Gå til innhold

Enklere SLI-oppsett med ASUS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har allerede bestillt ASUS A8N SLI Deluxe og venter på at komplett.no får det inn på lager. :) Da blir det grom PC, men 18 desember er estimert dato for varen. Zimon = ***utålmodig...*** ;)

 

Merk at man må ha PCI Express, og det har vært mangelvare av 6800GT/Ultra kort i PCI-e utgave, men så i går at Gainward kommer med noen kort + MSI.

 

Selv bestillte jeg da ett X800XT kort, det kortet kommer til å dra lenge det, og når det sakker etter så selger man det brukt og kjøper ett eller to 6800GT/Ultra kort eller bedre, alt ettersom pris og produkter. Kan jo tross alt bytte ut kortet i bestillingen til ett annet også da. :)

 

Tror også Gainward har SLI pakker, to stk kort i ett "produkt", regner med at de to kortene er produsert med samme specs og testet. :)

Lenke til kommentar

Kan være lurt å vente litt. Vet at test versjoner som gikk ut hadde noen ting og tang av bugs, men BIOS oppgradering skal ha fiksa det ifølge ASUS og noen pre-tester.

 

Vet at mange ønsker å vente til revisjon 2 kommer av kortet også, selv har jeg venta 6 måneder på å oppgradere. Og er det for store problemer med kortet så har vi forbrukere endel rettigheter som gjør at produktet bør repareres eller erstattes i ett tilsvarende produkt. Men regner med at BIOS versjoner fikser det meste, tross alt så mekker ASUS knallgode kort stort sett. :) Så jeg venter spent på mitt kort i allefall.

Lenke til kommentar
Kan være lurt å vente litt. Vet at test versjoner som gikk ut hadde noen ting og tang av bugs, men BIOS oppgradering skal ha fiksa det ifølge ASUS og noen pre-tester.

 

Vet at mange ønsker å vente til revisjon 2 kommer av kortet også, selv har jeg venta 6 måneder på å oppgradere. Og er det for store problemer med kortet så har vi forbrukere endel rettigheter som gjør at produktet bør repareres eller erstattes i ett tilsvarende produkt. Men regner med at BIOS versjoner fikser det meste, tross alt så mekker ASUS knallgode kort stort sett. :) Så jeg venter spent på mitt kort i allefall.

Hvordan vet en hvilken revisjon av hovedkort som er i salg?

Lenke til kommentar
Hvordan vet en hvilken revisjon av hovedkort som er i salg?

Ikke altid like lett, men ofte som står det merket i nettbutikken under produkt navn f.eks eller produkt info. Sjekk alternativt med hovedkort produsenten og dermed sjekke om det er kommet ny rev og hvordan det kan sjekkes i nettbutikker. Alternativt hva er nytt/fikset på.

 

Men husk at alle kort kan bugge litt da, stort sett fikses slikt av BIOS oppgraderinger, men er det HW feil som forårsaker det så har vi norske forbrukere gode garanti vilkår som vil enten reparere produktet eller erstatte produktet med samme produkt eller tilsvarende (evt bedre). Så der er vi godt sikret.

Lenke til kommentar

Bestiller et eksemplar av dette så fort de norske nettbutikkene har det på lager! Spørsmålet er bare hvilke to skjermkort jeg skal kjøpe... Ser at 2 x 6600GT gir lavere ytelse enn 1 x 6800 Ultra... Så det spørs nok om det ikke blir 2 x 6800GT eller noe... noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Jepp, blir det oppgradering (har ikke bestemt meg 100%) så blir det nok det kortet med en 3500 og et 800xt eller 850xt

Blir nok ikke å gå for 2 grafikkort

Blir nesten det samme som mitt oppsett det.

 

ASUS A8N SLI Deluxe

AMD 3500+ (90nm Winchester)

2x512MB RAM Crucial Ballistix PC4000

ASUS Radeon X800XT

74GB WD Raptor

 

+ 250GB disk, lydkort Audigy 2 ZS, kabinett +++ Samt Enermax Coolergiant 600W.

 

CPU og PSU (Fra Netshop) er allerede på plass, venter på resten fra Komplett, PSU'en som jeg valgte var hos netshop og ikke komplett + billigere CPU der. Resten var av samme pris eller billigere hos komplett, så derfor bestillte to steder.

Men fikk konge service av Netshop da! Skryt til dem, kommer til å bruke dem mere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...