Gå til innhold

Test av Komplett 410


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såg ut som en fin maskin det der....

 

Men jeg lurer på åssn de fikk den prisen (14500 inkl mva og frakt) for det test oppsettet?

 

Mulig jeg har gjort noe feil, men jeg får ca 2000kr mer når jeg konfigurerer den hos komplett.no.

 

 

Irriterende det med merker på skjermen etter tastatur og styreplate, sånn når den er såpass tjukk som den er. Burde kunne vært unngått....

 

 

Ellers takk for nok en fin test!

Lenke til kommentar

Det der er bare lureri.Snakket akkura med komplett da jeg var interessert i et slikt oppsett. Barbara eller komplett har oppgitt pris ekslusiv moms og da øker prisen med 24%. Så da var den ikke så interessant mer. Dagens lurejoker!

:thumbdown: Det er mange måter å skape blest om et produkt. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg er en skeptisjt person av natur og denne testen syns jeg det er noe "fishy" med. Hvorfor? Jo, fordi den kom nå, fordi jeg syns det var en "dårlig" test og fordi jeg er litt suttren fordi det var denne pcen jeg selv VILLE ha men de fikk aldri delene inn på lager.

 

SÅ hvorfor en dårlig test?

 

  • Testen er for kort, for lite utfyllede rett og slett.
  • Testen kommer skummelt nær jul, når folk kanskje skal kjøpe seg noe fint.
  • Er den kort fordi det er nær Jul?
  • Bildene som tilhører testen er veldig dårlige og gir et dårlig inntrykk av maskinen.
  • Ikke får en med seg størrelse, helhetsinntrykk eller baksiden (undersiden).
  • Hadde vært greit for de av dere som moder å få sett innsiden av denne (den er jo modulær).
  • Den virker for overflatisk helt enkelt.

En annen ting, denne maskinen har jeg gått i siklet etter i over en måned nå, men Komplett for aldri inn hovedkortene til den. De har 19 inne av den kjipe versjonen med Radeon 9600 (ikke testet forøvrig) og kun ET kort inne med 9700 men dette er med standard DVD/CD-RW. Det er ikke så spennende, det er heller ikke det som er testet.

 

Skulle ønske meg at barbara.no kom litt nærmere noen av de utelandske laptop test sidene. Fin layout og alt er som det skal være, men.........det mangler noe rent journalistisk.

 

 

Hey, it's my 2 cents...

 

Men det kan jo være jeg bare suttrer fordi Komplett ikke klarte å få inn den jeg ville ha da....God Jul

Lenke til kommentar
Men jeg lurer på åssn de fikk den prisen (14500 inkl mva og frakt) for det test oppsettet?

 

Mulig jeg har gjort noe feil, men jeg får ca 2000kr mer når jeg konfigurerer den hos komplett.no.

Veiledende pris:

16 500 inkl. mva fra Komplett.no (oppgitt konfigurasjon)

 

Så ut som du får mye for penga der ja!

Lenke til kommentar

Endelig en offisiell test av komplett 410. Har ventet lenge på denne testen. Rart at det har tatt så lang tid.

Hei, Spikeshot, synd at du synes vi brukte lang tid på å få ut en test av denne. Allikevel er det slik at vi er en av de første som har fått ut en test av denne.

 

Det der er bare lureri.Snakket akkura med komplett da jeg var interessert i et slikt oppsett. Barbara eller komplett har oppgitt pris ekslusiv moms og da øker prisen med 24%. Så da var den ikke så interessant mer. Dagens lurejoker!

Det er mange måter å skape blest om et produkt.

Det er ordnet nå, vi beklager for feilen.

 

Testen er for kort, for lite utfyllede rett og slett.

Er det noe spesielt du skulle ønske ble nevnt mer?

 

Testen kommer skummelt nær jul, når folk kanskje skal kjøpe seg noe fint.

Er den kort fordi det er nær Jul?

Skal vi la være å teste ting som potensielt kan gjøre det bra i test nærme jul?

Og den er nok ikke kort (din oppfatning) fordi det er nærme jul.

 

En annen ting, denne maskinen har jeg gått i siklet etter i over en måned nå, men Komplett for aldri inn hovedkortene til den. De har 19 inne av den kjipe versjonen med Radeon 9600 (ikke testet forøvrig) og kun ET kort inne med 9700 men dette er med standard DVD/CD-RW. Det er ikke så spennende, det er heller ikke det som er testet.

