkontrollere bare fordi "de som er kresne på grafikk uansett kjøper eksterne løsninger".

 

EDIT: Glemte å skrive at jeg syns det er bra at de integrerte løsningene kommer etter, det presser igjen utviklingen av ny funksjonalitet på de eksterne løsningene! :thumbup:

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar
ganske unødvendig spør du meg. er man kresen på lydfronten, investerer man uansett i noe mer enn det integrerte.

 

min min del er lyden på integrerte god nok som den er.

Om du husker soundstorm fra nvidia, så var det et integrert lydkort som kunne måle seg med audigy og audigy2, så synes virkelig at om man kan spare på plass så er det bare å gjøre det.

Lenke til kommentar

Via er stort sett den eneste produsenten av AC97

integrerte lydkort som ikke har hatt støtte for EAX EAX2 A3D ol

Hadde et KSI KT4 ULTRA med en C-Media CMI 8738 som støttet

EAX EAX2 A3D DirectSound3D, drivere med q-sound fra VIA

er allerede lagt ut på nettet

 

støttet av de nye d

» Q3D: Complete DirectSound, DirectSound3D, A3D and I3DL2-compatible digital audio mix engine with advanced 3D positioning, including 2D to 3D remix for non 3D games, for headphones and 2 to 7.1 channel speaker systems

» QEM: EAX and EAX2.0-compatible acoustic environment simulation, for headphones and 2 to 7.1 channel speaker systems

» QXpander: Mono to 3D and stereo to 3D stereo sound stage synthesis and enhancement for headphones and stereo speakers

» QVerb: reverberation optimized for music and movies, for all configurations

» QEqualizer: 8 band equalizer

Lenke til kommentar

Hvorfor blander de sammen lydkvalitet og funksjonalitet på den måten? Skal man lage god lyd trenger man gode DA/AD convertere og gode tilkoblinger.

 

Hvis VIA hadde brukt ENVY24 brikken sin og noen gode AD/DA convertere kunne de blåst de fleste av banen, ihvertfall når det gjelder lydkvalitet.
Kunne ikke vert mer enig, desverre ser folk på antallet fancy teknologier som er støttet og ikke hvordan det låter når de velger lyd. Valg av DSP er egentlig uinteresannt så lenge AD/DA converterene er gode.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...