Gå til innhold

Dobbel PCIe fra Tyan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

pyton.no har et liknende bord på vei inn, men iflg salg@pyton på msn så er det en singel chip løsning. Var vist problemer med å få dual chip løsning til å fungere.

 

Håper de får det til, hadde vært spennende å se hvor mye det påvirker ytelsen å ha to chiper på et dual kort vs en chip.

Lenke til kommentar

Det er snakk om et Dual Opteron hovedkort. (socket 940)

 

Kortet skal ha to seperate nforce4 chiper, en til hver cpu og pci-e.

Derfor får du fullverdig 16x pci-e på begge pci-e slottene.

 

Alle andre vanlige SLI hk har kun 2*8x pci-e bus når du kjører SLI. (hovedkort chipene idag støtt 20 pci-e 'linjer' hvor 16 blir brukt til pci-e for skjermkort.

Endret av FooKer
Lenke til kommentar
Dual opteron i tillegg? Det der må være så nært en kommer til en drapsmaskin det. Det eneste som hadde vært bedre var om gutta hadde smeist inn SCSI og s-ata støtte på greien. Da snakker vi om et überhovedkort.
Kortet støtter opptil 16 GB minne, Serial ATA RAID, ATA-133 og Ultra 320 SCSI. Dobbel Gigabit Ethernet og USB 2.0 vil bli levert som standard.
Lenke til kommentar

kommer SLI til å bli støttet av neste gensasjons grafikk kort? dvs når feks de nye Gefroce kortane kommer etter Jul, vil det være mulig å kjøre dem parvis? hvis ikke er jo SLI noe døfødt

 

jeg mener hvis det kunn funker med denne genrasjonens kort

Endret av Itchy
Lenke til kommentar
Det er snakk om et Dual Opteron hovedkort. (socket 940)

 

Kortet skal ha to seperate nforce4 chiper, en til hver cpu og pci-e.

Derfor får du fullverdig 16x pci-e på begge pci-e slottene.

 

Alle andre vanlige SLI hk har kun 2*8x pci-e bus når du kjører SLI. (hovedkort chipene idag støtt 20 pci-e 'linjer' hvor 16 blir brukt til pci-e for skjermkort.

2x Opteron, det var det jeg trodde! Og håpa på.... Lurer på hvordan de kombinerer 2x nForce4-brikker. Dette kortet håper jeg vi får se en test på etterhvert (hw.no?)

Lenke til kommentar
kommer SLI til å bli støttet av neste gensasjons grafikk kort?

Jeg føler meg 99% sikker på det ja. Nvidia gir ikke fra seg det konkurransefortrinnet sånn helt uten videre.

 

Lurer på hvordan de kombinerer 2x nForce4-brikker. Dette kortet håper jeg vi får se en test på etterhvert (hw.no?)

Jeg tror det er lett å kombinere 2 Nforce4-brikker på dual Opteron. Grunnen er at man har flere HT-linker å ta av på dual-kort. De to Nforce4-brikkene blir nok tilknyttet hver sin CPU.

 

Det dukker vel opp tester på dette etter hvert, men det er kanskje litt høyt å håpe på at det skjer på hw.no. Grunnen er at det neppe blir lagervare noen steder i norge og dermed ingen som gidder å låne ut kortet til hw.no.

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan de kombinerer 2x nForce4-brikker. Dette kortet håper jeg vi får se en test på etterhvert (hw.no?)

Jeg tror det er lett å kombinere 2 Nforce4-brikker på dual Opteron. Grunnen er at man har flere HT-linker å ta av på dual-kort. De to Nforce4-brikkene blir nok tilknyttet hver sin CPU.

 

Det dukker vel opp tester på dette etter hvert, men det er kanskje litt høyt å håpe på at det skjer på hw.no. Grunnen er at det neppe blir lagervare noen steder i norge og dermed ingen som gidder å låne ut kortet til hw.no.

Jeg tenkte først på HT men trodde at det kunne for lite. Kan man bruke flere derimot ser det lysere ut...

 

Ser for meg et 2x Opteron-system med 2x skjermkort i SLI til sommeren, og da gjør det overhodet ikke noe at vi aner produkter i horisonten allerede nå.

Lenke til kommentar
kommer SLI til å bli støttet av neste gensasjons grafikk kort? dvs når feks de nye Gefroce kortane kommer etter Jul, vil det være mulig å kjøre dem parvis? hvis ikke er jo SLI noe døfødt

 

jeg mener hvis det kunn funker med denne genrasjonens kort

NV50 mener du? Ja helt sikkert, ellers så driter nVidia seg selv på leggen ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har flere detaljer om TYAN sine kommende nForce4-hovedkort lekket ut:

 

Tyan Nforce 4 AMD boards ready to roll

 

Dual Opteron-hovedkortet med SLI-støtte kommer til å hete TYAN Thunder K8WE(S2895) og skal bl.a. ha følgende spesifikasjoner:

  • 2 Nvidia nForce4 Pro SLI brikkesett
  • 2 PCI-Express x16 (SLI)
  • 1 64bit/133MHz PCI-X
  • 2 64bit/100MHz PCI-X
  • 1 PCI
  • 4 SATA (Nvidia SATA RAID)
  • LSI SCSI Ultra320
  • IEEE1394

Fullt modellnr. blir S2895UA2NRF.

 

Også to andre nForce4-hovedkort vil bli tilgjengelig; TYAN Thunder K8SE (S2892) som er et dual Opteron-hovedkort for tjenere og TYAN Tomcat K8E (S2865) som er et Athlon 64-hovedkort for desktop. Ingen av disse har forøvrig SLI-støtte.

 

Bilder av alle disse hovedkortene finnes også her:

http://www.beareyes.com.cn/2/lib/200412/22/20041222236.htm

http://mb.zol.com.cn/2004/1220/137640.shtml

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...