Gå til innhold

iPod-utfordrer fra Sony i salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leste en test av denne spilleren i Lyd & Bilde bladet. Fikk vel 8/10 - mye for møkka-formatet ATRAC3 som Sony krever at man konventerer filene sine til før man kan overføre dem. Det er ihvertfall helt uaktuellt for meg :ermm:

Sånn eg leste det på hw.no så kunne du velge mellom Atrac og MP3, forskjellen var at Atrac hadde betr ekomprimering og du kunne få plass til meir musikk.

 

Om den ikkje kunne spelt mp3-filer ville den ikkje kunne kallast mp3-spelar.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Det er faktisk litt forvirrende dette. NW-saken som det er bilde av har blitt testet og der måtta man bruke sonys software til å konvertere mp3 til atrac. Således "kunne" den brukes til mp3, men på en latterlig upraktisk måte.

 

I dag har nyheten om en sony spiller MED mp3 versert i media, men bilde av den samme (?) spilleren.... Ikke rart folk blir forvirra.

 

Jeg har lest at de fleste atrac spillerne til sony de siste årene har hatt mp3-kompatibel dsp hardware, som ikke er enablet i hardwaren av politiske grunner. Er dette samme spiller som ble slakta i høst, bare med mp3 låst opp? kult for dem som har kjøpt den gamle versjonen da...

 

 

Jeg kjøper meg ikke spiller før jeg får noe som er Sony/apple-kvalitet i hardware og ergonomi, men som:

a) lar meg fritt laste opp og ned musikk til hvilken som helst pc brukt som removable drive uten installasjon av ekstra software

b) lar meg spille mp3 og gjerne andre aktuelle formater

c) kan brukes til å lagre generelle data-filer

 

 

helst skal det også være line-in av bra kvalitet til lydopptak.

 

Knut

Lenke til kommentar
Det er faktisk litt forvirrende dette. NW-saken som det er bilde av har blitt testet og der måtta man bruke sonys software til å konvertere mp3 til atrac. Således "kunne" den brukes til mp3, men på en latterlig upraktisk måte.

(...)

Ser ut til at det er den samme spilleren, bare med full mp3støtte...

Lenke til kommentar
Videre vil spilleren kunne inneholde 10000 til 13000 sanger - omtrent det dobbelte av hva iPod kan skilte med.

Kan lagre 10 - 13 000 sanger i 48kbps ATRAC på en 20 GB Harddisk.

 

 

Ipod kan lagre 15000 sanger på 60 GB modellen, i en del bedre kvalitet en 48kbps ATRAC.

Hvorfor kan man ikke bare skrive hvor mye plass denne spilleren har og hva slags formater den støtter? Hvor mange sanger sony mener du kan stappe innpå i sitt latterlige format med sugen kvalitet er jo totalt uniterresant. Kan sikkert sette inn 100 000 sanger også om bitraten er lav nok.

 

AtW

Lenke til kommentar

NW-HD3 er lekker. Mye lekrere enn Ipod (Mini inkludert), mye bedre batteritid, og jeg kan tenke meg at WalkMan'en har bedre lydgjengivelse også (Ipod er ikke kjent for og ha kjempebra lyd for og si det sånn, sammenlignet med endel andre lignende varer).

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Likte også denne, godt å se at noen gjør litt mer enn å kopiere apple :)

 

Ipod er ikke kjent for og ha kjempebra lyd for og si det sånn, sammenlignet med endel andre lignende varer

Vet ikke hvor du har dette fra, men en av grunnene til at iPod slo såpass bra an var nettopp lydkvalitet sammen med design. iPod lå vel på toppen i flere år mht lydkvalitet, men "de andre" deriblant Creative er nok like bra og kanskje bedre på enkelte områder. Noe annet er det at det medfølgende headsettet ikke er av verdens beste kvalitet(noe apple har blitt kritisert for), men det er en helt annen sak.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Sony har en STYGG uvane om at ting skal være propritært ...

Jepp, jeg tenkte det samme selv. Sony er ikke akkurat glad i åpne standarder.

 

Kan sånn sett så burde jo noen laget en liten spiller med et gammelt Linux OS, standard oppladbare AAA-batterier, og CompactFlash-port eller 2,5" harddisk-port. Sånn at man selv kan bygge den spilleren man vil ha (som stasjonær eller bærbar PC i dag), og legge inn det OS'et man vil ha. (Gjerne med en medfølgende åpen micro-linux-distro med kildekode osv.) Tilkobling bør selvfølgelig være USB både for overføring og lading, og kanskje også blåtann eller WLAN.

 

Hadde jeg sett en sånn barebone til en fornuftig pris så hadde jeg garantert falt for den.

Lenke til kommentar
Leste en test av denne spilleren i Lyd & Bilde bladet. Fikk vel 8/10 - mye for møkka-formatet ATRAC3 som Sony krever at man konventerer filene sine til før man kan overføre dem. Det er ihvertfall helt uaktuellt for meg :ermm:

Kanskje på tide å LESE artiklene før du kommenterer dem?

Leste selvsagt artikkelen. Nå som det viser seg at bildet viser feil modell er det ikke så rart at jeg blingset litt. Og det som artikkelen sier om at mp3 nå er mulig er tross alt ikke så altfor lett å tolke. Det kunne jo hende at spilleren støttet mp3 fordi filene ble konventert til Atrac3 i løpet av overføringen.

Lenke til kommentar

Oioi, lekker sak det der, med hus i stål og greier. Jeg kan derimot ikke si at jeg har særlig sansen for "kjøleskap fra 60- tallet"- looken til ipod. Hvis denne saken er av like god kvalitet som min 6 år gamle Sony MZ-R50 minidisc- walkman (som funker upåklagelig den dag i dag, det oppladbare li-ion batteriet varer faktisk i rundt 8 timer enda etter 200+ oppladinger!), og holder noenlunde hva spesifikasjonene lover, tror jeg det er på tide med en oppgradering.

Lenke til kommentar
Oioi, lekker sak det der, med hus i stål og greier. Jeg kan derimot ikke si at jeg har særlig sansen for "kjøleskap fra 60- tallet"- looken til ipod. Hvis denne saken er av like god kvalitet som min 6 år gamle Sony MZ-R50 minidisc- walkman (som funker upåklagelig den dag i dag, det oppladbare li-ion batteriet varer faktisk i rundt 8 timer enda etter 200+ oppladinger!), og holder noenlunde hva spesifikasjonene lover, tror jeg det er på tide med en oppgradering.

Hmm, min erfaring med minidisc-spillere er ikke den samme, virker som mange av de tar kvelden etter noen år. Ihvertfall de tidligere mordellene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hmm, min erfaring med minidisc-spillere er ikke den samme, virker som mange av de tar kvelden etter noen år. Ihvertfall de tidligere mordellene.

 

AtW

 

Tja, modellen jeg har var vel en av de første (tror det kom 2 versjoner før min) med opptak, så jeg reddet meg kanskje akkurat da? :!: Den har ikke fått allverdens medfart, men jeg har mistet den i bakken 2-3 ganger, og den har en pen bulk i "karosseriet". Bærbare "gadgets" som dette og mobiltelefoner er vel nesten som forbruksvarer å regne, kanskje mest på grunn av hvor fort teknologien blir utdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...