Gå til innhold

Opp- og nedlasting i 101 Gbit/s?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser bra ut detta.

Når vi får store nok harddisker så :!:

Jeg tror vi først og fremst trenger raskere lagringsmediumer!

Joda, men hva hjelper den ekstra hastigheten hvis disken din blir fyllt opp fortere enn du kan si kake?

 

Dessuten øker hastigheten etterhvert som lagringstettheten blir større.

Endret av enl
Lenke til kommentar

Ringe til telenor; "Du jeg skulle bestilt ei slik 101 Gbit Linje jeg, hva! Kan dere ikke levere slike linjer før tidligst i 3005? HVA!??, dere må melke kundene på ADSL til 2050, og ADSL 2+ til 2205. Hva?? UAKTUELT!! JEG FLYTTER" :p

 

Blir nok ei stund før slike hastigheter kommer til Norge iallefall. :p

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Blir vel en stund til vi får harddisker som takler 12000 MB/s i overføringshastighet:-)

Hva skal vi da med harddisker? Dette er vel forløperen til HDs død. Trenger bare noe kapasitet til private filer, mens alt av lyd/bilde/applikasjoner ligger på sentrale servere der man kanskje betaler for bruk/stk-pris.

 

*Kun mine fremtidsvisjoner*

Lenke til kommentar

Man legger ikke høyspentledninger inn i stua til folk, men de er nyttige for å få nok strøm fra kraftverket til byen.

 

Samme her. Som Ar`Kritz påpeker: Poenget er selvsagt å få opp kapasiteten mellom nodene i Internet. Tenk linken mellom Telenor og nærmeste node på kontinentet. Det er noen hundre tusen nordmenn som bruker den daglig. Det er denne kapasiteten som holder på å bli sprengt.

 

Og nodene har selvsagt mer enn en enkelt CPU og harddisk som server forbindelsen.

 

Men det er vel en fare for at det blir som motorveien inn til Los Angeles, 6(?) felt i hver retning, og allikevel blir det kø.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...