Den "kjipe" versjonen blir nok ikke testet heller, om det var det du hintet til. For er de ellers identiske er det ingen vits i å teste den tregere versjonen i etterhånd. Men ønsker du med dette at vi skulle ha ventet med å publisere testen tils MSI hadde levert flere maskiner til Komplett? Uansett mistenker vi at det er leveranseproblemer fra MSI i sånn måte at det mangler på skjermkort fra ATI (av typen ATI Mobility Radeon 9700).

 

Skulle ønske meg at barbara.no kom litt nærmere noen av de utelandske laptop test sidene. Fin layout og alt er som det skal være, men.........det mangler noe rent journalistisk.

Hva mangler?

 

Mvh ponke

Lenke til kommentar

OEM-leverandører som leverer et halvfabrikat, er vel ikke det dummeste for å presse konkurransen i et allerede presset marked, men...

Når man klarer å produsere en bærbar PC uten seriell port (ingen service PC), ikke portreplikator (ingen kontormaskin), og heller ikke IR eller BT??? Da detter produktet gjennom som en sekk. Hvorfor da kjøpe en halvfabrikat, kontra et kjent merke, som Toshiba eller IBM - hvis man sverger til PC. De er jo som regel ikke noe dyrere?

 

For min del vil jeg ikke ha noen annen bærbar en min Powerbook... ;)

Lenke til kommentar

Ser ut som en bra maskin det der , at det blir gitt trekk fordi den "kunne vært tynnere og lettere" er jeg ikke enig i , da det ser ut som de fleste tenker kun på størrelse og vekt . Husk da på at mange savner nettop en bærbar som tåler en trøkk og bruker disse andre steder en på en silkepute på kontorpulten .

Det finns også de som må ha den med seg , feks på byggeplassen el

Lenke til kommentar

hei haralddo

 

Jeg har allerede kjøpt denne pc-en jeg og er godt fornøyd. Hvis man ikke har et snev bruk for seriellport, portreplikator, ir eller bluetooth, hvorfor skal man da kjøpe en pc med disse? Og en ting til: er MSI et ukjent merke?....og til slutt hva koster en powerbook med tilsvarende specs?

Lenke til kommentar

Ingen bærbare med mini-PCI slot mangler Bluetooth.. dvs at 410`en også har dette! ..selv om det tar en liten stund

 

Noe jeg nevnte i går:

Selv om det hadde vært kjekt å ha WLAN innebygget vil jeg fraråde alle mot å kjøpe dette sånn som tingene er nå. Intel har akkurat lansert et nytt mini-PCI kort som støtter både 802.11a/b/g og dette skal være i salg midt i desember. Kortene som er ute i markedet nå støtter bare b/g. Når det gjelder "a" nettverk så er det sterkt på vei tilbake, grunnen til dette er at "b/g" frekvensene er veldig "overbefolket" i enkelte områder, mens "a" nettverket går på 5GHz, noe som ikke blir forstyrret av b/g som ligger på 2,4GHz (+all annen dritt på dette bandet)

 

Og den som gidder å vente enda litt lengere, dvs ca. 2mnd kan få seg en skikkelig godbit til 1557`en sin, nemlig et mini-PCI kort som støtter både 802.11a/b/g + bluetooth :w00t: Deilig å slippe ekkel USB "dongle"?

 

Fra tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=338119&hl=

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

halla, ponke.

 

Virker kanskje litt negativt det jeg skrev der oppe, men jeg faktisk veldig glad at dere har fått opp testen, fordi jeg ønsket å kjøpe denne pcen lenge. Ser ut som jeg skal gå for denne bærbaren ettersom jeg ikke har noe problemer med noe av de negative sidene som testen har funnet. Bortsett fra selvfølgelig svakt tastatur og merker på skjermen. Vet seff at man kan unngå det hvis man har noe imellom men det er litt dumt hvis man får det ved levering fordi komplett har vært uforsiktig.

 

Hei ruskin

 

Lurer på om du syns tastaturet er sjenerende, knirker det mye borti der eller, eller er det bare test bærbaren det var noe galt med.

 

BTW, har dere noen gode tips hva man ha imellom tastaturet og skjermen for å unngå merker. Så en fyr som hadde en ganske fin duk i passe størelse, lurer på hvor han fikk det fra.

Ja ja, da er det bare å vente til komplett får inn 9700 versjonen

Endret av spikeshot
Lenke til kommentar

Jeg lurer veldig på slike ting som :

Sier komplett at maskina skal vare i 6-7 timer eller er det msi - og da vet de vel ikke hva som skal sitte i der? (ergo er det egentlig ingenting å utsette på hva de opplyser? )

For det andre ... dere må jo opplyse om maskinene dere tester mot. Det holder ikke med cpu, spes. ikke med tanke på batteri levetid. Andre ting drar også mye strøm. De andre P-m maskinene... var de satt opp med ca. likt grafikk kort eller var det et dårligere et og da et som drar mindre strøm?

 

Uansett. dere bør opplyse om detaljer ved de tinga dere tester imot, ikke kun test objektet.

 

Hvis f.eks. andre mennesker uten innsikt i dataverdenen leser dette, kan de meget kjapt bli "lurt".

 

Mtp. hva som er best osv.

 

Edit : Når det gjelder prisen så får jeg: 14492.67, slik at dette ikke virker som noe lureri på meg ihvertfall.. =)

 

Takk for at dere testet den ("kritikken" min er på en måte ment å gå litt i komplett sin bærbare pc, da dette er den beste laptopen jeg har kommet over. Uten at jeg har testet denne selv)

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
hei haralddo

 

Jeg har allerede kjøpt denne pc-en jeg og er godt fornøyd. Hvis man ikke har et snev bruk for seriellport, portreplikator, ir eller bluetooth, hvorfor skal man da kjøpe en pc med disse? Og en ting til: er MSI et ukjent merke?....og til slutt hva koster en powerbook med tilsvarende specs?

Hei, Ruskin.. Jeg er ingen slik som er aggresiv i debatter :yes: Men jeg vil bare få folk til å tenke over hva man faktisk kjøper! Er med maskiner som med alt annet, er ikke noe som er dårlig, men noe er bedre tilpasset deg som bruker. For meg er det viktig å ha en fleksibel, bærbar maskin. Så er det tingen, da. Skal man ha en flyttbar PC eller en ultrabærbar maskin? Hvis poenget er det siste, så skal den være solid, men trenger i ytterste fall ikke engang CD rom, som Portegé M100 fra Toshiba feks. I andre enden har man de maskinene som bare Poweret veier mer enn overnevnte Portegé, men det er vel ikke for de fleste.

 

Så er spørsmålet, skal man bruke den i jobb, eller privat? Skal man som innkjøper satse på å kjøpe en modell som kan forandre seg over natten, eller vil man kunne ha samme image til mange PC'er - og at leverandøren garanterer kompabilitet i en lang periode?

 

En annen ting, hvis du ikke har bruk for hverken portreplikator, seriell port, IR eller BT er du faktisk ikke en vanlig bruker. Hvis du har vært litt hos bedrifter som kjører laptops til "alle" - så finner du fort ut at så og si alle har ekstern mus, power sitter i alltid, veldig mange kjører fortsatt kablet nett, osv. Da er det en liten pris å betale for fleksibiliteten når man har en basestasjon.

 

Selv har jeg base på PC, og bruker BT mus på Powerbook. Begge på wlan.

Pris for min powerbook: 18 490,- inkl frakt. Og den spiser maskinen her til frokost ;) Ikke samme pris, men... det er ikke langt unna.

 

MSI ukjent merke? Er vel like kjent for en normal person som Sagem. Som du sikkert har hørt om, siden de er en av verdens største produsenter ;)

 

Harald.

Lenke til kommentar

Hei haralddo.

 

Jeg bruker ekstern mus hele tiden jeg. Usb mus..og strøm går vel an å putte i uten replikator. Dessuten...Sagem har vel strengt tatt kjøpt inn endel av sine maskiner fra clevo...har de ikke? Nå skal ikke jeg være sånn super msi entusiast. Jeg har bare kjøpt en maskin jeg liker og som jeg ble fornøyd med. Og det går vel også på det å være klar over hva man kjøper, at man skal se an sine egne behov og ønsker og så velge et produkt som passer.

Endret av ruskin
Lenke til kommentar

Joda, joda... Underleverandører er det overalt. Men min erfaring er at hvis et podukt er utviklet av en fabrikant, med deres spec hele veien, så får man mindre problemer. De "store kjente" har også modeller fra OEM leverandører, sånn vil det alltid være. Det er derfor slike tester og erfaringer er viktige!

 

Det som var poenget mitt, er at alle er forskjellige, selv om du har kunnskap til å plugge inn USB mus, finnes det faktisk en hel del brukere som ikke vet hva USB er. Men de kjøper kanskje ikke på Komplett? Dessuten synes jeg faktisk at en maskin som denna med så bra spec bør ha godt med porter... eller muligheten. Så lenge man kan ettermotere BT, er det jo greit - men bør ikke det være standard?

 

Uansett, ikke meningen å angripe deg, men å få folk til å tenke over hva de trenger. Jeg ser desverre ganske ofte både innkjøpere og privatpersoner som kjøper ting som ikke er gjennomtenkt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...